مدتی از آغاز نسل نهم کنسولها گذشته و بهنظر میرسد که حالا، پس از سالها بار دیگر به نقطهای بازگشتهایم که هیجان و نوآوری گرافیکی در بازیهای ویدیویی معنای دوبارهای پیدا کرده. اینبار با عنوانی بحثبرانگیز از هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding 2.
بیتردید، این بازی یکی از معدود آثار شاخص در نسل حاضر کنسولهای خانگی است که کیفیت بصری و گرافیکی آن، مخاطب را میخکوب میکند. شاید اگر Death Stranding 2 را به فردی که گیمر نیست نشان دهید، لحظاتی طول بکشد تا متوجه شود با یک فیلم سینمایی یا انیمیشن پرهزینهی هالیوودی طرف نیست، بلکه با یک بازی ویدیویی روبهروست.
در ویدئویی که در ادامه برایتان آماده کردهایم، نگاهی خواهیم داشت به گرافیک بازی و پیشینهی موتور گرافیکی آن، یعنی Decima Engine و بررسی میکنیم که چگونه کوجیما پروداکشنز توانسته چنین عنوانی را با پرفرمنس خیرهکننده برای کنسول PS5 خلق کند.
آیا برای دستیابی به جلوههای واقعگرایانه، استفاده از فناوری Ray Tracing ضروری است، یا بهرهگیری خلاقانه از روشهای کلاسیک نورپردازی میتواند نتیجهای بهتر و کارآمدتر به همراه داشته باشد؟ چرا شخصیتهای بازی تا این حد با جزئیات طراحی شدهاند و نسبت به سایر آثار نسل نهم، یک سر و گردن بالاتر به نظر میرسند؟ با ویجیمگ همراه باشید تا نگاهی دقیق و موشکافانه به همه این موارد داشته باشیم.
“تماشای ویدئو اختصاصی راز گرافیک جاه طلبانه ترین انجین بازی سازی | Death Stranding 2 از کانال یوتوب ویجی مگ”
نظری ارسال کنید