اخبار بازی

روایت Insomniac از بزرگ‌ترین چالش ساخت بازی Spider-Man

روایت Insomniac از بزرگ‌ترین چالش ساخت بازی Spider-Man

وی جی مگ: برایان انتیهار Creative Director استودیو Insomniac در مصاحبه جدید خود با GamesTM از بزرگ‌ترین چالش ساخت بازی Spider-Man می‌گوید.

به گزارش وی جی مگ، هنگامی که به نمایش‌های منتشر شده از بازی نگاه می‌کنیم اولین نکته‌ای که توجهات را به خود جلب می‌کند نرم و روان بودن مبارزات بازی است و از آن‌ جایی که Insomniac Games عمدتا استودیو ساخت عناوین شوتر به شمار می‌رود پروسه سختی را برای توسعه Spider-Man پشت سر گذاشته است تا بتواند برای اولین در تاریخ تولیدات خود، نبردهای تن به تن باکیفیت و درگیرکننده‌ای را پیاده‌سازی کند.

به همین دلیل انتیهار از این مورد به عنوان بزرگ‌ترین چالش ساخت بازی Spider-Man یاد می‌کند. «در همان زمان که تولید بازی Feral Rites را در دست داشتیم مشغول توسعه Spider-Man هم بودیم و چندان برای ساخت یک بازی سوم شخص Brawler که در آن با استفاده از وسایل مختلف و مبارزات تن به تن اقدام به درگیری می‌شود تجربه نداشتیم. می‌توانید به عناوینی چون Resistance، Ratchet و یا Sunset Overdrive نگاه کنید. متوجه می‌شوید که ما سازنده بزرگی برای بازی‌های شوتر هستیم و به واسطه طراحی سلاح‌های حلاقانه خود نیز شناخته می‌شویم. اما برای ساخت Spider-Man باید مواردی را یاد می‌گرفتیم. در مراحل ابتدایی تولید از خودمان سوال کردیم شخصیت اسپایدرمن چه کاری را می‌تواند انجام دهد که سایرین نمی‌توانند از پس انجام آن بر بیایند؟ و این‌ جا بود که مشکلات اصلی شروع شد.»

به گفته تیم سازنده انتیهار از افراد محلی که کار موشن کپچر برای موارد سرگرمی انجام می‌دهند کمک گرفته است که باعث شده تا مبارزات به شکل صحیح خود برسند. همین امر برای استفاده از تار عنکبوت و بالا و پایین رفتن شخصیت اسپایدرمن در بازی انجام شده است. «می‌دانید که پیچ و تاب دادن شخصی در واقعیت بسیار سخت است. اما یکی از مزیت‌های زندگی در لس‌آنجلس این است که ما این‌جا افرادی را داریم که کار سرگرمی انجام می‌دهند و کارهایی همانند کار‌های ابرقهرمان‌ها را انجام می‌دهند.»

«هم برای استفاده سریع از تار عنکبوت برای مبارزه و حرکت در شهر و هم برای تعامل با محیط، ما روی بخش استفاده از تار عنکبوت کار زیادی را انجام دادیم. هنگامی‌ گجت‌ها و قدرت‌ها نیز در بازی پیاده‌سازی شدند، هنگامی که شخصیت اصلی در شهر بازی به حرکت بین ساختمان‌ها در آمد، آن زمان هنگامی بود که ما توانستیم به تجربه Spider-Man که ساخته Insomniac Games است دست پیدا کنیم. بزرگ‌ترین چالش ساخت بازی Spider-Man متعلق به قسمتی از تیم ماست که روی بخش مبارزات بازی کار کردند و به خوبی از پس انجام آن برآمدند.»

عنوان مورد انتظار Spider-Man در تاریخ 7 سپتامبر 2018 (16 شهریور 97) به صورت انحصاری برای کنسول PS4 عرضه می‌شود.

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید