اخبار بازی

چرا باید نگران Halo Infinite باشیم ؟

چرا باید نگران Halo Infinite باشیم ؟

وی جی مگ: تاکنون تنها موفق به تماشای ویدئویی چند ثانیه‌ای از قسمت جدید Halo شده‌ایم اما صحبت‌های بسیاری پیرامون آن وجود دارد و گفته‌های استودیو سازنده نشان می‌دهد که احتمالا باید شاهد تغییرات بسیاری در Halo Infinite باشیم. توضیحاتی که نشان می‌دهد حتی می‌توانیم شاهد حضور المان‌های نقش آفرینی در این اثر باشیم. با وجود این توضیحات دلایلی نیز وجود دارند که باعث نگرانی طرفداران مجموعه Halo شده‌اند.

به گزارش وی جی مگ، آخرین اطلاعات از صحبت‌های اخیر یکی از مدیران رسانه‌ای تیم 343Industries نشان می‌دهد که تیم سازنده برای پس از انتشار Halo Infinite از حالا برنامه داشته و قصد دارد از رویکردی جدید استفاده کند که به مرور محتوای جدید از طریق آن در اختیار گیمر قرار گیرد. رویکردی که این روزها از آن به عنوان Live Service یا Game as a service یاد می‌شود.

ساختار GaaS مدت‌هاست که تبدیل به یکی از استانداردهای صنعت بازی شده و البته در بسیاری از موارد به عنوان دلایل اصلی شکست برخی بازی‌های بزرگ شناخته می‌شود. کافیست توضیحات ارائه شده را در کنار اضافه شدن قابلیت‌های نقش آفرینی قرار دهید تا متوجه شویم که احتمالا بازی Halo Infinite با عناوین قبلی این مجموعه تفاوت‌های بسیاری دارد و دیگر با یک اثر خطی روبرو نخواهیم بود.

مسئله‌ای که شاید در نگاه اول از دید گیم‌پلی جذابیت‌های بسیاری داشته باشد اما فراموش نکنیم که اگر ساختار GaaS در آن استفاده شود، احتمال شکست نیز افزایش پیدا می‌کند. ساختاری که باعث شد بازی‌هایی با پتانسیل بالا همچون Anthem شکست خورده و واکنش‌های منفی گیمرها را به همراه داشته باشد.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × یک =