سری The Witcher یکی از محبوبترین بازیهای نقش آفرینی ده سال گذشته است که توسط استودیوی لهستانی CD Red Projekt ساخته شده است. بزرگترین ویژگی The Witcher داستان بسیار غنی و چند لایه آن است که باعث شده این سری به محبوبیت خاصی دست پیدا کند. کارگردان قسمت داستانی بازی The Witcher 3 آقای Marcin Blach در مصاحبهای در مورد اهمیت داستان سخن گفته است.
در مصاحبه با وبسایت Culture.pl در مورد داستان The Witcher 3 و اینکه چگونه استودیو توانست داستانی قدرتمند با استفاده از رمان Andrzej Sapkowski بسازد، Blacha گفت:« تمام بازیهای معروف لهستانی مثل This War of Mine ترکیبی از فرآیند ساخت عالی همراه با ابتکار بودند. به راحتی نمیتوان به ایده ساخت بازی در نقش یک فرد عادی در دل جنگ رسید. به نظر میرسد که سازندگان لهستانی به سطح جدیدی از ساخت بازی رسیدند، بازیهای ساخته ما دارای روحی خاص هستند. همین روح چیزی است که نه میتوان آن را مطالعه کرد و نه آن را تحلیل کرد. همین نکته مورد توجه بسیاری از طرفداران سبک نقش آفرینی قرار گرفته است.»
ایجاد ابتکار در پروژهها و خوب بودن آنها منشا مختلفی دارد و به نظر Blacha این ابتکار در تیم سازنده نسخه اول The Witcher از اینجا سرچشمه میگرفت که اکثر آنها بازیهایی مثل Dungeons & Dragons را به صورت فیزیکی بازی کردند. جایی که روحیات شخصیتها و شبیه سازی دنیای بازی بسیار مهتر از پرتاب تاس بود. این مورد باعث شده بود تا ذهنیت کلی تیم سازنده در مورد ساخت بازی از قبل شکل بگیرد. داستان و شیوه روایت داستان بسیار مهمتر از مبارزه با هیولاها است.
او در ادامه اشاره کرد:« برای ما بسیار مهم بود که دنیای باورپذیرتری را ارائه کنیم، جایی که شخصیتها از ویژگیهای روانشناختی عمیق بهره ببرند. شخصیتهایی که دیالوگهای آنها دارای چند معنی باشد. داستان و روایت همیشه برای ما بیشتر از مبارزه با هیولاها اهمیت داشته است. The Witcher 3 نقطه اوج این تفکر را نمایش میدهد.» به نظر میرسد که CD Red Projekt با دریافت 7 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی بتواند بیش از پیش پیشرفت کند. Cyberpunk 2077 پروژه بعدی این استودیو است.
منبع
سازندگان سری The Witcher از اهمیت داستان سخن میگویند

واقعا داستان ویچر عالی بود و شدیدا منتظر عنوان بعدی این شرکت هستم.