طی یک رای گیری که در مراسم GDC اروپا درباره ی اولویت انتخاب پلتفرم بین سازندگان انجام شد، در این بین 33 درصد سازندگان کنسول PS4 و نزدیک به 23 درصد Xbox One را به عنوان پلتفرم اصلی برای ساخت بازی های خود انتخاب کردند. 58 درصد از سازندگان پلتفرم PC را برای ساخت عناوین بعدی خود انتخاب کردند و 60 درصد از آن ها گفتند که پروژه ی بعدی شان بر روی PC خواهد بود. با این حال هنوز نسل High End Gaming هنوز به معنای واقعی شکل نگرفته چرا که بیش از 65 درصد از آن سازندگان بر روی عناوین موبایل کار می کنند.
بیشتر سازندگان، کنسول PS4 را نسبت به Xbox One ترجیح می دهند
10 جولای 2014
1 دقیقه مدت زمان خواندن

منظور مهدی رشیدی از نظر درصدی بود :-/
خودتون گفتین سازنده ها بیشتر از همه PC رو انتخاب کردن
به نظرم دلیلش اینه که PC دسترسی بیشتری نسبت به کنسول ها داره و تغریبا در هر خونه ای پیدا میشه
نگاه کن ببین جمعا چند درصد شد؟
با اون که pc سر هست اما براش انحصار خفن نمیاد
شما سر بودن رو چطوری میبینی؟ سر بودن یعنی فقط سخت افزار قوی؟ خیر. سر بودن در بازی های ویدئویی به یک چیز برمیگرده و اون هم “بازی” هستش. پس اصلا نمیتونیم بگیم PC سرتر از همه ی پلتفرماس. سری بازی های بزرگی همچون Zelda ، Mario ، TLOU ، Uncharted ، Halo و هزاران عنوان بزرگ دیگه، همه در انحصار کنسولها هستن. پس هرجور حساب کنید از نظر گیمی PC اصلا سرتر نیست. چون تعداد عناوین بزرگ کنسولها خیلی بیشتر از محدود عناوین بزرگ PC هستش.