آنباکسینگ

تماشا کنید: آنباکسینگ Oculus Rift

چند سال است که هدست‌های واقعیت مجازی مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته و محصولات مختلفی در این بازار عرضه شده‌اند. یکی از این هدست‌ها که به نسبت به دیگر رقبا مخاطب‌های بیشتری نیز پیدا کرده، Oculus Rift است. هدستی که به صورت اختصاصی با PC هماهنگ می‌شود و در ادامه آنباکسینگ Oculus Rift را می‌توانید مشاهده کنید.

اولین‌بار مارچ سال 2016 بود که هدست واقعیت مجازی Oculus Rift به صورت رسمی وارد بازار شد و در حال حاضر نیز با قیمت 399 دلار در نقاط مختلف دنیا به فروش می‌رسد. هدستی که از نمایشگر OLED استفاده می‌کند با وضوح تصویر کلی 2160 در 1200 کیفیت قابل توجهی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که وضوح تصویر اشاره شده به صورت کلی نمایش داده می‌شود و Oculus Rift برای هر چشم تصویر را با وضوح تصویر 1080 در 1200 به نمایش در می‌آورد.

نسخه‌های ارزان‌قیمت هدست واقعیت مجازی Oculus Rift همراه با کنترلر Xbox One به فروش می‌رسد اما نسخه‌ای که در ادامه توسط وی جی مگ آنباکسینگ شده همراه با کنترلرهای حرفه‌ای طراحی شده توسط شرکت آکیلس همراه شده. کنترلرهایی که تحت عنوان Oculus Touch شناخته می‌شود و به خصوص برای بازی‌های اول شخص می‌تواند کارایی قابل توجهی را به نمایش در آورد. جدای از اینکه با هدست واقعیت مجازی می‌توان بازی‌های ویدئویی را تجربه کرد، کاربر می‌تواند با اتصال آن به کامپیوتر شخصی خود می‌تواند فیلم‌ها و دیگر محتواهای مخصوص به واقعیت مجازی را نیز تجربه کند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد چند ماه پیش کمپانی Zenimax شکایتی را از شرکت Oculus صورت داد که یکی از اعضای ارشد آنها یعنی جان کارمک که در گذشته به عنوان کارمند id Software یکی از زیرمجموعه‌های Zenimax شناخته می‌شود، اطلاعات این کمپانی را به سرقت برده و از آنها برای توسعه نرم‌افزار Oculus Rift استفاده کرده. شکایتی که البته هنوز سرنوشت نهایی آن مشخص نشده و باید دید به چه سرانجامی می‌رسد.


دانلود


در یوتیوب مشاهده کنید


آنباکسینگ Oculus Rift

محمد طالبیان

محمد طالبیان

6 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده + 7 =

  • خیلی بهتر از htc vive مخصوصا از لحاظ سیم کشی برای htc باید یه کارشناس برق میاوردیم،خوب البته اینکه این هم پردازشگر جدا نداره خیلی بده و کلا باید از سیستم قدرت بگیره

  • خیلی آنباکسینگ خوب و کاملی بود. دم شما گرم :yes:
    محتویات جعبه خیلی تر و تمیزتر از HTC Vive بود. کیفیت قطعات هم به نظر بهتر میومد.
    اگر که امکانش هست یه گیمپلی هم ازش بگیرید، خیلی جالب میشه.