وی جی کست

قسمت 64 پادکست VGCAST

قسمت 64 پادکست VGCAST در سه بخش آماده شده. در بخش اول که مانند چند شماره قبل به بحث آف‌تاپیک اختصاص یافته نگاهی داشته‌ایم به مسائل مختلفی از جمله فوتبال، سینما، سریال‌های تلویزیونی و نکات حاشیه‌ای صنعت بازی پرداخته‌ایم. مسائلی که لزوما به جریان اصلی بازی‌های ویدئویی می‌توانند ارتباطی نداشته باشند. در این قسمت نگاهی داشته‌ایم به تعطیلی استودیو Telltale و دلایلی که باعث شدند این اتفاق رخ دهد.

در بخش دوم قسمت 64 پادکست VGCAST به سراغ دو موضوع مختلف رفته‌ایم. معمولا معما و پازل بخش جدایی ناپذیر از آثار اکشن ماجراجویی هستند و به همین واسطه طراحی پازل‌ها در ساختار اصلی مراحل The Last of Us را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در ادامه نگاهی هم داشته‌ایم به دلایلی که باعث شدند بازی Driveclub با وجود کیفیت مناسب نتوانست انتظارات موجود را برطرف کند. بازی که حتی فروش خوبی را نیز تجربه کرد اما نهایتا به کار خود با تعطیل شدن استودیو Evolution Studios پایان داد.

در نهایت باید به این نکته توجه کنید که این هفته همچون قسمت پیشین باز هم نظرسنجی داریم اما فعلا خبری از مسابقه نیست. با توجه به نظرسنجی هفته گذشته متوجه شدیم که شما مخاطب‌های وی جی مگ از میان مهم‌ترین بازی‌هایی که تا انتهای سال میلادی منتشر می‌شوند یا تاکنون در دسترس قرار گرفته‌اند، اعتقاد دارید که God of War بیشترین شانس برای دریافت جایزه بهترین بازی سال را در اختیار دارد.

نظرسنجی قسمت 64 پادکست VGCAST: بهترین بازی ساخته شده توسط استودیو Telltale کدام اثر است ؟

در این قسمت پادکست VGCAST، محمد طالبیان و جواد محسنی حضور دارند.

موسیقی‌های مورد استفاده در قسمت 64 پادکست VGCAST:

VGCAST Main Theme – Arsalan Aboumohsenpour

Jako Diaz – Mouth of the Wolf ft. Shyam

Sober Rob – Moving On Feat. Karra

The War on Drugs – Under the Pressure

دانلود قسمت 64 پادکست VGCAST با کیفیت 128

دانلود قسمت 64 پادکست VGCAST با کیفیت 320

محمد طالبیان

محمد طالبیان

32 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پانزده − 2 =

  • جدیدا دارم Vampyr رو بازی می‌کنم.
    یعنی گور پدر متاکریتیک با این نمره دادن‌هاش.
    برای من واقعا عجیبه که اینا اصولا به چی نمره میدن؟
    درسته که اجزای مختلف بازی (داستان، گیم‌پلی، گرافیک) به تنهایی چیز زیادی برای ارائه ندارن، ولی تجربه کلی که بازی به شما ارائه میده، اونقدر لذت‌بخش هست که حاضر بشید یک تایم نسبتا زیادی رو فقط به حرف زدن با NPCها بگذرونید.
    و یک نکته‌ای که بازی داره و بعد از تقریبا 1 ساعت بازی کردن متوجح‌ش می‌شید، اینه که سازنده‌ها با اینکه بودجه زیادی نداشتن و احتمالا اونقدر هم حرفه‌ای (از نظر Development) نبودن، ولی واقعا گیمر بودن.
    از کنترل کاراکتر اصلی گرفته تا تنظیمات گرافیکی، همه و همه این مورد رو نشون میدن.
    نکته‌ای که تو خیلی از بازی‌های AAA هم شاهد اون نیستیم و با اینکه بودجه زیادی خرج بازی شده، انگار بازی روح نداره و در نهایت تجربه خوبی ارائه نمیده.
    من که واقعا از بازی خوشم اومده، و به همه پیشنهاد می‌کنم.

  • با سلام میخواستم یه خواهش کنم اگه امکان داره نیم ساعت بازی اودیسه را به احترام ایران نزارید چون تو مرحله اول باید با کوروش کبیر بجنگیم و ماهم باید خرید بازی رو تحریم کنیم مرسی

    • یه دیگهم داره اونم اینکه شما نگاه نکنی
      بهرحال روم کوروش رو شکست داد و جزو بزرگترین افتخاراتشونه شما اگه ناراحات میشید میتونید نگاه نکنید

  • میتونید اون بازیهایی رو که فیزیکی میخرین رو آنباکس کنید ما که پول نداریم بخریم حداقل آنباکسشونو ببینیم
    بعدشم تا ۱۳ آبان برید فقط پلاس بخرید انبار کنید چون بعد از اون دیگه کلا نباید سمت پلاس رفت

  • اقای طالبیان دمتون گم که بازم تو این موقعیت بازی اورجینال میخرین
    من که دیگه رسما زدم به سیم اخر
    فیفا خریدم ۱۷۰ از این اکانت هکیا الانم دارم انلاین میزنم????

  • سلام پادکست هم عالی طبق معمول.?❤️
    ولی این گرونی های چرت یه طرف دربی بیخوده و…. یه طرف. حیف پولی که برای حله حوله این بازی دادم خریدم. یه ردبول شده 15 تومن ??
    نیازمند یک پی سی هیولا برای فورزا 4??
    اقا این رد دد برای pc نیمد تهشم
    چندتا سوال
    1 چند گیگا هرتز باشه و کشش چقدر باشه خوبه برای لب تاب؟ میشه سی پیو لب تاب آپگرید کرد؟
    2_اقا یه چند وقتی با اینکه تموم ابدیت های کارت گرافیک و… را نصب کردم جدیدا نمیدونم چرا از هارد و رم کامپیوترم خیلی استفاده میشه تو تسک منیجردیدم. مشکل از کجاست؟
    و اینکه یک بازی کامپیوتری که میخواد ساخته بشه اگر میشه یه بار توی پادکست از صفر تا صد رو به طور عامیانه و کامل توضیح بدین ممنون میشم.
    موفق باشید ?

    • آره بنظر من هم اگه بخشی رو به بحث درباره ساخت بازی و تکنیک های نوین بازی سازی (چیزایی که جاهای دیگه پیدانمیشه) اختصاص بدین خیلی خوب میشه حتی اگه زمانش خیلی کوتاه باشه.
      مثل این قسمت که درباره لول دیزاین و نحوه ی تعاملات در بازی The Last of Us صحبت کردید.

  • آقا خداییش خیلی کارتون درسته کسی واقعا آزتون انتظار نداره بازی های جدید با قیمت های واقعا نجومی را بخرید ولی سایت وی جی مگ با نیم ساعت های اسپایدر من و tomb raider نشان داد که در این زمینه بهترین است و بی رقیب با همین دنده برید جلو….. که ترکوندید :yes:

  • سلام بر عزیزان خوب پادکست امیدوارم که خوب و سرحال باشید البته اگر دلار بذاره 😕 :-X
    من یک راهنمایی می خواستم در بازی متال گیر5 در افغانستان و …کلا ما چطور ماموریت های اصلی را
    از فرعی تشخیص میدیم چون من نزدیک هفت هشت ساعتی بازی کردم ولی نتونستم ماموریتهای
    اصلی را پیداکنم بیشتر ماموریت های فرعی به پستم خوردند لطفا کمک کنید 😎 :lashes:

  • با تشکر از همگی :yes: :yes:
    کسی میدونه اگه red dead بیاد واسه اپدیت6 میاد یا 5.55؟درضمن هک بعدی ps4 کی میاد؟ به خدا دانشجوام پنج ماه کار کردم زورکی یه ps4 خریدم دیگه زور خرید بازیاشو ندارم مجبورم کنسولمو هک کنم. 😥 😥

  • سلام چند تا سوال داشتم
    ۱-بخش های پرو گیمر و فان پلی و بقیه بخش هایی که تو مجله بازی بودن به غیر از وی جی مگ پلاس بسته شدن؟
    ۲-فرق نسخه هایی که برای بازی ها میاد چیه مثل گلد و…
    ۳-من الان اکانت هک رو دستگاه دارم مشکلی پیش نمیاد بازی اورجینال افلاین بازی کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدین و سپاس از پاد کست هاتون به خصوص پاد کست قبلی که کامل درباره کریتوس توضیح داد

  • با سلام.
    به نظر من با تعطیلی TellTale دیگه رسماً کمر ژانر Adventure شکست. هر چند آثار اخیر این شرکت هم از ادونچر های کلاسیک اشاره و کلیک فاصله گرفته بودن ولی باز میتونست طرفداران این حوزه رو سرگرم کنه. آثار قدیمی مثل سایبریا که نابود شدن. خزعبلاتی مثل شرلوک هلمز هم که هیچ کمکی به پیشرفت این ژانر نمیکنن و آثار سطحی مثل Life is strange هم مورد پسند خیلی ها نیستن. دیوید کیج هم که بازی هاش رگه هایی از ادونچر داشت هم که نسخه به نسخه ضعیف تر شدن. بازی های Walking Simulator هم خیلی نچسب هستن و چالش خاصی برای مخاطب ایجاد نمیکنن. در کل به نظرم تا چند سال آینده بازار پر خواهد شد از شوتر های آنلاین و بیتل رویال و خیلی از ژانرها به ورطه نابودی کشیده میشن کما اینکه بازی های استراتژیک و Racing هم نفس های آخر رو میکشن. در این خصوص اگه صلاح دونستید یه بحثی داخل پادکست انجام بدید.
    مورد بعدی اینکه آیا برنامه ای برای خرید PS1 کلاسیک دارید با قیمتی حدود 2 میلیون تومن؟
    یه خاطره ای هم بگم از سالهای دور. همون چند سال اول که PS3 عرضه شده بود و هنوز هک نشده بود بیشتر بازی های این کنسول توسط تعداد محدودی از نویسنده های بازی رایانه نقد میشدن که یکیش محمد طالبیان بود. بعد ها یه ویدیوی آنباکسینگ از نسخه کالکتور GT5 prologue تو سایت بازی رایانه آپلود شد توسط خود آقای طالبیان و با توجه به اینکه میدونستم مجله هیچ کمکی در تهیه بازی نمیکنه قاعدتاً همه رو با هزینه شخصی باید میخریدید. همون موقع هم خیلی بحث راه افتاده بود که محمد طالبیان یه کتابخونه عظیم داره پر از بازی ها original و حتی بازی های PC و Xbox 360 رو هم original میگیره و به کلکسیونش اضافه میکنه. خلاصه تا سالها ما شما رو به عنوان نماد بچه مایه بودن و استکبار جهانی در صنعت گیم میشناختیم به خصوص زمانی که پولی برای خرید PS3 و انحصاری های بزرگ اون تو جیبمون نبود. جا داره الآن حلالیت بطلبیم بابت طرز فکری که اون زمان داشتیم و ایشالا که جیب همه پر پول باشه برای خرید گیم و هیچ کس حسرت به دل تجربه هیچ بازی ای نمونه

    • کامنت خیلی خوبت رو با سطحی دونستن Life is strange خراب کردی.تقریبا کسری کریمی طار تو یکی از پادکست ها همچین ایرادی از بازی گرفته بود.(من هم درموردش کامنت دادم ولی فکر کنم ایشون ندیدن.)به نظرم Life is strange، راه grim fandango رو ادامه میده.تو نسخه دوم هم که کیف شخصیت اصلی(Sean).یادآور جیب Manny همین Grim fandango ئه.

  • سلام.
    یک سوالی دارم اگه کسی میتونه جواب بده ممنون میشم.
    به نظرتون نسخه های Special Edition و Ultimate Edition بازی Red Dead Redemption 2 با این آیتم هایی که میده ارزش خرید داره یا نه؟
    فعلا کاری هم به قیمت دلار و بازی چند در میاد ندارم فقط میخواد ارزش داشتن بدونم.

    • هرچند یکی دو تا مرحله اضافه هم با خرید Special و Ultimate به دست میارین اما اکثر محتوای اضافه‌ای که داره بیشتر حالت کازمتیک یا ظاهری داره
      اگر به این موارد علاقه دارید که یکی از این دو تا رو بخرید اگر نه آنچنان تفاوتی توی تجربه کلی بازی به وجود نمیاد با خرید نسخه استاندارد

  • سلام
    پادکست خیلی خوب بود :yes: :yes: :yes:
    دمتون گرم که بدون اسپویل کردن مراحل TLoU رو توضیح دادید و بررسی کردید.
    تا میتونید از اسپویل دوری کنید 😀

    در مورد نظرسنجی‌تون هم میشه فصل اول TWD به همراه Wolf Among Us و Tales from the Borderlands رو نام برد. حیف شد واقعا.

    یه پیشنهاد هم دارم: با توجه به تعطیلی Telltale، خیلی تخصصی به بحث‌های مالی در صنعت بازی بپردازید. به نظر من موضوع جذابی میتونه باشه.

    به بقاء ادامه بدید.
    یا حق.

  • خسته نباشید میگم خدمت اعضای ویجی مگ که این روزا خیلی زحمت میکشن میخواستم نظرتون رو در مورد اکانت های ترکیبی بپرسم با ای وضع قیمتا پیشنهاد میکنید یا نه . ممنون

  • راستی بهترین ساخته تیل تل ولف امانگ آس، فصل 1 واکینگ دد و تیلز فرام بوردرلندز
    به شخصه از ساخته نشدن دنباله ولف و بوردرلنز نابود شدم، واکینگ دد که هیچی همون بهتر جمع شد 🙄

  • آقا حالا که زدید تو کار بخش های فرعی و فنی بازیا، یه پادکستم اختصاص بدید به ایستر اگ ها و رازهای جالب داخل بازیا :snicker:

  • همی بسی خشنودی، خرسندی یافتیم کنون بسیار…
    اری چون که اینجا هستند دو دوست، قصه ها، تحفه اوردند ما را، نیز دگر بار…
    بچه هااااا پادکست!!!!!!! ایول!

  • عالی بود، بحث قیمت ها همیشه همینطور بود. پارسال پلی استیشن ۹۹۰ شد من پول نداشتم الانم شده ۴ تومن باز ندارم، تا بوده همین بوده منتها کامپیوترم تا الان ۶۰ فریم داده تو فول و زیاد به فکر انحصاری هاهم نیستم