جدیدترین بروزرسانی Final Fantasy 15 با قابلیت پشتیبانی از PS4 Pro امروز منتشر شد که مدت زیادی در حال ساخت بود اما این بروزرسانی چندان هم خوب عمل نکرده است.
نسخه 1.05 امروز در حالی منتشر شد که Square Enix قول نرخ فریم 60 را به دارنگان PS4 Pro داده بود اما در واقع بازی با مشکلاتی جدی روبرو شده است. بر اساس گزارش Digital Foundry یکی از بزرگترین نکات مثبت بازی در این بروزرسانی حذف شده است.
قبل از عرضه این بروزرسانی قابلیت انتخاب دو نوع بازده روی کنسول PS4 Pro با نامهای Lite و High وجود داشت. با استفاده از تنظیمات Lite میشد به نرخ فریم ثابت 30 همراه با رزولوشن 1080P دست پیدا کرد. در تنظیمات High نیز رزولوشن تا 1800P افزایش پیدا میکرد که باعث میشد بافتها و سایهها در بازی کیفیت بسیار بهتری داشته باشند.
هر دوی این تنظیمات در بروزرسانی جدید بازی وجود دارند اما مانند گذشته کار نمیکنند. Lite Mode همچنان بازی را با رزولوشن 1080P اجرا میکند اما به خاطر آزاد شدن نرخ فریم ریت، فریم بین 40 تا 50 متغییر خواهد بود. این دقیقا یکی از مشکلات گرافیکی بازی در زمان عرضه بود. همچنین High Mode نیز تغییر چندانی به خود ندیده است و باعث افزایش کیفیت نشده است.
وبسایت Digital Foundry در نقد و بررسی خود از این بروزرسانی اعلام کرد که دیگر PS4 Pro را سختافزار برتر برای اجرای Final Fantasy 15 نمیداند و به گیمرها سفارش میکند برای بازی کردن به همان PS4 و Xbox One اکتفا کنند. دارندگان PS4 Pro نیز در حال حاضر با مشکلات جدیدی روبرو میشوند. آنها میتوانند به تجربه بازی با رزولوشن 1080P و نرخ فریم متغییر روبرو شوند و یا از رزولوشن بالاتر با نرخ فریم 30 استفاده کنند که به نظر کندتر از تنظیمات دیگر اجرا میشود!
نظری ارسال کنید