اخبار بازی

تنها بعد از یک روز Final Fantasy 15 به سود دهی رسید

تنها بعد از یک روز Final Fantasy 15 به سود دهی رسید 1

شاید این سوال برای بسیاری از گیمر‌ها مطرح باشد که چگونه می‌توان هزینه ساخت یک بازی بزرگ مثل Final Fantasy 15 را جبران کرد؟ در پاسخ باید گفت که خیلی راحت. به نظر می‌رسد که Square Enix تنها در روز ابتدایی عرضه این بازی توانست تا هزینه ساخت آن را جبران کند.

کارگردان این بازی Hajime Tabata در مصاحبه‌ای با Dualshockers اعلام کرد که دست‌یابی به این موفقیت چندان دور از انتظار نبود، در هر صورت Square Enix حدود 5 میلیون نسخه از این بازی را در روز ابتدایی به فروش رساند. این فروش از حد انتظار همگان بسیار بالاتر بود.

البته باید گفت که از لحاظ تکنیکی، Final Fantasy 15 که امسال منتشر شده است در واقع حدود دو تا سه سال در حال ساخت بوده است. این بازی نزدیک به یک دهه با نام Final Fantasy Versus 13 شناخته می‌شود. Hajime Tabata اعلام کرد که از نظر Square Enix این دو پروژه با یکدیگر متفاوت هستند. باید گفت که فروش 5 میلیون نسخه از یک بازی می‌تواند به راحتی ساخت یک پروژه دو تا سه ساله را جبران کند اما جبران بودجه بازی که برای 10 سال در دست ساخت بوده کاملا متفاوت است.

منبع

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید