اخبار بازی

DirectX 12 پورت کردن بسیاری از بازی ها را آسان خواهد کرد

DirectX 12 پورت کردن بسیاری از بازی ها را آسان خواهد کرد 1

مایکروسافت ماه قبل DX 12 را معرفی کرد و حال بحث های پیرامون این API جدید داغ تر از قبل شده اند. شاید سوال بسیاری این باشد که آیا dx12 کیفیت اجرای بازی های Xbox One را افزایش خواهد داد؟ یک API می تواند بهره وری از GPU را افزایش دهد اما آیا باعث بهبود عملکرد در اجرا نیز خواهد شد؟ طی مصاحبه ی اخیر سایت Eurogamer با یکی از برنامه نویسان استودیوی RedLynx در مورد این موضوع که آیا Direct X 12 تغییر جدیدی را در Xbox One حاصل می کند یا خیر ایشان جواب دادند:

کنسول Xbox 360 با API گرافیکی سطح های پایین، سطح اجرای بالایی را دریافت کرد. ما برنامه ریزی کرده بودیم که با استفاده از API گرافیکی سطح پایین به 60 فریم در بازی Trial Fusion دست پیدا کنیم. ما با منتشر شدن Direct X12 خودمان را بیشتر درگیر این موضوع خواهیم کرد. قطعا کنسول Xbox One هم با این API جدید عملکردی بهتر در اجرای بازی ها را به خود خواهد دید.

وی همچنین گفت که با DX 12 پورت کردن بسیاری از بازی ها آسان تر خواهند شد.

اگر ما یک API را هم برای کنسول ها و هم برای PC داشته باشیم، پورت کردن و برنامه نویسی نیز آسان تر خواهند شد. اگر چه مموری کنسول ها با PC فرق دارد، بنابراین چندین راه برای کد گذاری وجود دارد برای مثال با پردازش اطلاعات از HDD به GPU. این موضوع در مورد هر CPU با GPU نیز صدق می کند. اگر می خواهید که اطلاعات را بین آن ها جابجا کنید، باید از الگوریتم دیگری برای PC استفاده کنید چرا که پهنای باند PCI Express نسبت به مموری یک شکل کنسول ها، بسیار کند است.

میثم قربانی

مدیر سایت

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

  • دوستان عزیز این API جدید در نسل بعد هر دو شرکت یعنی سری 300 AMD و سری 800 Nvidia به صورت کامل پشتیبانی میشود در نسل های فعلی و قبلی هم بخش هایی که نیاز به سازگاری سخت افزاری ندارد پشتیبانی میشود.

    • کلا سری GTX دایرک اکس 12 رو ساپورت میکنن. و میگن تمام کارتها با دایرکت اکس 11 به این ورژن آپدیت میشن. بعلاوه شایعه اس که فقط Window 8.1 ویا Windows 9 ساپورتش میکنن. ولی فعلا همه چیز در حد شایه اس