مایکروسافت ساعاتی قبل یک برنامه زنده تلویزیونی با استفاده از Mixer برگذار کرد که برخی از اعضای بلندپایه تیم Xbox نیز در آن حضور داشتند. از میان آنها میتوان به Major Nelson، Mike Ybarra و Larry Hyrb اشاره کرد.
در ابتدا Ybarra اعلام کرد طراحی کلی Xbox One X و Xbox One S بسیار به یکدیگر شبیه هستند پس سازندگان برای استفاده از تمام قدرت Xbox One X مشکل خاصی نخواهند داشت. آنها باید برای استفاده از این قدرت بهبودهایی را در بازیهای خود ایجاد کنند. این بهبودها به مرور زمان نیز ایجاد شده و بازیهایی که در آینده عرضه خواهند شد میتوانند قدرت این کنسول را به نمایش بگذارد. مایکروسافت در انتخاب خود بسیار دقت کرد تا سازندگان بازیها راه دشواری برای ساخت نسخه Xbox One X نداشته باشند.
همچنین مشخص شد که Xbox One به زودی از کیبرد و موس پشتیبانی خواهد کرد. استفاده از این قابلیت به تصمیم سازندگان بازیها واگذار شده است اما آنها سعی میکنند که تیمهای سازنده را به استفاده از این قابلیت ترغیب کنند چون در بازیهای مالتیپلیر گیمرها دوست دارند تا وسیله مورد نظر خود استفاده کنند. اولین بازی که از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد Minecraft است.
در مورد قابلیت بازی میان پلتفرم یا Crossplay هم مایکروسافت مدعی شد که آنها رابطه بسیار خوبی با نینتندو دارند و امید دارند که این رابطه در آینده بسیار بهتر نیز بشود. سازندگانی که قصد دارند میان کنسولهای این دو شرکت از قابلیتهای بازی میان پلتفرمی استفاده کنند میتوانند از راهنماییهای مایکروسافت بهرهمند شوند. در این میان Hryb به شرکت سونی نیز اشاراتی داشت و گفت که آنها میتوانند برای ایجاد قابلیت بازی میان پلتفرمی با آنها در تماس باشند.
در ادامه صحبتها Ybarra توضیح داد که برخی از سازندگان بازیها میخواهند که روی Xbox One X امکان انتخاب رزولوشن و نرخ فریم را به کاربران بدهند. مایکروسافت اینبار هم توپ را به زمین سازندگان انداخت و اشاره شد که اگر تیمهای بازیساز بخواهند میتوانند از این قابلیت استفاده کنند. مایکروسافت سرمایهگذاری سنگینی در زمینه کنترل از طریق صدا انجام داده و Cortana در آینده بسیار بهتر خواهد شد.
نظری ارسال کنید