اخبار بازی

گیم‌پلی A Way Out شباهاتی با ساخته‌های Quantic Dreams و Telltale ندارد

گیم‌پلی A Way Out شباهاتی با ساخته‌های Quantic Dreams و Telltale ندارد

وی جی مگ: وقتی به گیم‌پلی A Way Out بازی در حال ساخت استودیو Hazelight Studios نگاهی می‌اندازیم به راحتی می‌توان آن را با ساخته‌های شرکت Telltale مانند The Wolf Among Us و شرکت Quantic Dreams چون Beyond: Two Souls مقایسه کرد. تمامی این عناوین تمرکز ویژه‌ای رو صحنه‌های سینماتیک و سیستم انتخاب و عواقب به دنبال آن دارند.

اما سازنده بازی آقای Josef Fares چندان با این حرف موافق نیست. به گزارش وی جی مگ، Fares در مصاحبه با EDGE اظهار کرد بازی‌های این دو استودیو نام‌برده برای من بسیار تاثیرپذیر بوده است « اما من دوست دارم در بازی کنترل بیشتری داشته باشم. از جهتی شاید شما داستان را کنترل می‌کنید و روی روایت آن اثر می‌گذارید اما به طور کامل این حرف درست نیست. اما گیم‌پلی A Way Out چنین ساختاری ندارد. اگر از منظر سینمایی به این عناوین نگاه کنیم مقایسه آن‌ها مشکلی ندارد. اما در A Way Out شما تنها مسیر داستان را انتخاب نمی‌کنید بلکه داستان به طور کامل به دست شما ساخته شده و روایت می‌شود.»

در مورد این مسئله که آیا او می‌خواهد احساسات پلیرهای خود را هنگام تجربه بازی جریحه‌دار کند یا خیر، هدفی که همواره شخص David Cage در بازی‌های خود دنبال می‌کند، Fares پاسخ می‌دهد «این موضوع چندان برای من اهمیتی ندارد. من تنها می‌خواهم کسانی که بازی را تجربه می‌کنند آن را درک کنند. حال اگر آن‌ها اشک بریزند، بخندند، عصبانی شوند و یا لبخند بزنند چندان اهمیتی ندارد.»

A Way Out داستان دو شخصیت به نام Leo و Vincent را روایت می‌کند که قصد دارند با کمک یکدیگر از زندان فرار کنند. گیم‌پلی بازی تماما به صورت Coop دنبال می‌شود و در داستان بازی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت. عنوان نام‌برده در تاریخ 23 مارس 2018 (3 فروردین 97) برای پلتفرم‌های XBOX ONE، PS4 و PC عرضه می‌شود.

گیم‌پلی A Way Out شباهاتی با ساخته‌های Quantic Dreams و Telltale ندارد

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده − 13 =