وی جی مگ: اعلام غیبت در E3 2019 از سوی کمپانی سونی یکی از مهمترین اخبار و در عین حال غافلگیر کنندهترین خبری بود که در چند ماه اخیر در صنعت بازی به اشتراک گذاشته شد.
به گزارش وی جی مگ، مدیر استودیوهای جهانی سونی آقای شان لیدن در گفتگو با CNet از دلایل این تصمیم و غیبت در E3 2019 گفت و توضیح داد که چرا اعضای برند Playstation عدم شرکت در بزرگترین نمایشگاه سالیانه گیم را در سال جاری ضروری میدانستند. «وقتی E3 برای اولین بار در سال 1995 برگزار شد یک نمایشگاه تجاری محسوب میشد که تمرکز اصلی آن روی فروشگاهها و ژورنالیستها بود. فروشندگان از این نمایشگاه بازدید میکردند و محصولات گیم جدید معرفی شده را به سبد فروشگاه خود اضافه میکردند. ژورنالیستها نیز گزارش بازیها و تکنولوژیهای جدیدی که مشاهده کرده بودند را به مخاطبین خود انتقال میدادند. آن زمان اینترنت به شکل کنونی نبود. بدین ترتیب E3 یک نمایشگاه تجاری در موقع مشخصی از سال برای این صنعت در حال رشد بود.»
اکنون که E3 به نمایشگاهی بزرگ تبدیل شده روی ارائه محصولات جدید خود به فروشندگان تمرکز کمتری دارد. امری که در گذشته یکی از ارکان اصلی آن به شمار میرفت. ماه ژوئن که E3 به صورت سالیانه در آن برگزار میشود برای فروش محصولات به فروشندگان بسیار دیر محسوب میشود. «اکنون ما رویدادی در ماه فوریه به نام Destination PlayStation داریم که در آن تمامی خردهفروشیها و کمپانیهای تردپارتی را دور هم جمع میکنیم تا از اخبار ما تا انتهای سال مطلع شوند. امور تجاری و خرید و فروش صورت میگیرد. ماه ژوئن برای امور مربوط به تعطیلات انتهای سال بسیار دیر است. همچنین با توجه به این که امروزه اینترنت و سایتهای مختلف وجود دارند ژورنالیستها تاثیر قدیم خود را از دست دادهاند.»
لیدن ادامه داد نمایشگاه E3 در طول سالیان اخیر نتوانسته به اندازه کافی تغییر کند و این مورد باعث شده تا برنامههای بزرگ از اهمیت کمتری برخوردار شود. «این نمایشگاه تجاری اکنون رویدادی است که چندان فعالیتهای تجاری در آن مشاهده نمیشود.»
مدیر استودیوهای جهانی سونی افزود اکنون E3 به محلی تبدیل شده که طرفداران همواره انتظار معرفی بازیهای بزرگ جدید دارند در حالی که این مورد همیشه نمیتواند با استراتژی کنونی شرکت سونی تطبیق پیدا کند. «با توجه به تصمیم ما مبنی بر ساخت تعداد بازیهای انحصاری کمتر اما در عین حال در مقیاسی بزرگتر و با کیفیتی بیشتر در مدت زمانی طولانیتر، این موارد دست به دست هم داد تا ما در ژوئن 2019 مورد جدیدی برای معرفی و به اشتراک گذاشتن نداشته باشیم. اگر ما قرار بود باز هم کنفرانسی در این نمایشگاه برگزار کنیم مخاطبین از ما انتظار معرفی بازیهای جدید داشتند. به همین دلیل تصمیم به غیبت در E3 2019 گرفتیم.»
در انتها لیدن اظهار کرد اگر E3 میخواهد حالت ارتباطی خود را حفظ کند باید به چیزی شبیه مراسم Comic-Con تبدیل شود. نوعی مراسم مرتبط با گیم که در آن لزوما خبری از معرفی بازیها و بمبهای جدید نیست و به جای آن، سازندگان میتوانند به صورت نزدیک با طرفداران تعامل داشته باشند.
نظری ارسال کنید