وی جی مگ: در جریان رویداد DICE 2018، آقای فیل اسپنسر از اتفاقات پشت پرده دوران بتدایی رهبری XBOX سخن گفت که چگونه پس از شکست اولیه XBOX ONE بخش گیمینگ مایکروسافت نیازمند یک ریبوت و بازنگری کامل بوده است.
اسپنسر در ابتدای سخنان خود به موضوع ریبوت شدن این بخش مایکروسافت اشاره کرد.« مشخصا این ریبوت نیاز بود. تیم پشت بخش XBOX روحیه به شدت پایینی داشت و همه ما از این که در رقابت شکست خوردهایم بسیار وحشتزده بودیم. به نظر میرسید نوآوری واقعی دیگر غیرممکن باشد. مخاطبین نیز از زحمتی که تیم پشت XBOX برای آن میکشیدند بیخبر بوده و وضعیت آن زمان را سوژه تفریح خود قرار میدادند.»
به گزارش وی جی مگ، مشخصا قسمت عمدهای از شکست اولیه XBOX ONE به دان متریک و رویکرد اشتباه او در خصوص ارائه محتویات سرگرمیمحور و تصمیم وی برای اعمال DRM آنلاین کنسول XBOX ONE ارتباط مییافت و حتی در برقراری ارتباط با کاربران نیز عملکرد بسیاری ضعیفی را از خود برجای گذاشته بود.
اسپنسر اظهار میکند که او سخت تلاش کرد تا توانست اعتماد دوباره تیم را برگرداند. بسیاری از کارمندان تیم بر این باور بودند که هرگونه رویکرد مدیران کاملا اشتباه خواهد بود در حالی که به تقاضای بازار نیز توجهی نداشتند.
«یک ماه پس از اینکه رهبری XBOX به دست من سپرده شد فرصت این را پیدا کردم که با افراد حاضر در این تیم در یک جلسه صحبت کنم. افراد تیم در وضعیت بسیار بدی قرار داشتند. ما پس از معرفی XBOX ONE نهایت تلاش خود را برای آن بکار نبرده بودیم و در عین حال اساس ساخت این محصول انتظارات مشتریان و مخاطبان را نیز برآورده نکرده بود. بخش بازیابی ما روحیه خود را از دست داده بود و بهعلاوه تمامی کارمندان ما فکر میکردند تیم XBOX رهبری خود را از دست داده است زیرا آنان هیچ توجهی به خواسته کاربران نداشتند.
من میدانستم اولین رویکرد باید برقراری ارتباط دوباره به شکلی صحیح با کاربران باشد. بهعلاوه باید روحیه تیم را نیز بر میگرداندم. بنابراین به همراه تیم خود برنامههای محرمانهای را دنبال کردیم و تا چند ماه نیز از عمومی کردن آن پرهیز کردیم. هیچ کدام از آن نیز به خارج تیم درز پیدا نکرد و سرانجام توانستیم به نقطه عطف مورد خود دست پیدا کنیم و اعتماد و یکدلی دوباره اعضای تیم به یکدیگر به دست آمد.»
نظری ارسال کنید