شما اینجا هستید: وی جی مگ > مقاله > یادداشت > یادداشت: برای The Last of Us 2 که غایب بود
یادداشت: برای The Last of Us 2 که غایب بود
یادداشت

یادداشت: برای The Last of Us 2 که غایب بود

کنفرانس سونی هر چه بازی خوب داشت اما برای طرفداران این شرکت ناامیدکننده به پایان رسید. در شرایطی که سونی امسال نسبت به سال‌های گذشته کنفرانس مطبوعاتی کوتاه‌تری را برگزار کرد اما با این حال بسیاری انتظار داشتند که نهایتا سازندگان پلی‌استیشن کار خود را با نمایشی حتی کوتاه از The Last of Us 2 به پایان برساند. مسئله‌ای که در نهایت تبدیل به واقعیت نشد و اسپایدرمن توانست خود را به عنوان گل سرسبد سونی ثابت کند. حالا Naugh*ty dog (به چه روزگاری افتادیم که نام سازندگان این بازی هم جزو ممیزی قرار می‌گیرد) وظیفه سنگین‌تری نسبت به گذشته دارد. طرفدارانی که با یک تیزر کوتاه هم در نمایشگاه امسال راضی می‌شدند حالا طلب نمایش گیم‌پلی دارند. آنها صبر زیادی داشته‌اند و تنها با نمایشی کامل از بازی راضی می‌شوند. سازندگان The Last of Us 2 به جای دنبال کردن مسیر همیشگی خود، ترجیح داده‌اند که روی لبه تیغ حرکت کنند. با نشان دادن حتی اندکی ضعف، آنها تبدیل به بدترین بازیسازهای تاریخ می‌شوند. همان‌هایی که قسمت اول این مجموعه را ساخته و حتی حق اظهار نظر را از منتقد‌های خود گرفتند با کوچک‌ترین اشتباه به سرنوشت کلیکرهایی دچار می‌شوند که جوئل آنها مانند نقل و نبات از بین می‌برد. خودشان می‌گویند که ترافیک نمایش و حضور نسخه جانبی آنچارتد دلیل اصلی غیب Last of Us 2 است اما واقعیت ماجرا این است که تلاش برای بی‌نقص بودن بزرگ‌ترین چالشی است که در مقابل سازندگان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ قرار گرفته. اینکه آنها همان ایده اولیه خود برای قسمت دوم این مجموعه را پیاده‌سازی کنند، مطمئنا به عنوان بزرگ‌ترین دستاوردشان شناخته می‌شود. همه چیز درباره The Last of Us 2 هیجان‌انگیز و ترسناک است. مخاطب‌ها برای نمایش بازی هیجان دارند و از همان سکانس ابتدایی آن را مورد قضاوت قرار می‌دهند. کافیست آن سکانس و نمای اولی نظرشان را جلب نکند تا هیچ‌وقت به Naugh*ty dog اعتماد نکند. خودتان را برای لحظه‌ای در جایگاه آنها قرار دهید. حتی اگر قسمت دوم این مجموعه کمی ضعیف‌تر از نسخه اولیه باشد، باز هم باید به سازندگانش تبریک بگویید. تبریک از این جهت که آنها همچون بسیاری از بازیساز‌های مطرح تاریخ گرفتار ایده‌آل‌گرایی افراطی نشده و توانسته‌اند مسیری درست را دنبال کردن و تفکرات خود را پیاده کنند. ما هم مثل شما در انتظار نمایش The Last of Us 2 بودیم و از غیبتش ناامید شدیم اما همچنان به Naugh*ty dog اعتماد داریم و می‌دانیم که بدترین خروجی آنها می‌تواند به راحتی جوایز بهترین بازی سال را درو کند.

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

تبلیغات