شرکت EA هیچوقت با حاشیههای دنیای بازی غریبه نبوده است و اگر بگویم که آنها تقریبا در حواشی بسیار زیادی نقش اصلی را ایفا میکردند چندان حرف نادرستی نیست. آخرین حاشیه آنها بازی بزرگ Star Wars Battlefront 2 و لوت باکس بود. البته کمی قبلتر از آن آنها تصمیم به تعطیل کردن استودیوی Visceral Games گرفتند که باعث خشم گیمرها شد.
اگر فکر میکردید که وضعیت بدتر از این نخواهد شد قطعا خبر قبلی در مورد اظهار نظر مدیر بخش مالی EA یعنی Blake Jorgensen در مورد بستن استودیوی Visceral را نخواندید. او همچنین اشاره کرد که گیمرها به بازیهای خطی علاقهای ندارند! این ادعا باعث شد که کارگردان بازی God of War یعنی Cory Barlog بسیار سریع واکنش نشان داده و در توئیتر پاسخ خود را به این ادعا مطرح کند.
در پاسخ به این ادعا Barlog با نقل قول صحبتهای Jorgensen در انتها نوشت:« اوه خدای من، EA فقط چرند میگه!» در ادامه این صحبتها و تعامل Barlog با کاربران سوالاتی مطرح شد. یکی از کاربران گفت شاید منظور Jorgensen بازیهای ضعیف خطی بوده است، هیچ گیمری از بازیهای ضعیف لذتی نمیبرد. Barlog در پاسخ گفت:« بله گیمرها از بازیهای بد لذتی نمیبرند اما آنها به نوعی بازیهای خطی را زیر سوال میبرند که گویا دیگر هیچکس دوست ندارد آنها را بازی کند. بازیهای خطی خوش ساخت همیشه تجربه بسیار خوبی خواهند بود. بازیهای جهان باز خوش ساخت نیز مورد استقبال قرار میگیرند. من همه بازیهای خوش ساخت را دوست دارم. برای من درک بازی که هدف اصلی آن خرید و باز کردن چند جعبه است واقعا سخت است.»
بارلوگ عصبانى شدا