در دادگاه کشور استرالیا، شرکت Valve به جریمه بسیار سنگین 3 میلیون دلار استرالیا (2.15 میلیون دلار آمریکا) محکوم شد. این جریمه به خاطر پروندهای در مورد کمیسیون رقابت و مصرف کننده بود. این جریمه، بالاترین حدی بود که توسط سازمان تنظیم مقررات درخواست شده است. این پرونده به خاطر بی توجهی Valve به قوانین کشور استرالیا شکل گرفت.
مشکلات Valve در استرالیا از جایی آغاز شد که شکایتی علیه آنها توسط ACCC ارائه شد. آنها معتقد بودند که خدمات پس از فروش شرکت در حد انتظارات قوانین استرالیا نیست. بر اساس قوانین استرالیا مشتریان در صورت وجود مشکل اساسی در یک محصول، حق این را دارند تا پول خود را پس گرفته یا محصولی دیگر را جایگزین کنند. اما Valve خود را موظف به انجام چنین کاری نمیدانست. گرچه از زمان ارائه این شکایت، سیستم بازپرداخت Valve با تغییرات زیادی همراه شده و آنها در حال حاضر تقریبا برای هر دلیلی پول پرداخت شده توسط گیمر را به آنها بازپرداخت میکنند اما به نظر، قاضی این پرونده با این تصمیمات Valve هم راضی نشده است.
بر اساس شکایت تنظیم شده حدود 2.2 میلیون اکانت با آیپی استرالیا در Steam ثبت شده که در بازه زمانی مورد نظر 21 هزار شکایت با نام “بازپرداخت” به Valve ارسال شده است. Valve تقریبا به 15 هزار شکایت جواب مثبت داده و پول مربوطه را بازپرداخت کرده است اما تخلفات دیگری نیز در این زمینه رخ داده است که حساب کردن دقیق تعداد کسانی که از این سو استفاده ضرر کردند را تقریبا غیر ممکن میکند. Valve پیش بینی میکرد که در حالت معمول تنها 250 هزار دلار جریمه شود اما قاضی با این حکم موافق نبود و نظر او این مبلغ برای آنها اصلا جریمهای به حساب نمیآید. به همین دلیل با شواهد مربوطه این قاضی Valve را به پرداخت مبلغ 2.15 میلیون دلار آمریکا جریمه کرد.
نظری ارسال کنید