بازی ایرانی گزارش و مصاحبه

گزارشی از رونمایی بازی پروانه : میراث نگهبانان نور

گزارشی از رونمایی بازی پروانه : میراث نگهبانان نور 1

بازی پروانه : میراث نگهبانان نور

روز چهارشنبه 21 خرداد مراسم رونمایی بازی “پروانه”  در فرهنگسرای رسانه برگزار شد که سازندگان این بازی از رسانه های مختلف و سایت گیم ایمگ دعوت به عمل آورده بودند تا در این مراسم شرکت کنند. قبل از همه چیز از سازندگان این بازی تشکر می کنیم که به صورت کاملا حرفه ای با رسانه ها برخورد کرده و با ارسال دعوتنامه رسمی خواستار حضور رسانه ها شدند که امیدواریم این برخورد حرفه ای الگویی برای گروه ها و شرکت های بازی سازی دیگر باشد که گاها برخورد نامناسب و شاید گفت به دور از ادب داشته‌اند و همچنان نیز شاهد آن هستیم. در این میان باید حرکت و نگرش گروه سازنده و عواملی که این تفکر را در بین این گروه جا انداخته اند را تقدیر نمود.

parvaneh دعتوتنامه
دعوتنامه رسمی سازندگان بازی
poster asli  copy
پوستر بازی

بعد از پذیرایی از خبرنگاران ، این مراسم با کمی تاخیر در ساعت 4:30 شروع شد و در ابتدا آقای سجاد جعفرزاده مدیر روابط عمومی گروه در مورد بازی نکاتی را فرمودند و بعد از پخش کلیپی از پشت صحنه بازی از آقای علی منصوری مدیر موسسه فرهنگی نشر اندیشه کاظمیون مجری طرح بازی “پروانه” دعوت کردند که برای اضافه کردن توضیحات به سخنرانی بپردازند. آقای منصوری در ابتدا از اهمیت بازی های رایانه ای صحبت کردند و سپس هدف خودشان رو از ساخت بازی “پروانه” اینگونه بیان کردند که هدف آنها ساخت و تولید بازی ایرانی با استاندارد بالا و همچنین ساخت بازی جذاب و سرگرم کننده برای بازیکنان گروه کودک و نوجوان است .

GameemaG-naria01

GameemaG-FadiaHouse

خوشبختانه به روشنی معلوم هست که گروه سازنده اهداف سیاسی را وارد این بازی نکرده و با هدف سرگرم نمودن دست به ساخت بازی زدند. همچنین ایشان اضافه کردند که کار ساخت بازی تمام شده و نهایتا بازی تا 10 شهریور وارد بازار خواهد شد . یکی دیگر از اقدامات مثبت و حرفه ای دیگر این گروه از نظر نویسنده، اقدامات فرهنگی مرتبط با بازی هستند که می‌توان به ساخت اسباب بازی و عروسک و دفترچه های یادداشت و ساخت Board Game اشاره کرد. همچنین دو نسخه مختلف بازی برای سیستم عامل اندروید و مرتبط با بازی “پروانه” در دست ساخت هست که همزمان با انتشار بازی منتشر خواهند شد. بعد از سخنرانی آقای منصوری دوباره آقای جعفرزاده وارد شدند و ضمن توضیحاتی کلیپی از مسابقات Board Game که در نمایشگاه کتاب برگزار کرده بودند نمایش دادند . بعد از آن هم تیزری از بازی به نمایش درآمد و نوبت به آقای سید مهدی دبستانی مدیر پروژه بازی “پروانه ” رسید تا سخنرانی کنند .

[jwplayer mediaid=”24651″]

ایشان با اجرای یک پاور پوینت و توضیحات تکمیلی ، اطلاعاتی از بازی دادند نظیر اینکه این بازی به صورت Open World بوده و بازیکنان هرطور بخواد و از مسیری که دوست داشته باشه میتواند مراحل و ماموریت های مختلف بازی را سپری کنند. همچنین ایشان عنوان کردند که این بازی در 5 اپیزود تولید خواهد شد که داستان های 4 اپیزود بعدی هم کامل شده اند. در این بازی المان های بازی RPG نیز وجود دارد و در طی بازی با ارتقاءهای مختلف و ویژگی های مختلف که با پیشرفت در بازی به آنها خواهیم رسید روبرو خواهیم شد. در روند ساخت این بازی از دوبلور های مشهوری استفاده شده و گروه دوبله به سرپرستی خانم “شوکت حجت” کار دوبله این بازی را بر عهده داشته اند. برای این بازی از کات سین های سه بعدی و دو بعدی و موشن گرافیک استفاده شده است که به جذابیت های بازی اضافه خواهد کرد. بعد از سخنرانی آقای دبستانی مراسم خاتمه یافت.

GameemaG-mountain02

GameemaG-naria02
کانسپتی از بازی

———————————————————–

نگاهی متفاوت، عملکردی حرفه ای و …

بازی پروانه : میراث نگهبانان نور در استودیو Bearded Bird و توسط موسسه کاظمیون و در سبک اکشن ادونچر بوده که در این بازی دوربین به صورت ایزومتریک خواهد بود.  بازی «پروانه؛ میراث نگهبانان نور» در شهری به نام «ناریا» اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی بازی پسری نوجوان به نام «فادیا» است که در ابتدای بازی متوجه آلودگی آب‌ها و بازگشت مجدد آلودگی به شهر پس از مدت‌ها می‌شود. او در صحبت با پدرش و رائد (حکیم و بزرگ ناریا) متوجه می‌شود که فردی دچار بیماری رنگی‌شدن شده‌است و این مریضی موجب شیوع این آلودگی‌ها در شهر شده‌است. در این بین مسؤولیت مهمی بر گردن فادیا افتاده و وی باید با تهیه “افتیمون” و پیدا کردن فرد بیمار به کمک رائد او را درمان کرده و پس از آن به پاکسازی شهر بپردازد. اما در این مسیر موانع بسیاری چون خزدک‌ها، کلاغ بیماری‌زا و خزغول وجود دارند که باید بر آن‌ها غلبه کرد.

محیط بازی

محیط بازی

 ساخت این بازی حدود دو سال به طول انجامیده و از ویژگی های مهم این بازی می توان به طراحی های هنری زیبای بازی و سبک فانتزی بازی اشاره کرد همچنین در این بازی از میان پرده های زیبا و چشم نوازی استفاده شده است همچنین طبق گفته سازندگان تمام بافت های بازی به صورت دستی نقاشی شده که باعث ایجاد زیبایی های بصری و یونیکی در بازی شده است. با توجه به مسیری که گروه سازنده در پیش گرفته و آنچه در تیزرها و پیش نمایش ها دیده شد بازی پروانه نوید یک بازی زیبا و درخور توجه در بین بازی های ایرانی را می‌دهد که مناسب مخاطبین خاص خودش هستش که امیدواریم که محصول نهایی نیز همچنین باشد. از برنامه های این گروه پخش این محصول در عرصه های بین المللی است که امیدواریم به اهدفا خود برسند .

GameemaG-parvaneh10

GameemaG-parvaneh06

در آخر هم باز از همکاری های این گروه با سایت های خبری تشکر می‌کنیم و برای این گروه و بازیسازهای دیگر آرزوی موفقیت میکنیم. منتظر خبرهای بیشتر از این بازی در سایت گیم ایمگ باشید.

مسعود خلیفه

مسعود خلیفه

16 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × چهار =

  • من یاد کراش میندازه امیدوارم مثل اون با حال باشه خوبه که این بازی تقریبا از حالت کلیشه ای بازی های دیگه ایرانی خارج شده

  • دوستان قیافه شناس شدن.
    “ریش قشنگ” بودن یا نبودن چه ربطی داره به سیاست.بازی تازه رونمایی شده باید منتظر باشیم و ببینیم حرفش چیه.

  • “خوشبختانه به روشنی معلوم هست که گروه سازنده اهداف سیاسی را وارد این بازی نکرده و…”
    اگر این حرف خود خبرنگار، که واقعا باید به صحت عقلش شک داشته باشید، از قیافه دوستان ریش قشنگ مشخص که بازی هدف سیاسی داره
    اگر هم اینها، حرفهای خود سازنده هست، که اینطور که پیداست شماها رو خریدند
    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=192321

    • ادبیات شما بسی جالب بود .منظور من از عدم وجود اهداف سیاسی این بود که با در نظر گرفتن این موضوع که اشاره کردید شاهد بازی هایی با موضوع حمله به اسرائیل و و از این حرفا نیستیم.
      بنده هم به عقل شما شک دارم که توی جایی که نظرتون رو بقیه میبینن به کسی توهین مستقیم می کنید.میتونستید به صورت خصوصی پیغام بدید و جوابتون رو بگیرید.

    • در ضمن مطمئنا بعد از عرضه بازی اگه موضوع سیاسی به صورت مستقیم و بی مورد گنجونده شده باشه توی نقدها علیه اش به کار برده میشه.
      یه فکری برای طرز فکرت بکن .

    • متاسفانه بنده هم توی این صنعت فعال هستم و این خود دال بر بی عقلی من هستش 😉
      و همچنان منتظر دیدن این بازی هستیم

  • سلام
    بازی خوبی به نظر میاد
    محیط خوب ، نور پردازی خوب ، گیم پلی جالب و …

    منتظر نقد + گیم پلی بازی هستم .

  • بالاخره جرقه هایی از پیشرفت توی این صنعت دیده شد
    فقط امیدوارم محدودیت هایی که وجود داره هم از بین بره و ما هم تو جهان دیده بشیم