برخی از شرکتها به حدی در صنعت بازی پیشرفت کردهاند که نام آنها به نوعی مترادف با آوازه کل این صنعت است، شاید بهترین مثال برای این مورد شرکت نینتندو باشد. از دیگر شرکتها نیز میتوان به سونی و سگا اشاره کرد.
شاید برند Xbox نتوانسته باشد هیچوقت به محبوبیت شرکتهای اشاره شده حتی نزدیک شود اما باز هم این برند در آمریکا و اروپا از محبوبیت خاصی برخوردار است. این برند به صورت کلی از درخواست و حتی فروش کمتری نسبت به Playstation و Nintendo بهره میبرد و در نهایت موجب شده تا Xbox با محدودیت مواجه شود. ولی فیل اسپنسر رئیس بخش Xbox نظری کاملا مخالف دارد و از نظر او برند Xbox یک نماد از صنعت بازی است.
او در صحبتهای خود گفت:«وقتی من به قدرتهای مختلف در صنعت بازی فکر میکنم، امروز Xbox یکی از نمادهای صنعت بازی به شمار میرود.» او در مصاحبه با Time اشاره داشت:« ما پلتفرم ویندوز را نیز در اختیار داریم و مجموعه کلی مایکروسافت تمرکز زیادی روی بازیها روی ویندوز دارد که ما تا به حال از پتانسیل آن به درستی استفاده نکردیم. شاید یکی از قدرتهای اصلی ما Xbox Live باشد که روی iOS، Android و … قابل دسترس است. ما قابلیت بازی میانپلتفرمیرا با Switch و PC در آینده خواهیم داشت.»
نظری ارسال کنید