اخبار بازی

فروش مجموعه Call of Duty به 300 میلیون نسخه رسید

فروش مجموعه Call of Duty به 300 میلیون نسخه رسید

وی جی مگ: امروز کمپانی Activision اعلام کرد فروش مجموعه Call of Duty به 300 میلیون نسخه رسیده است. مجموعه اول شخص شوتری که اولین نسخه آن در سال 2003 عرضه شد و هم‌چنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

به گزارش وی جی مگ، برای مقایسه فرنچایز Pokemon پس از انتشار بازی Ultra Sun and Moon در سال 2017 موفق شد به فروش 300 میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند. فرنچایز Sonic the Hedgehog پیش از این به میزان فروش 350 میلیون نسخه دست پیدا کرده بود. اولین نسخه از فرنچایز Call of Duty در سال 2003 توسط استودیو Infinity Ward توسعه یافت. پس از آن در هر سال شاهد یک نسخه از این مجموعه بوده‌ایم. در چند سال اخیر نیز سه استودیو Treyarch، Infinity Ward و Sledgehammer Games که زیرمجموعه‌های Activision به شمار می‌روند به نوبت در هر سال یک نسخه از این مجموعه را توسعه می‌دهند.

اگرچه کمپانی Activision آمار دقیقی در خصوص فروش هر نسخه یا هر برند آن ارائه نکرد اما انتظار می‌رود دو سری Black Ops و Modern Warfare موفق‌ترین برند این فرنچایز باشند. شایعات حاکی از آن است که نسخه بعدی این سری که در سال 2019 عرضه می‌شود Call of Duty: Modern Warfare 4 بوده و توسعه نیز برعهده Infinity Ward خواهد بود. اثری که طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × 2 =