زمانی بود که کنسولها از سختافزارهای مخصوص به خود و شخصی سازی شده استفاده میکردند که هماهنگی با آنها و استفاده از قدرت کامل مدت زمان زیادی نیاز داشت اما امروزه با توجه به استفاده از سختافزار استاندارد توسط PS4 و Xbox One و حتی Nintendo Switch دیگر نیازی به فرآیند یادگیری برای استفاده از تمام قدرت یک کنسول نیاز نیست.
اعضای استودیوی سازنده Project Code SHIFT نظری جالب در این مورد دارند. به نظر آنها رسیدن به حدی که سازندگان بتوانند از تمام قدرت Xbox One X به صورت بهینه استفاده کنند به این زودیها اتفاق نخواهد افتاد. البته آنها همچنین معتقدند که اگر تیمی به صورت انحصاری برای این کنسول بازی بسازد و این تیم به حدی بزرگ باشد و بودجه و زمان مورد نیاز را در اختیار داشته باشد میتواند از تمام قدرت Xbox One X استفاده کند، مثل کاری که Gears of War با Xbox 360 کرد.
اما از نظر آنها انجام اینکار برای تیمهایی که بازی به صورت مالتیپلتفرم میسازند و یا بودجه و منابع کافی ندارند در حال حاضر امکان پذیر نیست.
نظری ارسال کنید