نگاه

اولین نگاه به بازی Code Vein

اولین نگاه به بازی Code Vein

شاید در چند سال گذشته شرکت Bandai Namco بیشتر با انتشار سری بازی‌های Dark Souls به یاد آورده شود اما این شرکت بازی‌هایی دیگری را نیز تحت نظر خود دارد. تقریبا بیش از سه ماه پیش بود که آنها با نمایش یک تریلر بسیار عجیب، بازی جدید خود را به صورت رسمی معرفی کردند. تریلر منتشر شده یک انیمیشن بسیار کوتاه بود که المان‌های زیادی از بازی‌های Dark Souls و Bloodborne را به نمایش می‌گذاشت. در انتهای این تریلر عبارت #PrepareToDine مشاهده می‌شد که به جمله معروف سری Souls یعنی Prepare To Die اشاره داشت. بسیاری از محافل و گیمر‌ها پیش‌بینی می‌کردند که این بازی ادامه و یا نسخه فرعی از سری Souls باشد اما تنها بعد از یک هفته، این بازی به صورت رسمی و با نام مخصوص به خود معرفی شد. گرچه خبری از ادامه‌ برای هیچ کدام از دو بازی اشاره شده نبود ولی این اثر حالا با نام Code Vein شناخته می‌شود.

اولین نگاه به بازی Code Vein 1

به نظر می‌رسد که این اثر با الهام‌گیری مستقیم از بازی‌های Dark Souls و Bloodborne ساخته شده است اما استودیوی Fromsoftware دخالتی در ساخت آن ندارد. حالا که کار Bandai Namco با سری Souls تمام شده این اثر می‌تواند بهترین کاندید برای پاسخ به عطش هواداران برای ساخت یک بازی مشابه باشد. این بازی در واقع یک اثر نقش آفرینی است که با دوربین سوم شخص دنبال می‌شود. دنیای بازی آینده‌ای نزدیک از کره زمین پس از رویدادی بسیار هولناک را نمایش می‌دهد. نسل انسان‌ها تقریبا از بین رفته است. در این میان مردمانی به اسم Revenants زنده ماندند اما برای زنده ماندن دست به کاری هولناک زده و تبدیل به Vampire یا خون‌آشام شدند. آنها با واگذار کردن تمام خاطرات خود قدرتی جدید به دست آوردند. گیمر در واقع کنترل یکی از Revenant‌ها را بر عهده می‌گیرد. این شخصیت برای به دست آوردن خاطرات از دست رفته از شهر خارج شده تا به این کابوس پایان دهد. او در این راه باید با موجوداتی مبارزه کند که در مقابل قدرت‌های تاریک دیوانه شدند. آنها حالا تبدیل به هیولا‌هایی زشت شدند که دشمنان بازی Code Vein را تشکیل می‌دهد.

اولین نگاه به بازی Code Vein

سازندگان این بازی قبلا تجربه ساخت اثری مثل God Eater را در کارنامه خود دارند. آنها قصد دارند تا در Code Vein سیستم مبارزه چالش برانگیز را با دنیای بسیار غنی که جای جای آن به یکدیگر متصل است، ترکیب کنند. در این اثر، ماشین‌هایی به اسم Blood Veils وجود دارند که به گیمر کشیدن خون از دشمن‌ها را یاد می‌دهند. کاری که باعث می‌شود گیمر از طریق آن قدرت، اسلحه و مهارت‌های جدید به دست آورد. این قسمت به عنوان Gift شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد بر اساس نوع بازی کردن گیمر، این Giftها می‌توانند روی گیم‌پلی و حتی ظاهر شخصیت گیمر در بازی تاثیر‌گذار باشد. هنوز اطلاعات بیشتری از این قسمت منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد که شخصی سازی قابلیت‌ها و حتی ظاهر شخصیت اصلی بازی یکی از ویژگی‌های اصلی Code Vein باشد. گیم‌پلی این اثر با الهام گیری از سری Souls، شامل تغییرات و نکات جدیدی نیز خواهد بود. گیمر می‌تواند از همراهان مختلف استفاده کند. این همراه می‌تواند کمک بسیار خوبی در طول بازی برای گیمر به حساب آید.

اولین نگاه به بازی Code Vein

با توجه به تریلر‌های معرفی شده از این اثر می‌توان انتظار یک بازی مهیج با داستانی تقریبا خوب را داشته باشیم گرچه پیش‌بینی در مورد این بازی فعلا سخت است. تا به امروز Bandai Namco تاریخ عرضه دقیقی برای این بازی مشخص نکرده است اما آنها گفتند که Code Vein در سال 2018 منتشر خواهد شد. تا بدین لحظه همچنین پلتفرم‌های مورد نظر برای انتشار این بازی نیز معرفی نشدند اما با توجه به تاریخ عرضه اعلام شده به نظر می‌رسد Code Vein برای PS4، Xbox One و PC منتشر خواهد شد. همچنین پشتیبانی این اثر از Xbox One X و PS4 Pro نیز امری تقریبا بدیهی به نظر می‌رسد. اینکه آیا Code Vein برای Nintendo Switch نیز منتشر خواهد شد چیزی است که فقط با گذر زمان مشخص می‌شود.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفده − دوازده =