اخبار بازی

دلایل عدم موفقیت بازی Assassin’s Creed 3 از زبان یک منبع آگاه

دلایل عدم موفقیت بازی Assassin’s Creed 3 از زبان یک منبع آگاه 1

خب، قطعا همه بازی Assassin’s Creed 3 را ضعیف ترین شماره فرانچایز Assassin’s Creed می دانند. این بازی هم مثل تمامی بازی های دیگر با مشکلاتی برای توسعه رو به رو بوده است که حال پس از تفاوت بزرگ و چالش برانگیز با شماره 4 آن، جزییاتی از این مشکلات توسط یک منبع آگاه منتشر شده است. این منبع آگاه در سایت Reddit می نویسد:

” اوه، خدای من. شروع شد(بحث راجع به این موضوع). من می توانم ساعت ها درباره این موضوع توضیح دهم.
متاسفانه من بر روی این بازی کار کرده ام. توسعه این بازی یک تجربه mindf**ck بود.”

قبل از پرداختن به جزییات لازم است تا گفته شود:

“من از کار کردن در یوبی‌سافت خوشحال هستم و با وجود مشکلات، کار کردن در آنجا یک تجربه بزرگ بود.”

نسخه سوم بازی دچار مشکل شد چرا که ویژگی ها غیر واقعی بازی کاهش داده شد(بازی به سمت واقعی تر بودن پیشرفت) و ویژگی ها توسط تهیه کنندگان افزوده و یا حذف می شدند(به جای اینکه تیم اصلی سازنده بازی قدرت این امر را داشته باشد). در واقع نمی توان گفت بازی حاصل کار Ubi Montreal است.
به خاطر اینکه همه ی توسعه دهندگان جزییات را در کنار هم قرار دهند، کار سخت تر می شد. 500-600 نفر از استدیو های مختلف(فرعی- کوچک) یوبی‌سافت از جمله: Ubi Quebec, Ubi Annecy, Ubi Bucharest و Ubi Singapore بر روی این بازی مشغول کار بودند. (در مقایسه؛ ناتی داگ و سازندگان بازی خدای جنگ با 100-200 نفر بر روی بازی های مهم خود کار می کنند). ایجاد هماهنگی و پولیش کردن محصولی که کار استدیوهای مختلفی‌ست، کار سختی است. تیم های اصلی یوبی‌سافت مشغول توسعه دو بازی Watchdogs و Far Cry 3 بوده اند. زمان حال و توصیف اتفاقات آن که برای اولین بار دچار مشکل شده بود دلیل قابل توجیهی دارد. یک تیم جدید برای توسعه این بخش تشکیل شده بود. B-team خیلی کم با دیگر بخش های بازی ارتباط داشت و آنها چیزی از مکانیک های اصلی گیم پلی در زمان گذشته نمی دانستد.
این موضوع خود بیانگر اینست که با توجه به سرعت توسعه بخش های مختلف (که به دست استدیو و تیم های مختلفی بود) باعث می شد تا دیگر سازندگان اطلاعی از نحوه توسعه بازی و کیفیت کار نداشته باشند. همین امر هم باعث شد تا مراحل جانبی هیچ ربطی به هم نداشته باشند و باعث شوند تا طرفداران بازی حوصله شان از این مراحل سر رود.

ac4-7

در حقیقت، قسمت های وسیع بازی (قبل از final boss) درست قبل از دو هفته مانده به گلد شدن بازی توسعه یافتند. همین موضوع باعث می شد تا بازی دارای مشکلات تکنیکی باشد. این مشکلات به خاطر محدودیت زمان رفع نشدند. مشکل عملکرد ضعیف بازی و بهینه سازی نبودن هم به گفته ی وی، استفاده اولین بار تیم ها از موتور AnvilNext بوده است. موتوری که برای بازی های نسل بعد طراحی شده بود. همین موضوع کار توسعه بازی برای دو کنسول اصلی نسل 7 را سخت کرده بود. به عقیده اکثریت، AC3 فقط یک tech demo برای موتور AnvilNext بود. همین موضوع باعث شد تا شماره 4 و(احتمالا) پروژه های آینده دیگر دارای چنین مشکلاتی نباشند. کار با موتور جدید برای برنامه نویس ها زمان می برد تا با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوند.

علی رغم تمام گفته های بالا، منبع معتقد است محیط کار در یوبی‌سافت آرام و قابل احترام است(در مقایسه با دیگر شرکت های بزرگ) اما وجود تیم های زیاد برای توسعه یک سری که سالانه عرضه می شود و موتور جدید باعث شد تا شاهد یک آشغال به تمام معنا باشیم!

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده − 6 =

  • سلام توی فرنیچایز اساسین کرید من چز بر ترین های ایرانم تو این شکی نیست اصلا شکی نیست همه بازی هایی که با نام اساسین کرید میشناسید رو من 100 کامل کردم.وقتی پارسال شماره سه امدیه اب یخی روم ریخته شد با اون همه دروغ های یوبی سافت در طول سال مواجه شدم و فریاد زدم که اساسین کرید داغون شد ولی هیشکی توجه نمیکرد. بزرگ ترین مشکل بازی هم مشکلات باگی و anti alliasing و داستان ضعیف بود. طوری که که تو یه مردحله ماشین پرواز داوینچی رو نشون میده کانر باهاش پرواز میکنه بعد سقوط میکن هبهش میگن باید بری پیش فلانی بگی برات دستگاه رو درست کنه و بهت طرز استفادشو بگه ولی دیگه خبری از این قضیه نمیشه و …. ممنون بای