اخبار بازی

صحبت‌های کوجیما در مورد فرآیند ساخت یک بازی

صحبت‌های کوجیما در مورد فرآیند ساخت یک بازی

کوجیما بدون شک یکی از بزرگترین کارگردان‌های موجود در صنعت بازی است. به همین نظر نیز هر دفعه که او در هر موردی صحبت می‌کند نظر همه به سمت این مصاحبه‌ها جلب می‌شود.

کوجیما امروز توئیت‌های زیادی در در مورد فرآیند ساخت بازی منتشر کرده است. کوجیما در صحبت‌هایش اشاره کرد که ساخت بازی با یک فیلم بسیار تفاوت دارد. به عنوان مثال اگر یک صحنه کوچک در راهرو را در نظر بگیرید. شاید ساخت این صحنه در بازی بسیار راحت به نظر ‌برسد اما نکات زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت. کوجیما نوشت که به عنوان مثال باید مشخص شود که درهای موجود در این راهرو باز می‌شوند یا خیر، آیا فرد دیگری در محیط حضور دارد؟ در کنار آن نیز خیلی مهم است که احساس مقطعی گیمر در آن لحظه نیز لحاظ شود.

او همچنین در ادامه توئیت‌های خود اشاره کرد که ساخت بازی، مخصوصا بازی‌های اکشن بسیار بزرگ از روی یک نقشه کلی عمل نمی‌شود. مثل ساخت یک ماشین که وقتی نقشه کلی آن را داشته باشید و فقط قطعات را سر هم کنید. بازی‌های بزرگ به هیچوجه اینگونه ساخته نمی‌شوند. اگر تصمیم گیری با ایده کلی ساخت بازی هماهنگی نداشته باشد قطعا پروژه با تاخیر مواجه خواهد شد و بسیاری از کارها باید از ابتدا انجام شوند. کوجیما در هیچ قسمت از توئیت‌های خود به Death Stranding اشاره مستقیم نکرد. به نظر این نظر‌های کارشناسی کوجیما در مورد ساخت بازی است. متاسفانه نیز کوجیما باز هم در مورد Death Stranding سکوت کرد و برای کسب اطلاعات بیشتر از این اثر باز هم باید صبر کنیم.

منبع

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید