داستان

جادوگری از جنس عشق – مروری بر داستان The Witcher – قسمت اول

داستان The Witcher

سه گانه‌ The Witcher، داستان Geralt of Rivia را روایت می‌کند که یک Witcher (جادوگر) است. Geralt of Rivia انسانی آموزش دیده و از لحاظ ژنتیکی بهبود یافته است که قدرت های خاصی دارد. بازی The Witcher سه مسیر مختلف دارد که خط داستان The Witcher بسته به آنها تغییر می‌کند. این مسیرها عبارت اند از:

  • دوستی و اتحاد با Scoia’tael (Squirrels)، گروهی از الف‌ها و سایر نیروهای غیرانسانی که برای آزادی به صورت چریکی می‌جنگند.
  • دوستی و اتحاد با Order of the Flaming Rose که شوالیه‌های آن از کشور Temeria محافظت می کنند.
  • بی طرف ماندن

در صحنه ابتدایی بازی، Geralt ماموریت دارد تا دختر پادشاه را که به دلیل طلسمی به یک حیوان وحشی تبدیل شده است را مداوا کند. این کار بازیکن را با ماهیت بازی Witcher بیشتر آشنا می کند.

مقدمه- Kaer Morhen

داستان The Witcher

گروهی از Witcherها Geralt را بیهوش پیدا می‌کنند و او را به قلعه Kaer Morhen می‌برند. Geralt موقع به هوش آمدن حافظه خود را از دست  داده است. قلعه توسطی راهزنانی به نام Salamandra مورد حمله قرار می گیرد. Witcherها به همراه جادوگر زنی به نام Triss Merigold وارد صحنه نبرد می‌شوند ولی Azar Javed جادوگر، به همراه Professor قاتل، با استفاده از معجون جهش زایی که Witcherها را از لحاظ ژنتیکی تغییر می‌دهد، فرار می‌کنند. Witcherها برای کسب اطلاعات از Salamandra هرکدام به سمتی حرکت می‌کنند.

قسمت اول: حومه Vizima

مروری بر داستان The Witcher

Geralt به سمت جنوب و به سمت Vizima، پایتخت Temeria جایی که شاه Foltest حکمرانی می‌کند، راهی می‌شود. او در این راه با کودکی به اسم Alvin با توانایی های جادویی و همچنین دوست قدیمی‌اش، Shani ( که البته او را به یاد نمی‌آورد) روبرو می‌شود. Geralt متوجه می‌شود که Vizima  در قرنطینه است و کشمکشی بین Order of the Flaming Rose و Squirrels وجود دارد. Geralt بعد از گذراندن چندین درگیری به Vizima می‌رسد، ولی در همان ابتدای کار دستگیر می‌شود.

قسمت دوم: معبد

مروری بر داستان The Witcher

Geralt داوطلب می شود تا Cockatriceای را در گنداب‌ها بکشد به شرطی که او را آزاد کنند. او در گنداب ها با شوالیه‌ای  از گروهی به نام Siegfried آشنا می شود که نه تنها او را در کشتن هیولا یاری می‌کند بلکه او را به سمت شخصی هدایت می‌کند که راه غلبه بر Salamandra را بلد است. Geralt در ادامه قسمت دوم، به دنبال Salamandra می‌رود. او در نبرد با Javed و Professor بیهوش می‌شود و آنها دوباره فرار می کنند.

قسمت سوم: بخش بازار

داستان The Witcher

Geralt در اتاق شخصی Triss Merigold در محله ثروتمند Vizima به هوش می‌آید. ادامه این قسمت در مورد یافتن مقرهای Salamandra در Vizima است. همچنین در مورد قدرت های Alvin نیز نکاتی در این بخش مطرح می‌شود. Geralt همچنین جعل شدن مهر سلطنتی و خیانتی دیگر را کشف می‌کند. Geralt در مهمانی که در آن، مقامات و بزرگان حضور دارند با پرنسس Adda آشنا می‌شود و بعدا متوجه می‌شود که این پرنسس با Salamandra در رابطه است. Geralt در نهایت با کمک Siegfried و گروهش به مقر Salamandra حمله می کند و Professor را می‌کشد. او بعد از نبرد خود را در محاصره گاردهای سلطنتی و پرنسس Adda می بیند. Adda برای اینکه خیانتش مخفی بماند باید Geralt را بکشد اما Triss، Geralt را از مهلکه نجات داده و به روستایی در طرف دیگر Vizima Lake منتقل می کند.

قسمت چهارم: دریاچه

مروری بر داستان The Witcher

Geralt و دوستش، Dandelion در مراقبت از Alvin به مشکلاتی برخورد می‌کنند از قبیل: برطرف کردن مشکلات ازدواجی ناموفق و همچنین ترتیب دادن مذاکره‌ای بین روستا و ساکنان شهری آبی. درگیری بین Order و Squirrels روستا را تهدید می‌کند. در اینجا گیمر می تواند بی طرف باقی بماند و سرنوشت ساکنان را به دست خودشان بسپارد و یا اینکه طرف شوالیه‌ها یا غیرانسان‌ها  را بگیرد. Alvin مقدس، ناگهان غیبش می زند به همین دلیل Geralt و Dandelion تصمیم می گیرند به Vizima برگردند.

قسمت پنجم: Vizima کهن

مروری بر داستان The Witcher

شاه Foltest، در نهایت کنترل قلعه اش را به دست می گیرد، اما در این موقع جنگ داخلی شروع می شود. Squirrels شورشی به راه می‌اندازند که باعث می شود Order بدون هیچ چشم پوشی غیرانسان ها را بکشند. بسته به این Geralt در نبرد قبلی اش چه موضعی گرفته بود، او می‌تواند بی طرف بماند و با Shani زخمی ها را به بیمارستان ببرد یا اینکه به شوالیه ها یا الف ها در جنگ کمک کند.

او بار دیگر Adda را از Striga Curse نجات می دهد که این عملش باعث می شود، شاه برای سپاسگزاری سرنخ هایی در مورد مکان Azar Javed به او بدهد. Geralt با دوستانش به این جادوگر شیطانی حمله می کنند و او را می‌کشند. بعد از این عمل، Geralt متوجه می شود که استاد اعظم Order، به شاه خیانت کرده است و شخصیت اصلی پشت ماجرای برنامه جهش Salamandra است.

پایان داستان

مروری بر داستان The Witcher

شاه با اکثر شوالیه هایش بار دیگر از Geralt برای کشتن استاد اعظم کمک می‌خواهند. همچنین از او در مورد رفتارش و اینکه چگونه سایر احزاب را کنترل کند، کمک می‌گیرد. اینجا نیز به این بستگی دارد که Geralt در نبرد اول طرف کدام سمت را گرفته باشد. او می تواند به شاه بگوید که Order تحت حکمرانی Siegfried وفادار باقی می ماند، او را متقاعد کند که حق با Squirrels است و یا اینکه هر دو جناح دشمن هستند.

Geralt در نهایت، Siegfried (Order)، Yaevinn (Squirrels) و یا Triss Merigold (بی طرف) را با خود برای کشتن استاد اعظم (Grand Master) همراه می‌کند.او  بدون متحد زخمی اش به دژ Order وارد می شود (یا اینکه برای اینکه Triss را دور از خطر نگه دارد به او کلک می‌زند). او وقتی وارد دژ شد، استاد اعظم به او می‌گوید که سعی داشته است جامعه بشریت را از یخی که قرار است دنیا را فرا بگیرد، نجات دهد.

Geralt که به حرف های استاد اعظم مشکوک است. او توسط استاد به توهمی داخل زمین‌های وهمی وارد می شود ولی موفق می‌شود او را شکست بدهد. بعد از این عمل او پاشاه Wild Hunt را می‌بیند که برای گرفتن روح استاد اعظم آمده است. این روح به Geralt در مورد وقایعی قریب الوقوع و جنگ‌هایی هشدار می‌دهد و سپس از دیده Geralt محو می شود. Geralt نیز از آن وهم خارج می شود.

در صحنه آخر بازی، مردی با شکل و شمایل یک Witcher در پی کشتن شاه Foltest است که Geralt عمل او را خنثی می کند که این صحنه نویدبخش بازی بعدی Witcher یعنی The Witcher 2: Assassins of Kings است.

داستان The Witcher در قسمتهای بعدی ادامه پیدا میکند.
میلاد شفیعی

میلاد شفیعی

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پانزده + ده =