بدون شک سری Assassin’s Creed یکی از بزرگترین بازیهای یوبیسافت و حتی صنعت بازی است اما به نظر میرسد که فرآیند عرضه سالانه این بازی کار آسانی نبوده.
خالق این سری Patrice Désilets در مصاحبهای که به تازگی با Gamespot انجام داده است در مورد سختیهای ساخت این اثر صحبت کرده است. او در این مصاحبه اشاره کرد که به نفر اول این پروژه در میان مردم معرفی شده بود و در فرآیند پر سرعت ساخت این بازی او در تصمیمها گم شده و او با بسیاری از تصمیمهایی که برای آینده این سری گرفته شده، مخالف بوده است.
Patrice Désilets در صحبتهایش گفت:« بزرگترین مشکل من این بود که در سازمانی گیر کرده بودم که من باید تمام مصاحبهها را انجام میدادم که مثلا ما قرار است چه کاری انجام دهیم و مجبور بودم به خاطر سیاست تولید، در مورد آن دروغ بگویم. من مسئول کاری شده بودم که تصمیمهایش توسط من گرفته نمیشد. این هم بخشی از کار در یک سازمان بسیار بزرگ است.»
همچنین او در ادامه اشاره کرد:« من به عنوان خالق این سری در جایگاهی قرار گرفته بودم که پیشروی بر اساس تصمیمگیری دیگران برایم سخت بود. یک روز در اسکایپ مشغول مصاحبه بودم و با خودم فکر کردم، من دروغ گوی ماهری نیستم پس بهتر است دیگر اینکار را ادامه ندهم.»
اینکه منظور Patrice Désilets از صحبتهای انجام شده چه بوده و حدس زدن اینکه مسئولان یوبیسافت چه تصمیماتی را به او تحمیل کردهاند بسیار دشوار است. آیا او با بخش مالتیپلیر مشکل داشته یا حتی با عرضه سالیانه بازی مخالف بوده است؟ در این شکی نیست که یک سری از تصمیمات اشتباه باعث شد که این بازی دیگر جز آثار فاخر صنعت بازی نباشد.
همچنین Patrice Désilets در انتهای صحبتهایش اشاره کرد که با ساخت یک اثر بسیار بزرگ و عرضه سالیانه آن فقط باعث تولید سرمایه برای افرادی دیگر شده بود و این افراد اهمیتی به او نمیدادند. Patrice Désilets گفت:« در اینجا بود که گفتم، کافیست! اگر بخواهم دوباره از این سری اثری بسازم فقط به خاطر خودم و اعضای تیمم خواهد بود.
از جدا شدن Patrice Désilets از یوبیسافت حدودا 7 سال میگذرد. او در حال حاضر روی پروژهای به اسم Ancestors کار میکند.
این فرد الان شخصیت مورد علاقه من در صنعت بازیه!