وی جی مگ: War Thunder ساخته شرکت Gaijin Entertainment تاکنون برای پلتفرمهای Android، Linux، PS4 و PC عرضه شده و قرار است تا چندی دیگر برای کنسول XBOX ONE عرضه شود. این بازی قرار است از کنسول XBOX ONE X نیز پشتیبانی کند.
به گزارش وی جی مگ، رییس این شرکت آقای Anton Yudintsev در مصاجبه با GamingBolt در رابطه با پردازش گرافیکی بازیها به صورت 4K Native و تکنیکهای مرتبط با آن توضیحاتی ارائه کرده است.
«این سوال قابل توجهی است. مسلما کنسول XBOX ONE X میتواند تعدادی از بازیها را در رزلوشن 4K Native اجرا کند. اگرچه این امر منطقی است که کیفیت کلی تصویر افزایش یابد و از روشهایی برای پردازش وضوع بیشتر تصویر استفاده شود اما همه چیز به تکنولوژی ارتباط دارد که بازی از آن استفاده میکند. بسیاری از بازیها از تکنیک Deferred shading (سایهزنی تاخیریافته) استفاده میکنند که در آن عملکرد کیفیت سایهزنیها اهمیت بیشتری از وضوع محیط دارد.
باید اشاره کرد که رزلوشن 4K Native همیشه تنها راه رسیدن به کیفیت تصویر بهتر نیست. بسیاری از پیکسلهای نزدیک هم، کیفیت مشابهی دارند. آنچه که گیمرها انتظار دارند جزییات بالا اما بااندازه کوچک و سطح مطلوب سایهپردازی هاست. تنها مگر برای مواردی چون بنچمارکها 4K Native شاید اهمیت زیادی داشته باشد اما همیشه بهترین گزینه برای وضوع بیشتر تصویر بازیها نیست.»
War Thunder هماکنون تاریخ عرضه دقیقی برای عرضه روی کنسول XBOX ONE ندارد.
نظری ارسال کنید