خبر ارسالی از طرف روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای:
آیین رونمایی از بازی ایرانی «والیبال 2016» صبح امروز به همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای و با حضور اهالی رسانه و فعالان صنعت بازی درفرهنگسرای سرو برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، «کیومرث کُرده» گزارشگر نام آشنای والیبال کشورمان که گزارشگری این بازی رایانهای را نیزبرعهده داشته، ضمن خوشآمدگویی به حضار، همزمانی این مراسم با صعود مقتدرانه تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک پس از 52 سال را اتفاقی مبارک دانست.
حسن کریمی قدوسی: هر ماه یک بازی رونمایی میکنیم
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز با حضور در این مراسم افزود: قرار است هر ماه برای یک بازی ایرانی رونمایی بگیریم و بازیسازان میتواننددرخواست خود را از طریق وبسایت بنیاد ارائه دهند. وی با اشاره به این که هدف از رونماییها شلوغ کاری نیست،گفت: با چنین مراسمی دنبال شلوغکاری نیستیم، بلکه میخواهیم با حضور فعال رسانههاو رادیو و تلویزیون به دیده شدن هرچه بیشتر بازیها و در نتیجه فروش آنها کمک کنیم. حسن کریمی قدوسی اقبال گیمرهای ایرانی به بازیهای ورزشی را بسیار بالا دانست و گفت: بازیهای فوتبالی در کشور ما فروش بسیار بالایی دارند وبه طور کلی مخاطب بازیهای ورزشی در کشور بالاست. برای مثال در دنیا تاکنون بازی ویدئویی ورزش کشتی ساخته نشده است. با اینکه ساخت این بازی از لحاظ فنی چالشهای زیادی دارد اما مطمئنا اگر چنین عنوانی با کیفیت خوب در داخل کشور ساخته شود،مخاطب ایرانی از آن استقبال میکند. مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به تشکیل اکوسیستم مناسب صنعت بازیهای رایانهای اشاره کرد و تاکید کرد: آن روزی ما خوشحال خواهیم شد که اکوسیستم صنعت بهاندازه ای پخته باشد که ناشران خودشان بروند و بازیهای ایرانی را خریداری کنند و نقش بنیاد در این وسط کمرنگ باشد. برای رسیدن به این مهم باید بازیسازان ما هم نبض بازار را بشناسند و برای مثال بدانند که الان ساخت یک بازی والیبال میتواند مورد استقبال قرار گیرد. کیومرث کرده به چالش گزارشگری برای این بازی اشاره کرد وگفت: هنگام گزارش یک بازی والیبال در تلویزیون، کار بسیار سادهتر است چرا که تصویر را میبینیم و هیجان بازی به ما کمک میکند. اما برای گزارشگری بازی رایانهای والیبال، با توجه به اینکه تصویری وجود نداشت کار سخت و چالشی بود و مجبور بودیم نام بازیکنان و اصلاحات گزارشگری را با لحنهای متفاوت چندین بار ضبط کنیم.
هدف نهایی بازیساز باید فروش باشد
مهیار اصغرپور مدیرعامل شرکت «هایوییو» که انتشار بازیوالیبال 2016 را برعهده دارد گفت: از همان ابتدا که بازیساز قصد ساخت یک بازی رادارد باید به مسئله فروش و اقبال مخاطب دقت کند. وی افزود: فکر میکنم بازی والیبال 2016 بازی مخاطبپسندی است، بهخصوص اکنون که جامعه از ورزش والیبال بهخوبی استقبال میکند. اصغرپور خطاب به بازیسازان گفت: بازیساز اگر فکر میکندبازیاش نمیفروشد نباید آن را بسازد. حتی یک ناشر و توزیعکننده هم اگر فکر میکند نمیتواند از یک بازی ایرانی بفروشد نباید آن را خریداری کند. ناشر بازی والیبال 2016 ادامه داد: خوشحالم که همهچیز سرجای خودش است. یک شرکت خصوصی بازی تولید کرده، شرکت خصوصی دیگری حق امتیاز این بازی را خریده و آن را در بازار پخش کرده است، بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیزنقش حمایتی خود را با گرفتن این مراسم ایفا کرده تا به فروش این بازی کمک شود. میتوان از همین الگو برای بازیهای آتی هم استفاده کرد. مدیرعامل شرکت هایوییو بحث تبلیغات و اطلاعرسانی رابسیار مهم دانست و افزود: همانطور که در کشورهای بیگانه یک بازی ضد ایرانی یا ضدانقلابی میسازند و رسانههای ما به صورت مداوم به این عناوین میپردازند، انتظارمیرود تا همین رسانهها به بازیهای ایرانی نیز بها داده و به اطلاعرسانی آنهاکمک کنند. در ادامه مراسم، دانیال طبیعی مدیر پروژه بازی رایانهای والیبال 2016 به ارائه ویژگیهای این بازی پرداخت و گفت: بازی والیبال 2016 بزرگترین بازی تیمی تولید شده در کشور است و ما در این بازی 30 تیم ملی دنیا را شبیهسازی کردهایم .وی افزود: در بازی والیبال 2016 تمامی قواعد، قوانین و تاکتیکهای ورزش والیبال را پیادهسازی کردهایم و مخاطب میتواند به این قوانین را یاد گرفته و نسبت به ورزش والیبال آشنایی بیشتری پیدا کند. طبیعی به ساخت نسخه موبایلی این بازی اشاره کرد و افزود:مدتی است که روی نسخه اندرویدی این بازی کار میکنیم و امیدواریم در آیندهای نزدیک این نسخه از بازی را نیز منتشر کنیم. همچنین قصد داریم در صورت فراهم بودن شرایط، نسخههای بعدی این بازی را هر سال تولید و عرضه کنیم.
بازی والیبال 2016 هماکنون در سراسر کشور توزیع شده وعلاقهمندان به بازیهای رایانهای و بهخصوص ورزش والیبال میتوانند نسبت به خریداین عنوان اقدام نمایند.
حال تصاویری از این رونمایی:
یادداشتی کوتاه:
بارها و بارها نقطه نظر خود را نسبت به برگزاری چنین مراسم هایی ابراز کرده ایم و اشاره کرده ایم اینگونه مراسم ها متاسفانه هیچ گونه دستاوردی برای تولیدکنندگان و جلب نظر گیمر ایرانی نخواهد داشت، اما متاسفانه مدیران مربوطه، توجهی به انتقادات نکردند!
گفته ایم که اگر واقعا هدف کمک به بازیسازی و روند بازیسازی در کشور است، رونمایی گرفتن و کیک بریدن و … راه چاره نیست! شاید اگر بسته های تبلیغاتی مناسبی از طرف مدیران روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای طراحی می شد، بسیار ویدبک مناسب تری نسبت به این محصول جلب می شد! کافی است به سایت های مرتبط به بازی های رایانه ای مراجعه کنید و نظر گیمرهای ایرانی در خصوص این رونمایی را مشاهده کنید. کجای دنیا بازی های رایانه ای اینگونه تبلیغ می شوند که در ایران این روش مرسوم گشته است؟!
تا جایی که من و خیلی از شما دوستان مطلع هستید،شرکت های بازیسازی برای تبلیغات بازی های رایانه ای اقدام به پخش تریلر یا عکس هایی از محیط بازی خود و… می کنند نه اقدام به برگزاری تنها یک رونمایی بدون ارایه هیچ گونه اطلاعات از بازی خود، برای مخاطباشان!
در متن خبر جناب کریمی فرموده اند: که هدف برگزاری رونمایی شلوغ کاری نبوده و بلکه میخواهیم با حضور فعال رسانهها و رادیو و تلویزیون به دیده شدن هرچه بیشتر بازیها و در نتیجه فروش آنها کمک کنیم. به نظر شما تنها روش حضور فعال رسانه گرفتن چنین رونمایی هایی است؟
در حال حاضر فضای مجازی حرف اول و آخر را در عصر حاضر می زند و استفاده از روش های منسوخ شده بازاریابی به مانند اتخاذ این سیاست ، هیچ گونه سودی برای هیچ طیفی از جامعه بازیساز و گیمر های ایرانی نخواهد داشت و باعث فاصل گرفتن هر چه بیشتر گیمر ایرانی از محصولات ایرانی خواهد گشت. اتفاقی که تا به امروز متاسفانه تا حد زیادی رخ داده است!
کاش برنامه ای جامع و کاربردی برای حمایت تبلیغاتی از بازیسازان از طرف بنیاد ملی بازی های رایانه ای طراحی گردد تا شاهد دیده شدن هرچه بهتر بازی های ایرانی باشیم.
امیدوارم کلام بنده تلنگری باشد برای یک سیاست نادرست!
جناب خان:رو نمایییییی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب خان:روووونمای دیگه چیه!!!!!!!!!!!!!!!
رامبود:رونمای یعنی اینک که شما یه محصولی رو تولید کردید و یا هنوز یه بخش کوچکی از تکمیل پروژه مونده بعد میای اون رو رسانه ای میکنی.
جنابخان:خوب به این که نمیکن رو نمایی !!!!!!!!!!
جناب خان: رو نمای یعنی اینکه بیای یه عده دوره خودت جمع کنی و یه تصویر ضبط شده از تلوزیون رو بخش کنی بعد بگی ما میخوایم این پروژه رو انجام بدیم و به سلامتیش هم یه کیک هم بزنیم.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
احسنت به حافظه شما
این قسمت خندوانه فراموش کرده بودم 😉
Lame بودن عضو جدانشدنی اینجور مراسماست و بس…! کیک بریدن، کلنگ زدن، روبان قیچی کردن… چه موقع میخوایم دست از این مسخره بازیا برداریم؟
امیدوارم که روزی این دید نسبت به مسایل از بین بره و بیشتر از اینکه دنبال غوغاسالاری باشیم، عمل گرا بشیم!