اخبار بازی

فروش 120 هزار دستگاهی PlayStation Classic در ژاپن

فروش 120 هزار دستگاهی PlayStation Classic در ژاپن

وی جی مگ: کنسول PlayStation Classic که نسخه کوچک شده از اولین نسل کنسول‌های خانگی PlayStation است در ابتدای ماه دسامبر عرضه شد و به دلایلی هم‌چون امولاتور ضعیف و عدم پشتیبانی از عناوین بیشتر پس از عرضه با استقبال فراوانی همراه نشد. با این حال این موضوع تاثیر چندانی در فروش PlayStation Classic در ژاپن نداشته است.

به گزارش وی جی مگ، Media Create که بررسی آمار فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار در بازار ژاپن را برعهده دارد گزارش هفتگی خود را منتشر کرده است. از 3 دسامبر برابر با انتشار این کنسول تا 9 دسامبر،  PlayStation Classic در ژاپن موفق شده 120 هزار واحد دستگاه به فروش برساند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با فروش کنسول‌های کلاسیک نینتندو انجام دهیم متوجه می‌شویم که NES Mini و SNES Mini به ترتیب 260 هزار واحد و 340 هزار واحد در هفته اول انتشار خود فروش داشته‌اند.

اگرچه اختلاف قابل توجهی بین فروش PlayStation Classic و دو کنسول کلاسیک نام‌برده در هفته اول وجود دارد اما اگر بخواهیم جو منفی ایجاد شده پیرامون نسخه کلاسیک اولین کنسول خانگی سونی را هم در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که عملکرد تجاری آن چندان نیز ضعیف نبوده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × دو =