امروز قسمت ششم و پایانی فصل اول بازی Hitman برای تمامی پلتفرمها عرضه شد و کارگردان این اثر Christian Elverdam در مصاحبهای به سوالاتی پاسخ داده است.
با توجه به محبوبیت سری Hitman شما تصمیم گرفتید تا این اثر را به صورت سریالی به بازار عرضه کنید، حالا فصل اول این بازی به پایان رسیده است است. آیا از این تصمیم راضی هستید و از عرضه بازی به صورت سریالی چه نکاتی را یاد گرفتید؟
Christian Elverdam: با نگاه کردن با جایگاه فعلی خودمان و تحسین بسیاری از گیمرها نسبت به عمق بسیار زیاد بازی میتوانم بگویم که از وضعیت فعلی راضی هستیم. نگاه به عمق بازی، طراحی داستانهای کوچک و توجه به جزئیات هدف اصلی ما برای ساخت Hitman به صورت سریالی بود. در بسیاری از مواقع تعدادی از گیمرها میگویند که ما مراحل بازی را کمتر از یک ساعت تمام میکنیم و چه چیزی در مورد این نوع طراحی جالب به نظر میرسد؟ باید گفت که هدف ما فقط نابود کردن هدف مشخص شده نبوده است بلکه دوست داشتیم تا راههای بسیار زیاد و متنوعی را در اختیار گیمرها قرار دهیم. عرضه بازی به صورت قسمت به قسمت این اجازه را به گیمر میدهد تا آنها بازی را صرفا برای به انتها رساندن انجام ندهد و سعی کند تا نهایت استفاده را برده و بیشترین لذت را از آن خود کنند. فاصله زمانی یکماهه برای عرضه قسمتهای مختلف باعث شد تا گیمرها توجه بیشتر به محتوی عرضه شده بکنند. گیمرها شروع به گشت و گذار در بازی کردند و با پیدا کردن نکات مخفی و ویژگیهای مختلف هیجان زده شدند. تغییر نظر گیمرها و منتقدان از برههای که دید آنها نسبت به بازی ضعیف بود به زمانی که آنها منتظر قسمت بعدی برای تجربهای جدید و ناب بودند بهترین قسمت اینکار برای ما بوده است. عرضه بازی به صورت ماهانه و به موقع کار بسیار سختی بود اما از عهده آن بر آمدیم.
اگر به قبل از ساخت فصل اول Hitman بازگردیم آیا برای درک بهتر این بازی تصمیم متفاوتی میگرفتید؟
Christian Elverdam: من فکر میکنم که میتوانستیم در مورد کاری که قرار است انجام دهیم و عرضه بازی به صورت سریالی بهتر با مردم ارتباط برقرار کنیم. منظور من این است که این اولین بار است که اثری به این بزرگی قرار است به صورت سریالی و در قسمتهای کوچک تر به صورت ماهانه عرضه شود. راهی که ما با استفاده از آن با گیمرها ارتباط برقرار کردیم شاید باعث شد تا ذهن بسیاری از گیمرها نسبت به این عنوان مغشوش شود. دوست داشتم میتوانستم این اثر را به گونهای بهتر معرفی کنم تا باورپذیری تغییر فرآیند ساخت و عرضه Hitman برای گیمرها گیج کننده نباشد.
آیا میتوانید ساخت فصل دوم Hitman را تایید کنید؟ آیا فصل دوم ارتباطی با فصل اول خواهد داشت؟
Christian Elverdam: وقتی در E3 سال گذشته Hitman را معرفی کردیم، در واقع مبحث اصلی ما عرضه بازی به صورت سریالی بود. این ایده هنوز در ذهن ما زنده است. ما دوست داریم تا این اثر به مرور زمان پیشرفت کرده و بزرگتر شود. اما به صورت دقیق اینکه چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد، ما هنوز نمیتوانیم در این مورد صحبت کنیم.
نظری ارسال کنید