پیش نمایش

پیش‌نمایش بازی Macabre

پیش‌نمایش بازی Macabre 1

در دنیای بازی‌های ترسناک، استودیوی مستقل استرالیایی Weforge با بازی جدید خود یعنی  Macabre، قدم به عرصه‌ی جدیدی از وحشت و بقا گذاشته است. این بازی که دو سبک ترسناک و Extraction Horror با قابلیت بازی چندنفره‌ و Co-op  طراحی شده، نویدبخش تجربه‌ای نفس‌گیر و غیرقابل پیش‌بینی است. اما  این عنوان فقط یک بازی ترسناک معمولی نیست، بلکه موجودی است که از هر حرکت شما درس می‌گیرد!

قلب تپنده‌ی Macabre، هوش مصنوعی تطبیق‌پذیر آن است. هیولای بازی که با هر بار رویارویی و جنگ با شما، استراتژی‌های شما را یاد می‌گیرد، بزرگترین چالش شما خواهد بود. اگر از یک روش خاص برای پنهان شدن یا فرار استفاده کنید، در دفعات بعدی، هیولا آن را پیش‌بینی کرده و راه شما را سد خواهد کرد. این ویژگی شما را به یاد عنوان‌هایی چون Alien: Isolation می‌اندازد و باعث می‌شود تا هیچ‌گاه احساس امنیت نکنید و همواره مجبور به اختراع راه‌های جدید برای زنده‌ماندن باشید. البته باید اعتراف کنیم که این هیولا که ظاهرا با هوش‌مصنوعی ساخته شده‌است، که گاهی خیلی هم هوشمند نیست.

Macabre

در Macabre، شما و تیمتان در نقشه‌هایی قرار می‌گیرید که به صورت رندوم و شانسی ساخته می‌شوند. این یعنی در هر بار بازی، با محیطی جدید، ماموریت‌هایی متفاوت و رفتار هیولایی غیرقابل پیش‌بینی روبرو خواهید شد. دیگر خبری از حفظ‌کردن نقشه و نقاط امن نیست و هر بار ورود به دنیای بازی، تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود. این مسئله هم نقطه مثبت و منفی بازی‌ست، چون برای تجربه عالی آن باید یک تیم حداقل 3 یا 4 نفره داشته باشید.

همانند بازی‌هایی چون DayZ و Phasmophobia، همکاری و کمک‌کردن به همدیگر در Macabre نقشی کلیدی ایفا می‌کند. شما می‌توانید با هم‌تیمی‌های خود برای بقا همکاری کنید یا برای به دست آوردن آیتم‌ها و جایزه‌های بیش‌تر، به آن‌ها خیانت کنید. سیستم چت صوتی داخل بازی این تعامل‌ها را عمیق‌تر می‌کند و اتحادها و دشمنی‌های غیرمنتظره‌ای را رقم می‌زند. اما به یاد داشته باشید، همانطور که سازندگان بازی اشاره کرده‌اند، هیولای بازی آنهایی را که از گله جدا می‌شوند، شکار می‌کند!



گرافیک بازی یکی از زیباترین و پرجزئیات‌ترین بازی‌هایی در این سبک است که تا به‌حال دیده‌ایم و از نظر بصری بسیار شبیه به Hunt: Showdown است. مرحله‌های بازی، طبیعت مراحل و جرئیات بازی بسیار پیچیده و با دقت خلق شده‌اند. موسیقی بازی بسیار واضح نیست و به نظر می‌رسد گروه سازنده هنوز کار زیادی در این بخش دارد.. البته برای یک عنوان Horror و Survivor که متکی به زنده‌ماندن و شنیدن صدای یک هیولا است، این تصمیم قطعا با قصد و فکر گرفته شده است.

همانند بازی‌های Hunt: Showdown و Escape from Tarkov، در Macabre xbox نیز برای حفظ لوت و منابعی که به دست آورده‌اید، باید زنده از نقشه خارج شوید. اگر بمیرید، همه چیز را از دست خواهید داد. این مکانیزم ریسک و پاداش، به هر تصمیم شما در بازی وزنی سنگین می‌بخشد. طمع، تردید یا خیانت می‌تواند به همان اندازه‌ی هیولای بازی، مرگبار باشد. متاسفانه بازی در زمینه توضیح‌دادن روند گیم‌پلی، عنصرهای مهم بازی و ماموریت‌‌های هنوز ضعف‌هایی دارد که باید برطرف کند و این مورد شاید یکی از پاشنه ‌آشیلهای این بازی پس از عرضه شود.

خوشبختانه در این دنیای بی‌رحم، شما تنها نیستید. شخصیتی به نام Banjo به عنوان راهنما و ناجی شما عمل می‌کند. او با دانش و تجهیزاتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، شانس شما را برای بقا افزایش می‌دهد. با استفاده از منابعی که در طول بازی جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید تجهیزات خود را ارتقا داده و برای رویارویی با چالش‌های سخت‌تر، آماده شوید.

در مجموع باید گفت که نسخه آلفای Macabre نشان‌دهنده‌ی یک بازی ترسناک چندنفره‌ی جاه‌طلبانه و با پتانسیل بالاست. دشمن هوشمند و تطبیق‌پذیر بازی، نقشه‌های پویا و اجبار به تعامل با بازیکنان دیگر، این بازی را از دیگر عناوین هم‌سبک خود متمایز می‌کند. اگر به دنبال تجربه‌ای ترسناک، چالش‌برانگیز و سرشار از آدرنالین هستید که در آن هیچ دو دستِ بازی شبیه هم نیستند، Macabre عنوانی است که باید منتظر آن بمانید. البته استودیوی Weforge راه زیادی تا عالی‌کردن این بازی دارد.

English Section

Australian indie studio Weforge introduces Macabre, a survival horror title blending co-op and extraction gameplay with an innovative twist: an adaptive AI-driven monster. Unlike typical horror games, this creature learns from your actions. If you hide or escape the same way twice, it will anticipate and block your path, evoking comparisons to Alien: Isolation. While impressive, the AI isn’t flawless and can feel inconsistent. Maps are procedurally generated, ensuring every run presents new layouts, missions, and unpredictable enemy behavior.

This mechanic enhances replayability but also makes teamwork essential, ideally with groups of three or four. Similar to DayZ or Phasmophobia, cooperation is vital—yet betrayal for loot and rewards is always an option. The in-game voice chat deepens these dynamics, as alliances and rivalries shape the tension. Visually, Macabre is striking, with detailed environments reminiscent of Hunt: Showdown. Audio is understated, prioritizing immersion and the chilling presence of the monster over music.

Core extraction mechanics mirror Escape from Tarkov: survival is everything, and death means losing all collected gear. Guided by a character named Banjo, players can upgrade equipment to prepare for tougher challenges. In its alpha state, Macabre shows immense potential. Its adaptive enemy, dynamic maps, and high-stakes survival loop set it apart, though clearer tutorials and refined balance will be key to its success.


نقد و بررسی بازی Macabre روی PC و به  واسطه کد ارسالی ناشر انجام گرفته است.


کاوه آرانیان

This Is My Motto : Do it Good or don't Do it at all
Contact me at araniankaveh@yahoo.com

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید