در قسمت 27 پادکست VGCAST مانند هفتههای گذشته به بررسی اخبار پرداختهایم. از کاهش 58 درصدی فروش هفته اول Destiny 2 نسبت به نسخه اول گرفته تا خروج بروس استرلی کارگردان Uncharted 4 و The Last of US از استودیو سازنده این بازیها که به شکل غیرقابل انتظاری رقم خورد. در بخش دوم با توجه به انتشار PES 18 و فاصله کوتاهی که تا عرضه FIFA 18 باقی مانده تعدادی از رکوردهای گینس در زمینه بازیهای ورزشی را مرور کردهایم.
در قسمت 27 پادکست VGCAST، محمد طالبیان و جواد محسنی حضور دارند.
موسیقیهای مورد استفاده در قسمت 27 پادکست VGCAST:
Spoon – Hot Thoughts
Space Above – This Is It
Foo Fighters – The Line
ممنون.
یه پیشنهادی داشتم،اگه میشه یک قسمتی رو به موضوع هوش مصنوعی توی بازی ها اختصاص بدید،موارد بحث زیاده مثل بازی هایی که انقلابی بودن از این نظر و پیشرفتش و از همه مهم تر و دلیل این که این پیشنهاد رو دادم اینه که چرا الان واقعا پیشرفتی دیده نمیشه و کسی به موارد فوق العاده رو مخی که تو خیلی از بازی ها هست توجه نمیکنه واقعا،فضا جوری شده که همه ی چشم ها به سمت گرافیک یک بازی میره اکثر مواقع… چه منتقدا و چه پلیرها اکثرا بیخیال این مورد شدن همیشه هم واقعا برام سوال بوده یعنی فقط منم که این چیزای ساده رو مخمه؟حالا شاید واستون سوال پیش بیاد این چیزا چی هست حالا؟از چیز های ساده ای که مثل مخفی شدن تو خیلی بازی ها تا کور بودن enemy ها، تو فلان بازی طرف توی یه بوته مخفی میشه نصف بالایی تنش از بوته بیرونه تقریبا دشمن کور ما هم میاد جلو بوته بازم مارو نمیبینه که واقعا رو اعصابم میره (مخصوصا توی بازی هایی مثل TR که یه کمان هم پشتمونه که 70 درصدش بیرونه:/) یا این که طرف داره مستقم یه طرف رو میبینه با سرعت از جلو چشاش رد میشیم اما چون اون Loading کوفتیش پر نشده بعد یکم اِهِن اُهون انگار نه انگارکه چیزی دیده:/ حالا قضیه خنده دارتر از این هم اینه واسه enemy مهم نیست رنگ لباست چی باشه و کجا مخفی شدی مثلا با لباس سفید بری بین یه بوته سبز یا لباس سبز فرقی نداره واقعا…یکی از چیزهایی که باعث شده بود حداقل من شیفته ی MGS شم توجهش به همین موارد بود این که چطور دراز کشیدی و کجا ،یه درصدی امکان دیده شدنت رو میداد که میتونستی ببینی حداقل صددرصد پنهان نیستی و ممکنه مشکوک شن (هرچند سیستمش نسبتا ابتدایی بود و کامل نبود ولی خوب…) یا حتی لباس های مختلفی داشت برای پوشش ها محیطی مختلف…
یا یه بازی ای مثل horizon که نسبتا جدید هم هست یکی از رو اعصاب ترین قسمت های بازی NPC ها بودش،توی یه جاده ای4 تا NPC نشسته بودن که با اسب (رباته:/) از روی دوتاشون رد شدیم و له شدن ولی اون دوتا دیگه انگار که نه انگار دو نفر جلو چششون مردن:/ یه مورد دیگش هم واکنش NPCها به تیکه های داستانی بود مثلا برای اولین بار الوی میاد یکی از این رباتا رو رام میکنه و سوارش میشه حالا وقتی که از کنار NPC ها رد میشه انگار صدسال بود که به دیدن یه آدم سوار ربات عادت داشتن:/
کلا از اینجور موارد تو بازی ها واقعا زیاده حداقل من از شدت رو مخ بودن اینا واقعا بازی رو کوفتم میکنن متاسفانه.
اینا هم دیگه چیزای خیلی خیلی ضایعش بود وگرنه مواردی دیگه هم هستش مثل این که درجه سختی یه بازی توی اکثر بازی ها فقط بحث بالاتر رفتن دمیج enem و کم شدن مهماتِ، و توی بعضی از بازی کمی حساس تر شدن enemy ها هستش همین،نه خبری از تاکتیک جدید هست نه حرکت متفاوتی (هرچند این قابل درکه که دوست دارن بازی رو به کاملترین شکل ممکن بدن که اونی هم نمیخواد روی سخت ترین حال ممکن بره چیزی رو از دست نده که بودنش میتونست جذاب تر کنه بازی رو…البته محتوای آیتمی فرق داره…)
بنظرم اگه منتقدا کم کم شروع کنن به کم دادن امتیاز سر این موارد شرکت ها هم میرن دنبالش که رفع کنن ولی خوب تا وقتی که دغدغه ی کسی نشده کسی هم واسش مهم نیست…امیدوارم بقیه مردم هم مثل من این موارد باعث کوفت شدن بازی براشون بشه شاید فرجی شد :reallyangry:
دیگه خیلی طولانی شد :beatup:
بازم ممنون کارتون رو با قدرت ادامه بدید :yes:
حاجی هوش مصنوعی دشمنان در سری متال گیر در بالاترین سطح ممکن بود مگر نکنه داشتی بازی های ایرانی بازی می کردی که میگی ابتدایی بود
ضمن تشکر از آقا جواد و آقا محمد بابت پادکست آقا من چند تا انتقاد هم داشتم
این بخش خیلی کلیشه ای شده ما منتظر یک حرکت ویژه یک سوپرایز ویژه یک میهمان توپ مثل یاشار ذوالفقاریان کلا یک حرکت جدید بزنید و کاربران سوپرایز کنید این که همیشه یک تم کلیشه ای اجرا کنید بدترین حالت برای پادکست ها است این ساینت یک سایتی که آیتم ویدئویی کار می کنید که این چند وقت هیچ آیتم تصویری با حضور اعضاء وی جی مگ ندیدیم اگر می خواستیم اخبار را بخونیم سایت های همسایه مثل گیمفا خیلی زودتر از شما ها خبر می ذاره ند اصلا رسالت شما هم از ابتدا کار کردن آیتم های ویدیوبی بود که این چند وقت ازش غافل شدید در هر صورت موفق باشید
واقعا دستتون درد نكنه
ما تو اين چن وقت هر هفته منتظر سه چيز بوديم
گيم اف ترونز ، ريك و مورتي و پادكست شما??
متاسفانه كه گيم اف ترونز تموم شد پادكست شما مونده و ريك و مورتي????
مدیر استدیو گیرباکس گفتن برای اینکه برای اینکه Borderlands 3 به کیفیت مطلوبی برسه باید مدت زمان زیادی روش کار بشه و این درست نیست که با عجله بازی رو بسازیم تا فقط پول بیشتری بدست بیاریم و در نهایت بازیمون بدون ایده های جدید باشه. همانطور که راک استار بازیهای GTA رو سالانه عرضه نمیکنه و مدت زمان زیادی روش کار میکنه تا یک تجربه جدید و متفاوت ارائه بده.
از شما دو دوست عزیز که از بهترین و با تجربه ترین ها در حوزه گیم هستین انتظار نداشتم تحلیلتون از صحبت آقای رندی پیچفورد این باشه که دارن خودشون رو با راک استار مقایسه میکنن و خودشون رو خیلی سطح بالا میدونن. منظور ایشون بیشتر این بوده که ما باید از راک استار درس بگیریم .
اما یجورایی از حرف هاتون این برداشت میشه که دارین استدیو خیلی خیلی خوبی مثل گیرباکس رو به مسخره میگیرین و سطحش رو خیلی پایین میدونین. به نظر من تحلیلتون از این خبر نادرسته. قصد آقای پیچفورد مقایسه نبوده . به همین راحتی قضاوت نکنید.
با تشکر
الگو گرفتن باید شکل درستی داشته باشه، اصولا وقتی گیرباکس و راکستار به هم از لحاظ ساختاری و نوع خروجی ارتباطی ندارن، دلیلی هم نداره که در مورد مدت زمان ساخت بازی ارتباطی بین این دو تا باشه. این مدلی که Valve بهترین الگو ـه برای بازیساز ها (از همه بیشتر طول میکشه ساخت بازیهاش :D)! تو چند سال اخیر هم ثابت شده که اصولا به جز بازیهای راکستار بقیه استودیو ها وقتی زمان زیادی و اختصاص میدن به ساخت بازی یعنی یه جایی مشکل دارن.
الان هم رندی پیچفورد این حرفها رو میزنه فقط به این خاطره که همه میدونن Borderlands 3 داره ساخته میشه و همه شاکی هستن که چرا تا حالا معرفی نشده. همون راکستار هم بازی و معرفی میکنه و طولش میده برای ساخت نه اینکه چند سال طول بکشه و هیچی معرفی نکنه
تو پادکست بعدی تون راجب بازی هایی صحبت کنید که فرایند ساختشون طول کشیده یا هنوز داذرن ساخته میشن-یا اینکه هیچ وقت نیومدن
آقا تاخیر داشتیدا 🙁
داریم نزدیک میشیم به عرضه سوت پارک، یه پرونده ای برید حال بنماییم 😀 البته دیدیم کل سریال رو ولی جالب میشه بحث کنید درباره سریالو بازیا و انتظاراتتون از بازی
من تعطیلات تابستونی بودم، باعث شد که چند روز تاخیر ایجاد بشه تو فرآیند ضبط و قرار دادن روی سایت.