اخبار بازی

دفاع کوجیما از زمان و هزینه ساخت Death Stranding

هیدئو کوجیما خالق مجموعه شناخته‌شده Metal Gear از دید بسیاری به عنوان یک نابغه شناخته می‌شود و درست مانند تمام نابغه‌ها برای انجام کارهای خود نیاز به فرایندی مشخص شد. فرایندی که زمان و هزینه زیاد برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن اصلی‌ترین بخش‌های آن هستند. با این حال بعد از سه نمایش در از Death Stranding و مشخص نشدن جزئیات گیم‌پلی بسیاری این انتقاد را وارد می‌دانند که کوجیما هزینه و زمان زیادی را صرف چیزی کرده که فعلا نتوانسته نیاز‌های مخاطب را برآورده کند.

هیدئو کوجیما به این موضوع واکنش نشان داده و گفته که «در اینترنت خوانده‌ام که بعضی‌ها گفته‌اند من یک سال گذشته را تنها به خوشگذرانی پرداخته‌ام. بسیاری می‌گویند که من در حال هدر دادن زمان و پول هستم. ما طی یک سال گذشته به سختی روی موتور گرافیکی Decima کار کرده‌ایم. چیزهایی وجود داشت که درباره آنها اطلاعات نداشتیم و باید برای رسیدن به پاسخ‌ها سوالات بسیاری را مطرح می‌کردیم. شکلی که ما از Decima استفاده می‌کنیم به خصوص در زمینه میان‌پرده‌ها با نحوه استفاده سازندگانش متفاوت است. بخش‌هایی از بازی را به همین شکل توسعه داده و برای آنها ارسال می‌کردیم تا متوجه مسائل موجود شویم. طی این سال‌ها کارهای بسیاری را انجام داده‌ایم و ناراحت کننده است که مردم می‌گویند او در حال خوشگذرانی است و پول را هدر می‌دهد. می‌توانید از خیلی‌ها بپرسید اما به نظرم در حال انجام کارها با سرعت زیادی هستیم و این مسئله استانداردی است که یک بازی پرهزینه یا همان AAA مراحل ساخت 3 تا 5 ساله را پشت سر بگذارد.»

هرچند هنوز گیم‌پلی Death Stranding‌ به نمایش در نیامده اما اطلاعات در دسترس نشان از این دارد که تیم سازنده به سختی روی پروژه جدید کوجیما مشغول به کار است و فعلا تصمیم گرفته شده که بنا به دلایل مختلف، گیم‌پلی بازی نمایشی نداشته باشد. با این حال بسیاری انتظار دارند که در نمایشگاه E3 سال آینده شاهد حضور دوباره Death Stranding‌ باشیم.

منبع

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

  • کوجیما بد مول کوته اییه.
    یه ویدئو میده بیرون ملت شروع به موشکافی و نظریه پردازی میکنن اینم بهترینارو انتخاب میکنه داستان بازی رو مینویسه