بازی ایرانی

The Second Level Up Event Ended

The Second Level Up Event

رویداد Level Up قدمی مثبت برای فرهنگ‌سازی در بازی‌سازی مستقل

شجاعان خلاف جریان اصلی حرکت می‌کنند

دومین دوره رویداد Level Up به پایان خود رسید(The Second Level Up Event)، این رویداد که با ابتکار هیولا با تکیه بر بازی‌سازی مستقل و تلاش برای فرهنگ‌سازی در این حوزه از صنعت بازی‌سازی فعالیت خود را آغاز کرده بود، با حضور تیم‌های بازی‌سازی و علاقه‌مندان به این حوزه به کار خود پایان داد. بازی‌سازی مستقل و تمرکز روی بازی‌های چندنفره رقابتی هدف اصلی این دوره از رویداد Level Up بود. در این رویداد ۹۲ تیم بازی‌سازی از شهرهای مختلف ایران با یکدیگر برای ساخت‌ بازی‌های چند‌نفره رقابتی تحت شبکه رقابت کردند تا عنوان تیم اول را از آن خود کنند.

امسال ۳۲۰ نفر از شهرهای مختلف ایران در این رویداد شرکت کرده بودند تا تیم بسازند و بازی بسازند. ۸۹ درصد افراد شرکت‌کننده را آقایان و ۱۱ درصد باقیمانده را بانوان تشکیل داده بودند.

The Second Level Up Event

رد کردن مراحل

تفاوت این رویداد با دوره اول Level Up در مرحله‌ای بودن آن بود. تیم‌های بازی‌سازی برای رسیدن به فینال و مرحله داوری باید از سه مرحله عبور می‌کنند. از ۹۲ تیم شرکت‌کننده سند مفهومی بازی (Game Concept Document) سند فنی (Technical Document) ۵۵ تیم به مرحله‌ی دوم راه یافتند.

در مرحله دوم تیم‌ها می‌بایست سند طراحی مفهومی (Concept Design Document) و نسخه‌ی قابل بازی اولیه (First Playable Demo) را برای ورود به مرحله بعد آماده می‌کردند که ۴۳ تیم موفق شدند از این مرحله گذر کنند.

و اما مرحله سوم که در واقع صدور جواز برای فینال و مرحله داوری بود به دومین نسخه قابل بازی مربوط می‌شد. در این مرحله ۲۸ تیم موفق شدند که نسخه دوم قابل بازی محصولشان را ارسال کنند.

امیرحسین فصیحی، مدیرعامل فن‌افزار و مربی هیولا که یکی از مربیان و داوران دومین دوره رویداد  Level Up نیز بود، در مراسم اختتامیه با تیم‌های بازی‌سازی صحبت کرد و شجاعت آن‌ها را تحسین کرد و گفت: « پیش از آنکه به بازی‌سازی نگاه صنعتی بیندازید به آن به چشم هنر نگاه کنید. هنر در این مسیر شما را حفظ می‌کند و به شما اجازه می‌دهد هم‌چنان خلاف جریان اصلی حرکت کنید و با ایده‌هایی ناب و هنرمندانه، بازی‌هایی تولید کنید که بقای شما در این صنعت را ضمانت کند. شجاعت و اصالت شما مثال‌زدنی است.»

 The Second Level Up Event Ended 1

مشخص شدن تیم‌های برنده

در ادامه این مراسم، تیم‌های برتر معرفی شدند و ۳ تیم برنده جوایز رویداد Level Up اعلام شدند که عبارتند از:

  • بازی «Ebgat» از تیم«Dream Drawing Desk»
  • بازی «Hide & Sick» از تیم «Drop by Drops»
  • بازی «هفت‌سنگ» از تیم «درخت سفید»

تیم‌های برنده جوایز خود را دریافت کردند؛ تیم اول ۳۰میلیون تومان، تیم دوم ۱۵میلیون تومان و تیم سوم ۷ میلیون تومان از آن خود کردند.

همچنین از تیم‌های چهارم تا هشتم نیز تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و یکی از داوران دومین دوره رویداد Level Up، درباره فرهنگ‌سازی در بازی‌سازی ایرانی صحبت کرد و درباره تیم اجرایی رویداد چنین گفت: « داشتن مجموعه‌ای مانند فن‌افزار در کشور باعث افتخار است. کارهایی مثل برگزاری رویدادی چون Level Up جز وظایف شرکت بازی‌سازی نیست اما مجموعه فن‌افزار همیشه در مسیری قدم برداشته است که به پیشرفت زیربنایی صنعت کمک می‌کند.» همچنین در ادامه به نقش حمایتی رویداد از بازی‌سازان اشاره کرد و گفت: «بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای تلاش می‌کند تا بتواند از این تیم‌های بازی‌سازی حمایت کند.  بازی‌هایی که در این دوره دوم با قالب چندنفره رقابتی ساخته شد جزوی از بازی‌های درآمدزا هستند که در کنار این درآمدزایی باعث حرکت سریع‌تر چرخ‌های این صنعت نیز می‌شوند.»

هدف اصلی رویداد Level Up کمک به فرهنگ‌سازی برای بازی‌سازی مستقل است. بازی‌سازی مستقل، نگرشی است که صنعت بازی‌سازی ایران نیاز مبرمی به آن دارد چراکه تنها با کمک فرهنگ بازی‌سازی مستقل است که می‌توان امیدوار بود تیم‌های بازی‌سازی ایرانی در کنار جریان اصلی رشد کنند و در این بازار فعالیت خود را ادامه دهند.

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × دو =

  • دمشون گرم :yes: :yes: :yes:
    تنها تیم بازی‌سازی که واقعا به صنعت بازی تو ایران اهمیت میده همین فن‌افزار هست.
    فقط یه نکته رو من نمی‌فهمم، این رویداد مگه یه رویداد خصوصی نیست؟ پس این کریمی قدوسی اونجا چکار میکنه؟!

  • منظور از تیم بازی سازی دقیقاً چیه؟ یعنی واقعاً ما 92 تیم بازی سازی تو کشور داریم که بیان در یک همچین رویدادی شرکت کنن؟ پس چرا از این همه تیم بازی سازی به عدد انگشتان یک دست هم بازی خوب در سال تولید نمیشه؟بازی خوب پیش کش بازی متوسط قابل تحمل هم انتظار ما رو برآورده میکنه