در بخش NewsWeek که از این پس قرار است، هفته ای یکبار منتشر شود، به مهمترین اخبار گیم هفته خواهیم پرداخت و این اخبار را به صورت خلاصه شده و کوتاه، به اطلاع شما گیم ایمگی های عزیز خواهیم رساند. این شما و NewsWeek این هفته.
NewsWeek | دنیای گیم در یک هفته – مهمترین اخبار هفته ی اول مهر
سازندگان Assassin’s Creed Syndicate رسما تایید کردند که این عنوان دارای Microtransaction یا پرداخت درون برنامه ای خواهد بود. سازندگان بازی اعلام کردند که این قابلیت را تنها برای صرفه جویی در زمان قرار داده اند تا گیمر بتواند با پرداخت کمی هزینه، با سرعت بیشتری در بازی پیشرفت کرده و زمان کمتری را صرف آپگرید و Level Up کردن کند.
باندل Journey Collector’s Edition منتشر شد. این باندل یک پک فیزیکی بوده و شامل عناوین Journey ،Flower و Flow می باشد و از هم اکنون برای کنسول های PS4 و PS3 در دسترس است. لازم به ذکر است که این سه عنوان، جزو پرطرفدارترین عناوین از نظر تعداد دانلود برای کنسول PS3 بودند.
برای به اتمام رساندن عنوان Rise of the Tomb Raider به حدود 15 تا 20 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. البته طبق مصاحبه ای که طراح ارشد بازی یعنی Mike Brinker با سایت Pixel Vulture داشته است، اعلام شد که برای اتمام بازی به صورت کامل (باز کردن تمام قابلیت ها، گرفتن تمامی آیتم ها و آپگرید ها و…) شما به زمانی در حدود 30 الی 40 ساعت نیاز خواهید داشت.
سازنده ی عنوان Scalebound یعنی Hideki Kamiya، به تازگی صحبت های جالبی در باب این عنوان انحصاری Xbox One داشته است. کامیا گفت که ایده ی ساخت این بازی از سال 2006 شکل گرفت و حتی دو نمونه از بازی هم ساخته شد که بنا به دلایلی بعدا کنسل شدند و در نهایت بازی به چیزی تبدیل شد که در حال حاضر شاهد آن هستید. جالب است بدانید که یکی از نمونه های کنسل شده ی این بازی قرار بود برای کنسول Wii ساخته شود و به وسیله ی کنترلر حرکتی Wii قابل بازی باشد!
Microsoft قابلیت Party Chat یا چت دسته جمعی را تا تعداد 12 نفر در یک گروه و به صورت هم زمان افزایش داد. از این پس دارندگان Xbox One و حتی Windows 10 می توانند از این قابلیت استفاده کنند. لازم به ذکر است که این قابلیت در ویندوز 10 از طریق Xbox App قابل دسترسی خواهد بود. متاسفانه هنوز هیچ اشاره ای به اضافه شدن این قابلیت به کنسول Xbox 360 یا ورژن موبایل نرم افزار Xbox، نشده است.
در این هفته بالاخره آپدیت جدید کنسول PS4 یعنی Firmware Update 3.00 که با اسم رمز Kenshin هم شناخته می شد، منتشر شد و با حجم 250 مگابایت، قابل دانلود می باشد. در این ورژن، قابلیت هایی همچون افزایش حجم ذخیره ی سیو بازی ها تا 10 گیگابایت برای کاربران PS Plus و امکان استریم و آپلود مستقیم گیم پلی بازی بر روی شبکه های YouTube و Twitter نیز اضافه شده اند.
به نظر می رسد که اخبار و شایعات پیرامون پورت PC عنوان Red Dead Redemption هرگز تمامی ندارد! به تازگی طراح ارشد بخش مولتی پلیر عنوان مذکور، طی استریمی که در Twitch داشت، به این موضوع اشاره کرد که آنها هرگز به ساخت یک ورژن از بازی برای PC فکر هم نمی کردند و یا حتی در مورد این موضوع هرگز بحثی هم نشده بود! ایشان اعلام کردند که هرگز هیچ صحبتی در مورد ورژن PC این عنوان و یا حتی بهینه سازی (Optimizing) بازی برای پورت PC هم مطرح نشد و کار تماما بر روی ورژن های Xbox 360 و PlayStation 3 ادامه داشت و به پایان رسید. شاید این یک پایان غم انگیز در باب شایعات پورت این عنوان برای PC باشد…
نمرات عنوان Uncharted: The Nathan Drake Collection از سوی منتقدین اعلام شد:
GameBlog.fr-100
God is a Geek-100
PlaySation LifeStyle-100
GamesVillage.it-94
Hobby Consolas-90
HardCore Gamer-90
USGamer-90
LevelUP-88
LaPS4-86
IGN Spain-85
3DJuegos-85
EGM-85
PlayStation Universe-85
Digital Spy-80
GameSpot-80
Gaming Trend-80
PlayStation Official Magazine UK-80
The Jimquisision-80
VideoGamer-70
این عنوان هم اکنون با میانگین متای 86، یکی از عناوین باکیفیت برای PS4 بوده و به کسانی که سه گانه ی این سری را بر روی PS3 بازی نکرده اند، شدیدا توصیه می شود. همچنین اعلام شد که حجم این عنوان بر روی PS4، چیزی در حدود 44 گیگابایت خواهد بود.
عنوان FIFA 16 موفق شد تا به صدر جدول پرفروش ترین بازی ها در چارت انگلیس برسد. این بازی موفق شد تا مقام اول فروش را از چنگ Destiny: The Taken King درآورده و در صدر جدول بنشیند. اما با وجود این موفقیت، فروش این نسخه 7% نسبت به FIFA 15 و در بازه ی زمانی کاملا یکسان، افت داشته است. شاید این زنگ خطری برای EA و سری FIFA باشد.
طبق صحبت هایی که جناب یوشیدا در EGX 2015 داشتند، اعلام کردند که دلیل اصلی موفق نبودن کنسول دستی PS VITA این است که موبایل های هوشمند در حال تسخیر بازار پلتفرم های همراه هستند. ایشان همچنین در مورد مشکلات و سختی های تولید و فروش سخت افزار های گیمینگ همراه هم صحبت کردند و ادامه دادند: “مردم بیشتر به این خاطر به سمت پلتفرم موبایل می روند، چون بازی کردن با موبایل بسیار آسان است و بیشتر بازی های موبایل هم مجانی هستند.” ایشان همچنین اعلام کردند که با این وجود، هنوز هم تیم سونی با تمام قدرت به ساپورت و پشتیبانی از PS Vita خواهند پرداخت و بازی های باکیفیتی که بتواند از تمام پتانسیل این کنسول استفاده کند، در راه خواهند بود.
مرسی عالی بود(:
واقعا عالیه خلاصه و مفید 😀
ممنون خوب بود
اول اومدم فکر کردم تصویریه ولی وقتی دیدم نوشتاریه تعجب کردم ، این جوری بهتره ، ممنون :yes:
جای خالی همچین بخشی حس میشد.
خیلی هم عالی