وی جی مگ: زمانی که بازی Gears of War 4 عرضه شد بسیاری از طرفداران و کارشناسها اعتقاد داشتند که هرچند با اثری قابل قبول طرف هستیم اما آنقدری که انتظار میرفت پا را فراتر از دستاوردهای گذشته مجموعه نگذاشته و حالا سازندگان Gears 5 درباره نکاتی صحبت کردهاند که تاکنون طرفداران این مجموعه در هیچکدام از قسمتها شاهد آنها نبودهاند.
به گزارش وی جی مگ، چندی پیش راد فرگوسن به عنوان مدیر استودیو The Coalition که به عنوان سازندگان Gears 5 و البته بازی Gears of War 4 شناخته میشوند در مصاحبهای به این نکته اشاره داشته که آنها برای ساخت انحصاری جدید Xbox One سعی کردهاند ریسکپذیری خود را ارتقا دهند.
فرگوسن اعتقاد دارند که آنها در جریان ساخت بازی Gears of War 4 تمام تلاش خود را انجام دادهاند تا به عنوان سازندگان تجربهای آشنا از این مجموعه شناخته شوند. یکی از دلایل تغییرات اندک نسخه پیشین این مجموعه همین موضوع بوده و استودیو The Coalition قصد داشته تغییرات زیادی را در بازی ایجاد نکند تا مخاطب با ساختاری کاملا متفاوت مواجه نشود.
مدیر استودیو The Coalition در ادامه به این نکته اشاره داشته که سازندگان Gears 5 حالا ریسک بیشتری میکنند و قصد دارند از قابلیتها، المانها و نکات جدیدی در این اثر استفاده کنند که تاکنون در هیچکدام از قسمتهای مجموعه Gears of War سابقه نداشتهاند. با وجود این توضیحات تنها زمان است که میتوان پاسخ مناسبی به این سوال دهد که آیا کار مجموعه انحصاری مایکروسافت به پایان رسیده یا سازندگان Gears 5 میتوانند جان دوبارهای به این مجموعه دهند.
چه عجیب. شاید باید زودتر از god of war درس میگرفتن. به نظر کمی دیر میاد. چون حتی اگر بازی تغییرات زیادی هم بکنه و با استقبال هم روبرو بشه مسلما این نسل رو مایکرو از دست داده و بازنده محضه. اینجا یه زنگ خطری هست برای این آی پی. چون عدم موفقیت بازی با توجه به تغییرات زیادش میتونه راه رو برای موفقیتش توی نسل بعد هم ببنده. ریسکش زیاده و فکر میکنم اگر gears5 رو بزارن برای نسل بعدی که 100 درصد سال آینده خیلی چیزها ازشون خواهیم شنید میتونه عاقلانه تر باشه. مایکرو تو سابقه نشون داده که بعضی وقتا تصمیمات اشتباهی میگیره و دلیلش رو هم هیچ کس نمیدونه. یه جور آزمون و خطا انگار میرن جلو. یه ذره عجیب به نظر میرسه.