پروژه جدید Hideaki Itsuno چه چیزی خواهد بود؟ فردی که ساخت آثاری مثل Devil May Cry نسخههای 2-3-4 و Dragon’s Dogma را بر عهده داشته است آیا به فکر ساخت ادامه Dragon’s Dogma خواهد بود یا ساخت نسخهای جدید از DMC را در سر دارد؟
در حال حاضر نه کپکام و نه Itsuno به این سوال پاسخ ندادند اما بر اساس اطلاعاتی که توسط کاربری در وبسایت RESETERA پخش شده است، پروژه بعدی Itsuno چیزی جز نسخه جدید Devil May Cry نخواهد بود و تیم سازنده از آن با نام Devil May Cry 5 یاد میکنند. البته این تنها اطلاعاتی نبود که این کاربر آنها را افشا کرد. او لیست کاملی از جزئیات ساخت، شخصیتها، گیمپلی و … در مورد این پروژه را فاش کرد که تا به این لحظه صحت و درستی آنها مورد تایید قرار نگرفته است.
فرآیند تولید و تاریخ عرضه
- این بازی برای عرضه در سال مالی 2019 آماده میشود. این به معنی تاریخ عرضهای میان ماه آپریل 2018 و مارچ 2019 خواهد بود. برنامه اصلی برای عرضه بازی در نوامبر 2018 بود اما امکان تاخیر تا سال 2019 وجود دارد.
- این بازی قرار بود در PSX 2017 معرفی شود اما شاید به دلایل خاص و تصمیمهای سونی این اتفاق در E3 2018 رخ دهد. (وجود ایراد در برنامه سونی در E3 2017 و عدم معرفی اثری جدید و بزرگ)
- قبل از عرضه رسمی بازی برای آن دمو عرضه خواهد شد.
- در حال حاضر DMC 5 بیش از دو سال است که در حال ساخت است. در روز عرضه این مقدار به سه سال افزایش پیدا خواهد کرد. این بیشترین زمانی است که یک بازی از سری DMC در حال تولید قرار داشته است. پیشتولید بازی در اوایل 2015 آغاز شده است، جایی که DMC 4 SE تازه عرضه شده بود. هیچ مشکلی در فرآیند تولید بازی به وجود نیامده است و همه چیز به خوبی پیش میرود.
- قطعا مدلی از انحصاری بودن برای پلتفرم PS4 وجود خواهد داشت. سونی بخشی از بودجه مورد نیاز برای ساخت بازی را تامین کرده است اما مقدار آن دقیقا مشخص نیست. ممکن است که این بازی کاملا انحصاری باشد و یا شاید به صورت انحصار زمانی عرضه شود. اگر بازی به صورت عمومی برای اولین بار معرفی شود قطعا در یکی از مراسمهای مخصوص به سونی معرفی خواهد شد. به همین خاطر بسیار حدس میزدند که در PSX 2017 شاهد معرفی خواهیم بود.
- تریلر DMC 5 مدت زیادی است که آماده است. تریلر اولیه 1 دقیقه و 50 ثانیه بود اما ممکن است که آنها قسمتهای جدیدی به آن اضافه کنند. این تریلر بیشتر روی شخصیتها داستان و کاتسینها متمرکز است. با توجه به تریلر به نظر میرسد که شهر اصلی شباهت زیادی به Fortuna City از DMC 4 داشته باشد.
تیم سازنده
- همانطور که اشاره شد Itsuno و تیمش روی این بازی کار میکنند که سابقه ساخت نسخههای مختلف از DMC و Dragon’s Dogma را دارند.
- همچنین Yuji Shimomura به عنوان کارگردان کاتسینها به این پروژه ملحق شده است. اون قبلا همین سمت را در بازیهای DMC 3، DMC 4 و Bayonetta بر عهده داشته است.
- نقش دانته به Rueben Langdon واگذار شده.
- نقش Nero نیز به عهده Johnny Young Bosch خواهد بود.
- نقشه ورجیل توسط Dan Southworth بازی خواهد شد.
- هنوز سخنی از بازیگران نقش Trish و Lady به میان نیامده است و آیا از بازیگران قبلی استفاده خواهد شد یا خیر.
- همچنین Onyay Pheori به ساخت موسیقی متن کمک خواهد کرد.
داستان و شخصیتها (امکان اسپویل موارد داستانی وجود دارد)
- داستان دقیقا بعد از DMC 4 رخ خواهد داد.
- بیش از یک شخصیت قابل بازی در این اثر وجود دارد. در این میان دانته قطعا قابل بازی است و امکان بازی کردن با نرو نیز وجود دارد. بر اساس حدسیات به نظر میرسد که شخصیتهای قابل بازی سه نفر باشند.
- دانته در این نسخه خیلی جدی خواهد بود، بُعدی کاملا جدی از شخصیت او نشان داده خواهد شد.
- شخصیت سوم که هنوز هویت آن مشخص نیست به نظر بسیار قوی خواهد بود. امکان اینکه این شخصیت کاملا جدید باشد وجود دارد.
- هنوز مشخص نیست که ورجیل قابل بازی خواهد بود یا خیر.
- Trish نقش اساسی در داستان دارد اما مشخص نیست که این شخصیت قابل بازی خواهد بود یا خیر.
- سکانسی از درگیری ورجیل و نرو در بازی وجود خواهد داشت. ( این مورد میتواند تایید کننده وجود رابطه بین این دو شخصیت باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در کتاب هنری Devil May Cry در واقع نرو، پسر ورجیل است.)
- شخصیت منفی اصلی بازی Prince of Darkness خواهد بود. این اسم در واقع اشاره به شخصیت Mundus دارد. شاید شاهد بازگشت او به بازی خواهیم بود؟
- Devil May Cry 5 نقطه پایانی داستانی براداران Sparda خواهد بود.
گیمپلی
- قابلیت Hard Lock به صورت استاندارد در بازی وجود دارد
- نرخ فریم نسخه کنسولی، 60 فریم در نظر گرفته شده است همانند نسخههای قبلی این سری.
- طراحی مراحل بسیار بازتر و بزرگتر از نسخههای قبلی انجام خواهد شد اما مثل سری Souls حالتی جهان باز نخواهد داشت.
- طراحی مراحل و گشت و گذار در آنها شباهت زیادی به Bayonetta خواهد داشت. همیشه شاهد Set Pieceهای اکشن خواهید بود البته QTE از آنها حذف خواهد شد.
- نوار Stamina در بازی وجود ندارد.
- شاید در برخی از مواقع در بازی تعداد دشمنها نسبت به بازیهای قبلی افزایش پیدا کند.
- برخی ویژگیهای آنلاین در بازی وجود دارد اما قطعا از مالتیپلیر و به خصوص PvP استفاده نخواهد شد.
- سیستم Dodge به صورت کامل از ابتدا طراحی شده است و سعی شده بسیار بهتر از گذشته باشد.
- در مبارزات بزرگر دوربین کمی به عقب خواهد آمد. تیم سازنده از دوربین پویا و جدید بازی بسیار راضی هستند و به آن افتخار میکنند.
- انیمیشنها بهبود یافتهاند و حالت خشک نخواهند داشت. تمرکز زیادی روی فیزیک لباسها بوده است. مبارزات بسیار نرم و چشمنواز خواهند بود.
- مراحل و سیستم اهدای Ranking مانند همه بازیهای قبلی این سری خواهد بود. قطعا قابلیت انتخاب مرحله و یا Chapter در بازی وجود دارد.
- درجه سختی باس فایتها در DMC 5 روندی کاملا صعودی دارد و هر باس نسبت به قبلی بسیار سختتر خواهد بود.
- دانته برای مبارزات خود از استیلهای مختلفی بهره میبرد. دشمنهای بازی نیز بر اساس استیل مبارزه دانته به او واکنش نشان خواهند داد.
- سازندگان کاری کردند که استفاده از استیلهای مختلف مبارزه راحتتر باشد و میتوان گفت که این استیلها نسبت به DMC 4 دچار تغییراتی شدند.
- برخی از استیلها روی بعضی از دشمنها اثر بیشتری دارند مانند چیزی که در DMC نسخههای اول و سوم شاهد آن بودیم.
- امکان تعامل بیشتر با دنیای بازی وجود دارد. به نظر این تعامل در راستای تکامل گیمپلی خواهد بود.
- به نظر میرسد تغییر پویای دنیای بازی (تخریب/ تغییر آن) در بازی وجود دارد اما در حد DmC Devil May Cry نیست.
- در حالی که این بازی جهان باز نخواهد بود، برای ساخت برخی از قسمتهای آن از Dragon’s Dogma الهام گرفته شده است.
توجه داشته باشید که هیچکدام از این اطلاعات رسمی نیستند و امکان این وجود دارد که تمام موارد منتشر شده شایعهای بیش نباشد. تا به این لحظه کپکام هیچکدام از اطلاعات را مورد تایید قرار نداده است.
ایول ترجمه و ایول بازی و ایول دانته،کاش بشه و همش حقیقت داشته باشه بی صبرانه منتظر معرفیشم
نههههههههه-يعنى حقيقت داره؟
باگ زیاد داره این دست از شایعات حالا اگر بشه سر فرصت بهش میپردازیم. ولی با توجه به حجم و دقت زیاد توی این شایعه میشه انتظار داشت حداقل نصفش شاید راست باشه.