طی سالهای گذشته صنعت بازی اتفاقات عجیبی را تجربه کرده. تعداد بازیهای پرهزینهای که سیستم پرداخت درون برنامهای را برای پیشرفت در گیمپلی مورد استفاده قرار میدهند رو به افزایش است. مایکروسافت کنسول قدرتمند خود با نام Xbox One X را عرضه کرده اما بازی برای پشتیبانی از آن ندارد. تعدادی از بهترین تجربیات موجود در این صنعت از سوی استودیوهایی همچون Larian، Platinum Games و استودیوهای قدیمی و داخلی نینتندو برای Nintendo Switch ساخته می شود.
با این حال سونی همچنان به صورت سالیانه نقش پررنگی در آثار با کیفیت منتشر شده دارد. آنها امسال عناوینی همچون Persona 5، Nioh، Uncharted Lost Legacy، Horizon Zero Dawn و Nier Automata را عرضه کردند که به جز دو مورد باقی به صورت کاملا انحصاری برای PS4 باقی ماندهاند. وضعیت برای سال آینده نیز دست کمی از 2017 ندارد. سونی برای سال 2018 عناوینی مانند Days Gone، Detroit Become Human، Spider Man و God of War را در نظر گرفتهاند. اما چه چیزی باعث شده که سونی میتواند به این شکل تعداد زیادی بازی انحصاری را برای پلتفرم خود آماده کند ؟
در گفت و گویی که با تحلیلگر موسسه IDC انجام شده، لوییس وارد توضیح داده که همچون نینتندو، سونی نیز تعداد زیادی استودیو در نقاط مختلف دنیا دارد. از سویی سونی در بازار موسیقی و فیلم هم حضور دارد و به صورت پیشفرض داستانسرایی و شخصیتپردازی در دیانای آنها یافت میشود. اگر متوجه شده باشید، سونی تاکنون کمتر به سراغ بازیهای F2P رفته که انتهایی ندارند و تنها هدف خالی کردن جیب گیمرها را دنبال میکنند.
از دید وارد استودیوهای داخلی سونی علاقه دارند که داستانهایی زیبا با تاثیرات احساسی قوی و پیامهای عمیق را روایت میکنند که فلسفهای را در پشت خود پنهان کرده. این شرایط تبدیل به وضعیتی غیرطبیعی و عجیب در صنعت بازی شده اما سونی هدفی مشخص را با توجه به آن دنبال میکند.
طبق یک نظرسنجی که در آمریکا و از 3 هزار نفر انجام شده به نظر میرسد که 10 درصد گیمرها در زمان انتخاب کنسول جدید برای خرید، به عناوین انحصاری توجه دارند و چنین بازیهایی عامل اصلی آنها برای تهیه سخت افزار جدید است. همین مسئله میتواند دلیل خوبی برای رویکرد عجیب سونی در صنعت بازی باشد.
نظری ارسال کنید