اگر به یاد داشته باشید فیل اسپنسر رئیس بخش Xbox در مایکروسافت، چند ماه گذشته صحبتهای جنجال برانگیزی در مورد تمرکز مایکروسافت به ساخت بازیهای مالتیپلیر انجام داد و به نظر نمیرسید که این شرکت تمرکز خاصی روی ساخت بازیهای بزرگ تکنفره داشته باشد.
البته اسپنسر بعدا از نظر خود عقب نشینی کرد اما در گذر زمان و ماههای گذشته شاهد حرکتی از مایکروسافت طبق ساخت بازیهای تکنفره داستانی شاهد نبودیم. البته در این میان باید بازی Ori را به نوعی فاکتور گرفت. Shannon Loftis مدیر عمومی قسمت نشر مایکروسافت در صحبت با Gamesindustry یکبار دیگر اعلام کرد که مایکروسافت تمرکز خاصی روی ساخت بازیهای تکنفره داستانی دارد. از نظر او بازیهای تکنفره داستانی با اهداف مایکروسافت در مورد صنعت بازی همخوانی دارد.
همچنین در ادامه Loftis اشاره کرد که اینگونه از بازیها میتوانند جوامع کوچکی را تشکیل دهند که در آن گیمرها در مورد تجربه خود از داستان، گیمپلی و یا غیره صحبت کننده و همیشه منتظر نسخه بعدی از این تجربهها باشند. شاید این اولین بار در چندین سال گذشته باشد که یکی از مسئولان مایکروسافت در مورد بازیهای تکنفره داستانی اینگونه مثبت صحبت کرده باشد.
چه عجب یه حرف درست حسابی شنیدم بعد از اینهمه مدت 😐 اینقدر بدم میاد از بخش چند نفره و بازیهایی که مدتهاست روی مالتی پلیر همش تمرکز دارند و به ندرت به بخش داستانی و سینگل پلیر و بازیهای ناب گذشته اهمیت میدن این شرکتها!!! :-X اینقدر دوست دارم برگردیم به روزهای خوش قدیم و انواع و اقسام بازیهای زیبای تک نفره و داستانیه ناب که حس عجیبی به آدم میداد از تجربه بازی :struggle: بازم خدارو شکر که مایکی جون همچین تصمیمی گرفته . ایول برو ببینم چیکار میکنی مایکی جون :inlove: :yes:
من خودم به شخصه فقط از لذت بازی و گیمینگ به بازیهای داستانی و تک نفره علاقه دارم . اصلا آدمو حسابی درگیر داستان و مفهوم بازی و دنیای خیالی و مصور میکنه.