اخبار بازی

صحبت‌های عضو سابق استودیوی Visceral در مورد ساخت و فروش بازی‌های ترسناک

صحبت‌های عضو سابق استودیوی Visceral در مورد ساخت و فروش بازی‌های ترسناک

واکشن به بسته شدن استودیوی Visceral Games در چند هفته گذشته چندان خوب نبوده است و اخبار و شایعات زیادی نیز در این زمینه منتشر شده است و سیاست‌های EA در مورد ساخت بازی‌های بزرگ تک‌نفره به شدت زیر سوال رفته است.

بسیاری نیز صرفا به خاطر اینکه تعطیل شدن این استودیوی توانا را دیدند ناراحت شدند. به عقیده بسیاری از کارشناسان این استودیو در نسل گذشته توانست با عرضه Dead Space ژانر ترسناک را در دنیای بازی نجات دهد. دو ادامه مستقیم برای این بازی ساخته شد که هیچکدام نتوانستند به موفقیت نسخه اول چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ رضایت گیمر‌ها و منتقدین، دست پیدا کنند. بسیاری از هواداران از اکشن شدن بیش از حد بازی و کاهش المان ترس ناراحت بودند. طراح ارشد مراحل این استودیو در صحبت با GamesIndustry در مورد مشکلات موجود در ساخت بازی‌های ترسناک صحبت کرد.

در این مصاحبه Zach Wilson گفت:« در حالت کلی ساخت بازی‌های ترسناک بسیار هزینه‌بر است و در سمت مقابل نیز فروش آنها نیز بسیار سخت است. مردم بازخورد بسیار مثبتی در مورد Dead Space به ما دادند ولی آن را نخریدند چون بسیار ترسناک بود. به نوعی این‌گونه بازی‌ها هر چه قدر بهتر ساخته شوند در موقع فروش بر ضد خودشان عمل خواهند کرد. شما نمی‌توانید یک بازی ترسناک را صرفا به خاطر علاقه گیمر‌هایی بسازید که حتی راضی به خرید آن نیز نمی‌شوند. EA در شیوه کاری مخصوص خود بودجه مورد نظر را به ساخت یک بازی اختصاص داده و در نهایت بر اساس همان بودجه موفقیت بازی را بررسی می‌کند که به نظرم کار بسیار مبهمی است. چیزی که برای من و بسیاری از سازندگان غیر قابل توصیف خواهد بود این است که ما عشق و علاقه خود را نمی‌توان با آمار و ارقام توضیح دهیم.»

منبع

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید