پرونده

تماشا کنید | تاریخچه Red Dead


وی جی مگ: بعد از سال‌ها انتظار بالاخره بازی Red Dead Redemption 2 عرضه شد و فعلا توانسته متوسط امتیاز 97 را از سوی منتقدها دریافت کند. اثری که به احتمال فراوان به‌زودی باید شاهد آمار فروش درخشانش باشیم و مطمئنا تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ استودیو Rockstar Games می‌شود. با توجه به این موضوع نگاهی داشته‌ایم به تاریخچه Red Dead و نحوه شکل‌گیری دو بازی اول این مجموعه که هرکدام در زمان خود دستاوردهای قابل توجهی داشته‌اند.(تاریخچه Red Dead)

در ابتدا به سراغ Red Dead Revolver‌ رفته‌ایم. بازی که در شروع کار زیر نظر Capcom‌ ساخته می‌شد و بعدها به اثری از مجموعه Rockstar Games تبدیل شد. در ادامه نیز نگاهی داشته‌ایم به Red Dead Redemption که در سال 2010 برای PS3 و X360 عرضه شد و هرچند نتوانست به آمار فروشی در سطح و اندازه‌های مجموعه GTA دست پیدا کند اما به نسبت سابقه آنچنان شناخته شده‌ای که نداشت، موفقیت قابل توجهی را به دست آورد. حالا این مجموعه میزبان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی و البته یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این نسل از کنسول‌های خانگی شده.

اثری که منتقد‌ها اعتقاد دارند در هر نسل تنها یکبار اتفاق می‌افتد و نسل جدیدی از بازی‌های Open World را کلید زده. با نگاهی به تاریخچه Red Dead متوجه می‌شویم که تمام این دستاوردها، اتفاقی نبوده و سال‌ها برنامه‌ریزی و کار مداوم باعث شکل‌گیری چنین موقعیتی شده. در نهایت باید به این مسئله نیز اشاره کرد که در این آیتم ویدئویی که به تاریخچه Red Dead ارتباط پیدا می‌کند، خبری از مرور داستان دو قسمت ابتدایی مجموعه بازی Red Dead نیست. برای پیدا کردن شناختی از داستان Red Dead Revolver و Red Dead Redemption می‌توانید به اینجا و اینجا مراجعه کرده و داستان کامل این دو بازی را مطالعه کنید. در این میان مطمئنا به خاطر ارتباط مستقیم Red Dead Redemption و Red Dead Redemption 2 و البته حضور جان مارستون در هر دو بازی می‌توان ساخته Rockstar Games در سال 2010 را مهم‌تر از بازی اول دانست که احتمالا اشاره چندانی به آن در Red Dead Redemption 2 نمی‌شود.


دانلود

در یوتیوب تماشا کنید

محمد طالبیان

محمد طالبیان

6 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

13 + یک =

  • واقعا آیتم خاصی بود
    هیچجا همچین اطلاعاتیو اینقدر ردیف شده و دلچسب ندیده بودم
    ممنون از اقای طالبیان و بقیه بچه های ویجی مگ

  • آقا چرا گویندگی این آیتم هارو به آقای دانیال نوروزی نمیدید؟ تو سایت قبلی که ایشون توش بودن همه ی این آیتم ها با صدای ایشون می رفت چون صداش کاملا رو تصویر میشینه.

  • خیلی عالی بود این آیتم :yes: :yes: :yes:
    من اول فکر کردم همون داستان 2 نسخه پیش که در پادکست منتشر شده بود رو بصورت تصویری درآوردید، ولی این داستان ساخت بازی بود.

    به نظر من یک همچین بخشی می‌تونه به یکی از سری آیتم‌های اصلی سایت مثل نیم‌ساعت، وی‌جی‌مگ+ و… تبدیل بشه.
    اسمشم مثلا می‌تونید بذارید VGPedia :silly: :silly: :silly: