کاهش بازی های انحصاری از طرف استدیوهای third-party
اگر یک بازی انحصاری شود، باید میزان فروش بازی تضمین شده باشد. سازنده های third-party به دنبال مطمئن ترین راه برای دست یابی به سود دهی هستند. در مواجه با کنسول ها سازندگان سود دهی و بازار فروش را نگاه می کنند. زمانی که در شروع نسل 7 کنسول ایکس باکس 360 زود تر به بازار عرضه شد و طی یکسال توانست جای پای خود را محکم کند، مایکروسافت دیگر کار راحتی را برای همکاری با سازنده ها و ناشران داشت. همین مورد مصداق نسل حاضر هم است. زمانی که هیچکس از تاریخ دقیق عرضه کنسول ها و تفاوت قدرت سخت افزاری آنها خبر نداشت، شرکت سونی توانست نگاه ها را به سوی خود جلب کند. اشتباهات مسؤولان مایکروسافت در تبیین سیاست هایشان باعث شد تا سونی با موفقیت اعتماد سازنده ها را جلب کند تا مایکروسافت مجبور باشد بهای سنگینی را برای توسعه هر بازی خود و ارتباط با ناشر های third-party بپردازد. پول بیشتر برای جلوگیری از عرضه بازی برای پلتفرم سونی! ارزش و بهای این پرداخت با پیشرفت کنسول سونی و اعتبارش بیشتر و بیشتر می شود. انجام کار های تاثیر گذار و تکان دهنده، زمانی که سوار بر اسب قدرت نباشید امکان پذیر نیست. در نهایت خلاصه جمله های بالا اینست که ما بازی های انحصاری کمتری را از طرف third-party ها برای کنسول ایکس باکس وان شاهد هستیم و از طرفی هم فشار کاری استدیو های 43 Industries, Turn 10 Studios و Lionhead Studios افزایش می یابد. هر چند بازی تایتانفال با رایزنی های قبلی با سازندگان بازی توانست به صورت انحصاری در بیاید ولی بعید نیست که سونی هم چنین کاری را با استدیوی سازنده بازی Quantum Break نکرده باشد! کسی چه میداند، شاید بازی بعدی راسپون پلتفرمی را انتخاب کند که گیمر های بیشتری را دارد!
پیروی از دوستان!
تا زمانی که افراد بیشتری کنسول PS4 را خریداری می کنند، بازی هایی که هسته خود را هم بر مبنای مولتی پلیر انتخاب کرده اند اولین گزینه شان کنسول PS4 است. پس نباید تعجب کنید اگر متوجه شوید که بازی Evolve که سال پیش معرفی شد برای انتخاب کنسول هایش ابتدا ملاک تعداد گیمر های هر کنسول را مورد بررسی قرار داد. می بینید! سازنده ها به این موارد توجه می کنند. اگر شما یک بازی مبتنی بر مولتی پلیر را داشته باشید، طبیعتا دوست دارید سرور های بازی شلوغ و تعداد گیمر ها بیشتر باشد ا با افراد بیشتری بتوانید در هر زمان بازی کنید. وقتی که دوستانتان هم با شما هراه بشوند، بدون شک همگی یک گزینه مشترک خواهید داشت. انتخاب بازی بر روی پلتفرم انتخاب شده توسط اکثریت دوستانتان. فقط کافی است تا یک نفر وارد دنیای مولتی پلیری شود و بتواند دیگر دوستانش را با خود همراه کند، فروش انفجاری بازی شروع خواهد شد!
هایپ و هایپ و …
حرفی که از دهن شما بیرون می آید، مساله اینست. زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد! هر کارمند شرکت مایکروساف که اظهار نظری کند همه آن را به عنوان نظر و حرف شرکت مایکروسافت می دانند. این حرف ها بر بازار فروش تاثیر دارد. وقتی شما قول هایی می دهید که عملی نمی شوند، اوضاع وخیم می شود. همه ما می دانیم هایپ و تبلیغات در صنعت بازی وجود دارند. اما این مورد تنها باید در حد خودش باشد و پایش را بیش تر از گلیمش دراز نکند. در غیر اینصورت ضربه سختی را خواهد خورد. شاید بتوان گفت همواره این موضوع در نقد بازی ها مشخص بوده است. حداقل در سال های پیش! البته نقد بازی های لانچ تایتل هم تا حدودی این گفته را تایید می کنند. وضعیت کنسول مایکروسافت با محبوب شدن هر چه بیشتر PS4 خطرناک و خطرناک تر می شود. کنسول Wii تواسنت نگاه عموم را با عملی کردن وعده هایش به خود جذب کند. بر روی کاور مجلات مرتبط با بازی قرار بگیرد. معروف شود. همه از Wii صحبت کنند و در نهایت کنسولی شود که هر کس آن را انتخاب کند. متاسفانه شاید بدترین عملکرد مایکروسافت در همین بخش باشد. وقتی چیزی در ذهن مردم نقش بست، تغییر آن بسیار سخت است.
راستش من خودم 360 دارم و اصلا فقط psp داشتم از سوني اما رفته بودم خونه دوستم واقعا پي اس 4 عاليه اونقدر که نميتونم بگم! راستش ايکس باکس وان هم خوبه ولي خب من احساس ميکنم با پي اس 4 راحت ترم و بهتر بازي ميکنم من که دو هفته بعد پي اس 4 ميخرم
هر کاری بکنه این سونی هیچوقت به مایکروسافت نمی رسه
فعلا که MS داره خودشو به گرد پای SONY میرسونه
MS گفته بود می خوایم رکورد PS2 رو بزنیم :rotfl:
عالی بود