وی جی مگ: امروز نتیجه نظرسنجی Game Developers Conference 2018 توسط مسئولین آن اعلام شد که شامل آرا 4 هزار توسعهدهنده حرفهای این صنعت است.
علایق بازیسازان به کنسول Switch در حال افزایش است. بیش از 12 درصد افراد شرکتکننده در این نظرسنجی در حال کار روی بازی برای این کنسول هستند که این میزان به نسبت سال گذشته، 3 درصد افزایش یافته است. 15 درصد سازندگان نیز قصد دارند بازی بعدی خود را برای Switch عرضه کنند.
در پاسخ به سوال که کدام پلتفرم بیش از سایرین مورد علاقه بازیسازان میباشد، کنسول Switch توانست 36 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و بعد از جایگاه PC با 59 درصد و کنسول PS4/PS4 PRO با 39 درصد رای، در جایگاه سوم قرار بگیرد. کنسول XBOX ONE/XBOX ONE X هم 28 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
به گزارش وی جی مگ، 28 درصد شرکتکنندگان این نظرسنجی اعلام کردند بازی آنها روی Switch بهتر از پلتفرمهای دیگر فروخته، درحالی که 23 درصد معتقد بودند فروش بازیشان روی این کسنول متوسط بوده و 16 درصد نیز خبر از فروش ضعیف بازی خود روی Switch به نسبت کنسولهای دیگر میدهند. باید اشاره کرد 33 درصد افراد نیز درباره این موضوع نظری ابراز نکردند.
در ارتباط با مدلهای کسب درآمد نیز 49 درصد بازیسازان اعلام کردند که بازی بعدی آنها پولی بوده و پس پرداخت پول میتوان آن را به صورت کامل تجربه کرد. 39 درصد اشاره کردند بازی بعدیشان به صورت رایگان قابل دانلود بوده، 23 درصد از DLC های پولی استفاده خواهند کرد، 22 درصد محتویاتی را در بازی خود قرار خواهند داد که با پول واقعی باید آن را تهیه نمود و 11 درصد نیز از لوتباکس در بازی خود استفاده خواهند کرد.
در ارتباط با موضوع بحثبرانگیز لوتباکس، بسیاری از سازندگان اعلام کردند استفاده از آنها باید تنها برای موارد ظاهری در بازی صورت بگیرد و تعادل هسته اصلی گیمپلی بازی را بر هم نزند و همچنین تمامی موارد موجود در لوتباکس، باید از طریق پیشرفت معمول در بازی نیز قابل دستیابی باشد.
در پاسخ به این سوال که آخرین بازی سازندگان برای چه پلتفرمهایی منتشر شده، سه پلتفرم XBOX ONE، PS4 و PC به نسبت سال گذشته خود با افزایش مواجه شدند. 47 درصد در سال 2017 به نسبت 50 درصد در سال 2018 برای پلتفرم PC، میزان 19 درصد در سال 2017 به نسبت 23 درصد در سال 2018 برای کنسول PS4/PS4 PRO و میزان 15 درصد در سال 2017 به نسبت 19 درصد در سال 2018 برای کنسول XBOX ONE/XBOX ONE X از نتایج نظرسنجی این بخش محسوب میشود. همچنین عرضه بازی برای تلفنهای هوشمند نیز از 35 درصد به 32 درصد کاهش یافته است.
در مبحث واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، علاقه بازیسازها به آنها به نسبت سال گذشته کمی کاهش یافته است. 19 درصد سازندگان، بازی در دست ساخت خود را برای هدستهای واقعیت مجازی منتشر میکنند در حالی گه 17 درصد آنها بازی بعدی خود را برای این پلتفرمها عرضه خواهند کرد. در پاسخ به این سوال که آیا واقعیت مجازی، تجارت طولانی مدت مناسبی به شمار میرود یا خیر که 29 درصد جواب منفی دادند که در مقایسه با دو سال گذشته، 25 درصد اعلام شده بود.
همایش Game Developers Conference 2018 در تاریخ 19 الی 23 مارس در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد.
نظری ارسال کنید