اخبار بازی

بازی Control کمتر از Quantum Break خطی است

بازی Control کمتر از Quantum Break خطی است

وی جی مگ: استودیوی Remedy بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره بازی جدید خود یعنی Control را معرفی کرد. در حالی که صرفا شاهد یک تریلر کوتاه از معرفی این اثر بودیم اطلاعات چندان زیادی از آن منتشر نشد.

به گزارش وی جی مگ، سم لیک کارگردان این بازی جزئیات کوچکی را از این پروژه منتشر کرده است. بر اساس صحبت‌های لیک، بازی Control آزادی عمل بسیار خوبی برای تیم سازنده به وجود آورده تا تجربه‌ای غیر خطی و نوآورانه ارائه کنند چون حالا آنها مثل پروژه Quantum Break مجبور نیستند که تقریبا تمام گیمر‌ها را با عرضه یک بلاک باستر راضی کنند. لیک در این مورد گفت:« از دید خلاقیت ما دوست داشتیم تا همه چیز تازگی داشته و جالب به نظر برسد تا گیمر‌ها هیجان زده شوند. ما برای ساخت بازی گفتیم که خب بیاید پروژه‌ای بسازیم که خود ما نیز در مورد آن هیجان زده شویم حتی اگر ایده برای خودمان نیز عجیب باشد. ما سلیقه عمومی را دوست داریم اما به چیز‌های مختلفی علاقه داریم، دقیقا مثل همه گیمر‌ها. باید این سفر را انجام داده و ببینیم که نتیجه چه چیزی خواهد شد. این حس ماجراجویی البته واگیردار بود. ما دیگر دوست نداشتیم که درون یه چارچوب محدود فعالیت کنیم. ما دوست داشتیم از این چارچوب بیرون آمده و به نوع خود یک کار دیوانه‌وار انجام دهیم.»

سم لیک در ادامه صحبت‌های خود در مورد مواردی که باعث الهام‌گیری ساخت بازی Control شد صحبت کرد و گفت:«الهام‌گیری برای شروع پروژه ممکن است از جهت‌های مختلف به وجود آید اما منبع هدف دار ما ژانر New Weird بود. این ژانر تقریبا زیرشاخه‌ای از ژانر علمی تخیلی است که با مواردی که قابل توضیح نیستند سر و کار دارد. برخی مواقع واقعا پاسخی وجود ندارد، بعضی مواقع انسان‌ها با نیرو‌هایی مواجه می‌شوند که شاید قدرت تقابل با آنها را ندارند و شاید علم مدرن نیز قدرت توجیه آنها را ندارد. ما دوست داریم در دنیایی چند لایه این ایده‌ها را در Control پیاده‌سازی کنیم. برای ما اهمیت داشت که دنیای ساخته شده چیزی باشد که برای گیمر‌ها جالب به نظر برسد. چیزی که دوست داشته باشند درون آن جستجو کنند و دوباره به آن سر بزنند و چیز‌های جدید پیدا کنند.»

لیک در ادامه توضیح داد که بازی Control نسبت به ساخته‌های قبلی آنها به خصوص Quantum Break کمتر خطی خواهد بود. او توضیح داد که آنها قصد داشتند اثری را بسازند که با راهنمایی گیمر نکات مختلف را کشف کند و حس کنجکاوی را برای پیدا کردن قسمت‌ها و ویژگی‌های جدید تحریک کند. شخصیت اصلی باید جایگاه خود را در دنیای بازی پیدا کند اما بُعد‌های دیگری نیز برای کشف در بازی Control وجود دارد. البته این اثر همه نکات را به گیمر با راهنمایی نشان نمی‌دهد و گیمر باید کمی از حس کنجکاوی خود استفاده کند. برخی مواقع اینکار چالش برانگیز است اما قطعا پاداشی برای آن وجود دارد. همین نکات مخفی می‌توانند انگیزه‌ای متفاوت برای گیمر باشند. بازی Control توسط Remedy برای PS4، Xbox One و PC ساخته می‌شود و در تاریخی نامشخص از سال آینده میلادی توسط 505 Games منتشر خواهد شد.

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید