مقاله سخت افزار و آموزش

چرا Surface Studio کامپیوترهای شخصی را متحول می‌کند ؟

سال گذشته که مایکروسافت لپ تاپ Suface Book را معرفی کرد و از قابلیت های کانتینیوم آن رونمایی کرد، بسیاری آن را یک انقلاب فناوری دانستند. لپ تاپی که هرچند نتوانست بازار را قبضه کند اما توانست راهی جدید را برای ارائه محصول به مخاطب نشان دهد. مایکروسافت اینبار سعی کرده رویکرد متفاوت خود را گسترش دهد و در مراسم انتهای هفته گذشته نه تنها نسل جدید لپ تاپ خود را معرفی کرد بلکه از کامپیوتری کامل به نام Suface Studio پرده برداشت. Suface Studio شاید در نگاه اول شبیه به دیگر All in One‌‌ ها (کامپیوترهای بدون کیس) باشد و بسیاری آن را رقیب آی‌مک بدانند اما با هدفی کاملا متفاوت ساخته شده. شاید تنها مخاطب‌هایی که فعلا استفاده از کامپیوتر برای آنها در الویت قرار داشته باشد، طراح‌ها و گرافیست‌ها باشند. کسانی که به صورت حرفه‌ای در این زمینه کار می‌کنند، نیاز به سخت افزاری قدرتمند، صفحه نمایشی بزرگ و ابزارهای جانبی برای طراحی دارند که معمولا به خوبی در تبلت‌ها یا لپ تاپ‌ها پیدا نمی‌شود. Suface Studio با این دسته از افراد را هدف قرار داده و با توجه به قابلیت‌هایش می‌تواند تبدیل به کامپیوتری ایده‌آل برای آنها شود.

از لحاظ ساختار کلی Suface Studio نکته جدیدی را در بر ندارد و همان کامپیوتر All in One همیشگی است که مدل‌های مختلف آن امروزه به راحتی در بازار یافت می‌شوند. بزرگ‌ترین تفاوتی که مایکروسافت در این میان به وجود آورده مربوط به طراحی این دستگاه می‌شود. به جای قرار دادن سخت افزار در بخش پشتی صفحه نمایش، مایکروسافت تمامی قطعات این بخش را در پایه کامپیوتر که روی میز شما قرار می‌گیرد، گنجانده. با توجه به این مسئله شاهد یکی از باریک‌ترین صفحه نمایش‌های 28 اینچی هستیم که از وضوح تصویر الترا اچ‌دی بهره می‌برد و تراکم پیکسلی 192 را در اختیار دارد. طراحان Suface Book، صفحه نمایش آن را با دو جک مجزا به پایه اصلی متصل کرده‌اند که قابلیت تغییر زاویه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شما می‌توانید صفحه نمایش Suface Studio را تغییر داده و با استفاده از قلم نوری روی آن به طراحی بپردازید.

طبق اطلاعات ارائه شده در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت‌، کامپیوتر جدید این شرکت از 32 گیگابایت حافظه رم، پردازنده‌ چهار هسته‌ای اینتل  Core i7، دو ترابایت حافظه ذخیره سازی اطلاعات که به صورت HDD و SSD است و در نهایت یک پردازنده گرافیکی Geforce 980M استفاده می‌کند. با توجه به این مشخصات سخت افزاری و البته صفحه نمایشی 28 اینچی و لمسی نباید از Suface Studio قیمت پایینی داشت. طبق گفته‌های مایکروسافت این کامپیوتر با سه قیمت 2999، 3499 و 4199 دلاری و سه نوع مشخصات سخت افزاری به فروش می‌رسد. با وجود تمامی نکات مثبتی که Suface Studio در اختیار دارد، بزرگ‌ترین نکته مثبت آن گجتی مجزا است که البته با قیمت 99 دلار (به صورت جداگانه) قابل خرید است و سرفیس دایال نام دارد. سرفیس دایال استوانه‌ای کوچک و خاکستری است که قابلیت چرخش، کلیک و چسبندگی روی صفحه نمایش را در اختیار دارد. کاربر می‌تواند از سرفیس دایل که عملکرد‌های مختلفی بسته به نرم افزار مورد استفاده دارد برای به طور مثال تغییر قلم یا رنگ در فوتوشاپ استفاده کنند. در اصل سرفیس دایال گجتی است که شما را در زمان ویرایش تصویر یا ویدئو از به کارگیری کیبورد و موس بی‌نیاز می‌کند.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × 5 =