نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی WulverBlade

بررسی بازی WulverBlade

بازی‌های Beat `em up دوران درخشان خود را در دهه نود با عناوینی مانند Streets of Rage و Double Dragon به سر بردند. این روزها هنوز عناوین مستقلی در این سبک عرضه می‌شوند که WulverBlade ازاین‌دست است. با وجود سادگی گیم پلی، WulverBlade با قرار دادن مخاطب در محیط‌های مختلف و مقدار زیادی محتوای داستانی و تاریخی که کمتر در این سبک دیده می‌شود موفق شده که تجربه‌ای جالب‌توجه را در اختیار مخاطب‌ها قرار دهد. همراه وی جی مگ باشید با نقد و بررسی بازی WulverBlade.

بررسی بازی WulverBlade

در WulverBlade ماجرای مبارزه قوم بریتانیا در مقابل سرکوب گران رم را شاهد هستیم. سه شخصیت اصلی بازی که هرکدام قابلیت مخصوص به خود در سرعت و قدرت را دارا هستند با امواجی از سربازان لژیون رم و اقوام سرسپرده بریتانیا برای رسیدن به آزادی مبارزه می‌کنند. روال بازی حرکت در طول مراحل و کشتن هرکسی است که در مقابل شما قرار می‌گیرد. برای این کار تعدادی حرکات چندضرب در اختیار دارید که فقط با فشردن یک کلید انجام می‌شوند. پرتاب دشمن به هوا و تغییر اندکی در این چند ضرب‌ها در هنگام برداشتن اسلحه بزرگ‌تری نیز وجود دارد ولی در کل انتظار زیادی از سیستم مبارزه نداشته باشید.

در کنار حرکات اصلی، توانایی صدا کردن گرگ‌های دست‌آموز برای کشتن اکثر دشمنان حاضر در صفحه برای یک‌بار در طول مرحله، انجام حرکت قوی با مصرف مقداری از نوار سلامتی و استفاده از حالت Rage mode در صورت شارژ شدن آن وجود دارد. در هنگام Rage، کاملاً آسیب‌ناپذیر شده ، حرکاتتان قویی‌تر و سریع‌تر می‌شوند و نوار سلامتی کم‌کم افزوده می‌شود. قابلیت برداشتن سلاح‌های کوچک و حتی اعضای بدن دشمنان و پرتاب آن به سمت حریف نیز وجود دارد که البته چون دکمه برداشتن با ضربه زدن یکی است، اتفاق می‌افتد که در حین مبارزات اشتباهی این سلاح‌ها را بردارید که این مسئله استفاده از آن‌ها را اندکی مشکل می‌کند.

بررسی بازی WulverBlade

بدون شک سیستم مبارزه WulverBlade بسیار ساده است و انتظار فنون مختلف و چند ضرب‌ها گوناگون را نداشته باشید. در بهترین حالت پرتاب دشمن به هوا و ادامه ضربات می‌تواند به‌ عنوان فن چند ضرب ترکیبی جدید محسوب شود و یا دفاع در لحظه آخر که قابلیت اجرای چند فن پشت سر هم بر روی دشمن گیج شده را می‌دهد. در کنار این، سیستم دفاع بازی آن‌چنان مناسب سرعت مبارزات نیست، در موارد بسیاری شخصیت اصلی در بین دو دشمن گیر می‌افتد و سرعت فعال شدن دفاع چندان بالا و انعطاف‌پذیر نیست که کار آیی خاصی داشته باشد و در بیشتر موارد استفاده از پرش برای دور شدن از دشمنان راه بهتری است.

باوجود سادگی سیستم مبارزات، مراحل چه ازنظر ظاهری و چه ازنظر مکانیک‌های مختلف به‌اندازه کافی متفاوت هستند تا پیشروی در آن‌ها چندان خسته‌کننده نشود. همان‌گونه که انتظار می‌رود Boss های پایانی هم به‌اندازه کافی مختلف هستند تا از یکنواختی بازی بکاهند. البته متأسفانه این بازی هم مانند عناوین کلاسیک این سبک، به تله استفاده از Boss های اولیه به‌عنوان دشمن معمولی در مراحل بالاتر می‌افتد. از مواردی که مخاطب را به پیشروی بیشتر در بازی تشویق می‌کند میان‌پرده‌های داستانی زیبایی است که در ابتدا و پایان هر مرحله پخش می‌شود که ارزش دیدن دارند. البته در این روزگار که میان‌‌پرده‌های باکیفیت جز معمول بازی‌ها است شاید چندان حضور این موارد در بازی غافلگیرکننده نباشد ولی باز باید گفت حضورشان در این بازی قابل‌تقدیر است.

نکته دیگری که تا حد زیادی غافلگیر کنند است، حجم بالای متون داستانی و تاریخی در WulverBlade است. علاوه بر نامه‌ها و متون مختلفی که پس‌زمینه داستان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند، حجم زیادی از اطلاعات تاریخی که به همراه عکس‌هایی که توسط سازندگان جمع‌آوری‌شده در بازی قرار دارد که واقعاً تحسین‌برانگیز است. هر اسلحه، محیط، نیروی ارتشی و … که در بازی وجود دارد به همراه چند خطی از تاریخچه معرفی می‌شوند که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

بررسی بازی WulverBlade

ازنظر ظاهری WulverBlade حالت کارتونی زیبا با سبک خاصی است. باوجود سادگی کلی مدل‌ها، همه از جزییات کافی برخوردارند و این مسئله در مورد پس‌زمینه‌ها و مراحل بیشتر به چشم می‌آید و یکی از موارد جذاب بازی همین طراحی متفاوت و زیبای مراحل مختلف است. باوجود حالت کارتونی، باید اشاره کرد که WulverBlade بسیار خشن و پر از خون، کله‌ها و اعضای قطع‌شده است! همان‌طور که اشاره شد میان‌پرده‌های بازی نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و همگی با استفاده از صداپیشگان با لهجه اسکاتلندی صداگذاری شده‌اند که بر زیبایی آن‌ها می‌افزاید. در کنار این باید از موسیقی زیبای بازی نیز نام برد که از نشانه‌های عالی بودن آن به یادماندن حداقل برخی آهنگ‌ها پس از اتمام بازی است. این موسیقی با الهام از سازه‌ها و سبک‌های قدیمی ساخته‌شده و خوشبختانه سازندگان به دام استفاده از آهنگ‌های الکترونیک و تند نیفتاده‌اند.

WulverBlade به‌طور کامل مانند بازی‌های کلاسیک سبک Beat`em up ساخته‌شده است که البته این مسئله در کل بد نیست. بله سیستم مبارزات تا حدی ساده و عاری از پیچیدگی خاصی است، ولی جذابیت ظاهری، داستانی و طراحی مراحل و Boss ها همگی دست‌به‌هم داده‌اند تا این اثر از یکنواختی دربیاید. مدت‌زمان بازی نیز تا حدی کم است (حدود 3-4 ساعت)، ولی توانایی بازی دونفره-فقط آفلاین- جذابیت بازی را دوچندان می‌کند. در کنار گرافیک و موسیقی زیبا، تلاش سازندگان برای وفادار ماندن به حقایق تاریخی و قرار دادن منبع الهام قسمت‌های مختلف بازی از دنیای واقعی نیز تحسین‌برانگیز است.

PC Review

WulverBlade به صورت رسمی توسط سازنده برای نقد در اختیار VGMAG قرار گرفت.

English Section

WulverBlade

seems like a relic from the past glory days of Beat`em Ups. However, this is not really a bad thing. While the fight system, as expected, is rather simple with not many combos and weapons and different attacks, the level, enemy and boss designs more than makes up for the lack of depth in the gameplay department.

The three relatively different characters with various strengths and weaknesses and the option to play the game coop (offline) adds to the fun of mowing down countless Roman Soldiers and treacherous Brittan tribes. Other than the core gameplay, there are surprisingly large amount of story cut scenes and historical facts gathered by the developers in the game that add to the lore section of the game. Additionally, cartoony but surprisingly gory visuals, great voice acting and music design all add up to make WulverBlade a game worth playing for the lovers of old school Beat`em ups.

 نقد و بررسی بازی WulverBlade

  • 70%
    - 70%
70%

خلاصه

نکات مثبت:
گیم پلی استاندارد در سبک Beat`em up با خشونت بالا!
محیط‌ها و مراحل مختلف و دیدنی
گرافیک کارتونی زیبا
اطلاعات تاریخی مرتبط با زمان و مکان بازی که ارزش خواندن دارند
سه شخصیت مختلف با حرکات متفاوت

نکات منفی:
فقط قابلیت بازی آفلاین و دونفره
تکراری شدن سیستم مبارزات پس از مدتی
کوتاه بودن نسبی بازی

Sending
User Review
70% (1 vote)
آیت سلطانی

آیت سلطانی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × دو =