اخبار بازی

افزایش 39 درصدی درآمد بخش بازی Microsoft

افزایش 39 درصدی درآمد بخش بازی Microsoft

وی جی مگ: شرکت Microsoft گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه چهارم سال مالی 2018 را منتشر کرد که از ابندای آپریل تا انتهای ژوئن را شامل می‌شود. لازم به ذکر است برخلاف بسیاری از کمپانی‌ها، سال مالی شرکت Microsoft از ماه جولای آغاز شده و در ماه ژوئن به پایان می‌رسد. مهم‌ترین نکته مشاهده شده در این گزارش مالی، افزایش 39 درصدی درآمد بخش بازی Microsoft بوده است.

به گزارش وی جی مگ، این گزارش شامل اطلاعاتی در رابطه با عملکرد بخش XBOX و نتایج قسمت “More Personal Computing” می‌شود که تمامی تجارت‌ها و کسب‌وکار XBOX را در بر می‌گیرد. درآمد بخش بازی Microsoft با رشد بزرگ 39 درصدی به صورت سالیانه همراه بوده و درآمد بخش مربوط به نرم‌افزار و سرویس XBOX هم 36 درصد افزایش داشته است. تعداد کاربران فعال ماهانه XBOX Live میزان 8 درصد رشد سالیانه داشته و به 57 میلیون نفر رسیده است.

در واقع تعداد کاربران فعال ماهانه XBOX Live حدود 2 میلیون نفر به نسبت 59 میلیون کاربر ثبت نام شده برای سه ماهه دوم و سوم سال مالی کاهش یافته است. اما این امر عادی بوده زیرا میزان رشد کاربران در ماه‌های تابستان آهسته‌تر از زمستان و بهار است. از طرفی دیگر، درآمد بخش گیم در سه‌ماهه گذشته از 2.251 میلیارد دلار به 2.286 میلیارد دلار رسیده و با افزایش همراه بوده است. مقدار درآمد ثبت شده از بخش گیم برای کل سال مالی که تا پایان ژوئن بوده برابر 10.353 میلیارد دلار بوده که رقم بسیار بالا و قدرتمندی است. از دیگر نکات ذکر شده در گزارش مالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درآمد 30.1 میلیارد دلار بوده و 17 درصد افزایش داشته است
  • درآمد بخش عملیاتی 10.4 میلیارد دلار بوده و 35 درصد افزایش داشته
  • درآمد شبکه 8.9 میلیارد دلار براساس اصول GAAP و 8.8 میلیارد دلار بدون توجه به اصول GAAP بوده
  • ارزش هر یک سهام 1.14 دلار براساس اصول GAAP و 1.13 دلار بدون توجه به GAAP بوده
فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × چهار =