در دنیایی که امروزه در آن زندگی میکنیم، روزی نیست که جنگ یا درگیری نظامی در مجموعه اخبار نباشد. در مورد اینکه آدمیزاد طمعکار است شکی نیست، اما چه می شود که ما هر روز به دنبال جنگی جدید و فاجعهای جدید هستیم؟
سازندگان بازی Fatherhood به دنبال پاسخدادن این سوال نیستند، چون شما مسبب به وجود آمدن هیچ جنگی در این بازی نیستید. شما فقط یک معلم فلکزده هستید که فرزندی نابینا دارد و باید او را از یک شهر جنگزده بیرون کنید.
نسخه دمو بازی Fatherhood خیلی شما را برای فجایع انسانی که قرار است مشاهده کنید آماده نمیکند. به محض شروع بازی، به شما آموزش کوچکی داده میشود و مهمتر از همه به شما یکی از عنصرهای اصلی یاد داده میشود: تصمیمهای شما مثل بازیهایی چون Life is Strange تاثیری در داستان و روند بازی دارند.
به عنوان مثال، در ابتدای بازی شما یک سرباز مجروح دشمن را میبینید که خونین روی زمین افتاده است و به دنبال کمک است. شما میتوانید کمی در محیط بازی بچرخید و یک بسته کمک اولیه پیدا کنید و او را نجات بدهید. اگر این کار را بکنید، این سرباز این لطف شما را فراموش نخواهد کرد و بعدا در بازی به کمک شما خواهد آمد!
محیط بازی Fatherhood جالب و مبتکرانه طراحی شده است. ما با یک بازی ماجراجویی داستان-محور 2.5 بعدی روبرو هستیم که در آن شما میتوانید علاوه بر سمت چپ و راست رفتن، به بعد جلو و عقب هم بروید که این باعث خلق صحنه های جالبی میشود. در اکثر قسمتهای این دمو شما باید پازل های کوچک و سادهای را حل کنید تا بتوانید داستان اصلی بازی را به پیش ببرید.
بنظر ما، بهترین بخش این دمو و این بازی، آهنگ و موسیقی اصلی بازی است که بر مشکلات این بازی کمی پرده میاندازد. یک آهنگ زیبا با تِم و حس و حال خاورمیانهای که شما را به یاد فیلمهای هالیوودی جنگی میاندازد.
همانند این فیلمهای هالیوودی جنگی، نسخه دمو بازی Fatherhood هم مشکلهایی ریز اما اذیتکننده دارد که امیدواریم در نسخه اصلی بازی حل شوند: یکی از آنها واکنش ها و برخوردهای شما با سربازان و دشمنان در بازی است. همانطور که گفتیم این بازی روایت یک جنگ در داخل یک شهر است، به همین دلیل شما باید یا سلاحهای کوچکی پیدا کنید تا سربازان را از بین ببرید، یا باید مخفیانه آنها را دور بزنید چون فقط یک تیر لازم است تا شما از پای دربیفتید.
مکانیک خاص دیگر این بازی مربوط به دختر نابینا شما، Asma است. شما بعد از کمی گشت و گذار در شهر او را تنها و در حال گریه پیدا میکنید و برای آرام کردنش باید او را بغل کنید. این حرکت و صحنه در طول دموی بازی چند بار دیگر هم اتفاق میافتاد و ما منتظریم تا ببینیم که سازندگان چگونه از این ویژگی در بازی اصلی استفاده خواهند کرد.
در مجموع باید گفت که دمو کوتاه بازی Fatherhood ترکیبی از بازیهایی چون Inside، This War of Mine و The Last of Us است. سازندگان بازی از هر کدام از این عناوین بخشی را برش زدهاند و نتیجه این دمو جالب شده است. باید اعتراف کنیم که بازی Fatherhood پتانسیل بالایی برای یک عرضه خوب و قوی دارد، اما استدیو Persis Play باید به ما ثابت کند که حرفی برای زدن دارد و فقط یک عنوان کلیشه ای و کپی برداری شده نساخته است.













نظری ارسال کنید