مقاله

از شایعه تا واقعیت l همه چیز درباره XBOX ONE

gameemag

مقدمه:

پرده برداری از یک کنسول و حس و گمان های پیرامون آن لذت بخش است. منابع مختلف به اعتبار خود اطلاعاتی تائید نشده در مورد کنسول های نسل بعد منتشر کردند، این موضوع موجب شد که بازیباز ها حدس بزنند که این شایعات به وافعیت تبدیل خواهد شد یا خیر. در طول معرفی XBOX جدید مایکروسافت بسیاری از سوالات و شایعات را همراه با چند شگفتی تائید کرد. ما در اینجا شایعات پیرامون XBOX جدید را تا زمان رونمایی از XBOX جدید قرار می دهیم و سپس آن ها را با واقعیت ها مقایسه می کنیم.

نام XBOX جدید چیست؟

gameemag

شایعه: نام های بسیاری برای کنسول نسل بعد مایکروسافت به گوش می رسید، Xbox Infinity. Xbox Next. Xbox Fusion نام هایی بودند که در سراسر سایت ها و بخش های مختلف شرکت مایکروسافت شنیده می شد. در هفته های گذشته برخی از اسامی شانس بیشتری نسبت به دیگر نام ها برای انتخاب داشتند.ولی با این حال هیچ یک از این شایعات به حقیقت تبدیل نشد.

واقعیت: اما سرانجام مایکروسافت با انجام یک کار خوب در یک رویداد نام XBOX نسل بعد خود را انتخاب کرد و آن را XBOX ONE نامید. این نام از اسامی پیش بینی شده برای این کنسول سرچشمه نمی گیرد. با این حال اگر این موضوع زودتر به بیرون درز می کرد، چه کسی انتظار داشت که نام XBOX بعدی XBOX ONE باشد؟

همیشه آنلاین:

gameemag

شایعه: نفرت انگیزترین شایعه همیشه آنلاین بودن XBOX بعدی بود. این موضوع به طرز شدیدی به آن اشاره می شد به خصوص در مشکلات تجربه شده در طول راه اندازی بازی های همیشه آنلاین مانند: SimCity و Diablo III که باعث می شد گیمر با خشمگینی با شرکت های سازنده رو به رو شوند و از آن ها انتقاد های سختی بکنند.

واقعیت: شاید گیمر ها بایک فکر به نتیجه رسیده باشند یا شاید مایکروسافت با واکنش منفی قوی تری برخورد کرده بود. در هرصورت، ذر XBOX بغدی نیازی نیست که برای انجام وظایفی اصلی که کنسول ها برایشان طراحی شدند(یعنی بازی کردن) به طور دائم به اینترنت متصل باشید. در عوض این توسعه دهندگان هستند که برای محاسبات رایانه ای خود باید برای استفاده از این کنسول به اینترنت متصل شوند.

بازی های مورد استفاده:

gameemag

شایعه: هرکسی برای خرید بازی به بهای کامل نیاز دارد. برخی از مردم پول ها را قرض می گیرند و برخی دیگر برای خرید بازی ها پول های خود را ذخیره می کنند، به همین دلیل برخی از علاقه مندان به بازی ها نگران محدود کردن استفاده از بازی های دست دوم برای XBOX ONE بودند.

واقعیت: ترس گیمر ها تا حدی درست است. برای XBOX ONE از بازی های دیگری استفاده می شود، اما در ابتدا مایکروسافت ادعا کرد که برای انجام این کار به هزینه نیاز داریم. این امر برای استقراض و خرید استفاده می شود که به نظر بسیار کمتر صرفه جویی خواهد شد. مایکروسافت پس از این حمایت ادعا کرد و گفت: ما برای طراحی بازی های XBOX ONE و فروش بازی های این کنسول با مشتریان خود وارد معامله خواهیم شد.

دستگاه پخشBlu-ray:

gameemag

شایعه: PS3 در شرایط استفاده از فضای ذخیره سازی دیسک یک لبه بیشتر از XBOX 360 دارد. که با توجه به شایعاتی که مبنی بر فرمت Blu-ray به وجود آمده بود مایکروسافت پس از شکستن دیسک هایش , دیسک Blu-ray را با XBOX ONE سازگار ساخت.

واقعیت: با توجه به مشخصات سیستم، XBOX ONE دارای دستگاه پخش دیسک های Blu-ray است. اگر بازی های نسل بعد به اندازه کافی بزرگ باشد، حداقل بازی ها برای هر دو کنسول بر روی دیسک های مختلف عرضه خواهد شد.

Marc Whitten رئیس محصولات شرکت مایکروسافت در مورد جزیئات XBOX ONE توضیحاتی می دهد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

Kinect  جدید:

gameemag

شایعه: Kinect خیلی دیر برای XBOX 360 عرضه شد و پتانسیل هایش مشخص شد. بعد از این موضوع مایکروسافت طی یک زمان طولانی بر روی فناوری سرمایه گذاری کرد، با انجام این کار همه پیش بینی کردند که مایکروسافت در تلاش است تا در نسل بعدی از یک Kinect جدید رونمایی کند.

واقعیت: ما می دانستیم که Kinect جدید برای مایکروسافت بسیار مهم است. اما ما نمی دانستیم که Kinect جدید همراه با XBOX ONE بسته بندی خواهد شد، اما بنا بر گزارش های دریافتی Kinect جدید بدون متصل شدن به سیستم هیچ کارایی نخواهد داشت.

نصب و راه اندازی بازی:

gameemag

شایعه: اسناد نشان داده که بازی های XBOX ONE باید به طور کامل نصب و راه اندازی شوند و بر خلاف XBOX 360 نمی توانید با دیسک به طور هم زمان به بازی کردن بپردازید. البته این موضوع هنوز به طور قطعی مشخص نیست در حالی که این فقط یک راه راحت تر خواهد بود. در XBOX 360 برخی از بازی ها بدون نصب و با دیسک به طور هم زمان اجرا می شود اما در XBOX ONE باید بازی را به طور کامل نصب و راه اندازی کنید. به نظر می رسد نصب کامل بازی در XBOX ONE اجباری باشد.

واقعیت: نصب و راه اندازی بازی های XBOX ONE اختیاری نیست. این مورد برای این کنسول یک امتیاز مثبت به حساب می آید. این بدان معناست هنگامی که شما بازی را نصب می کنید دیگر لازم نیست دیسک بازی را حفظ کنید و نگه دارید. دسک دو لایه Blu-ray می تواند 50 گیگابایت حجم را در خود نگه دارد در صورتی که حداکثر حجم یک بازی 10 گیگابایت است. لازم به ذکر است که XBOX ONE دارای یک هارد درایو 500 گیگابایتی است که به این زودی ها پر نخواهد شد شما چه فکر می کنید؟

تعامل در جعبه کابل:

شایعه: مایکروسافت بدون هیچ رمز و رازی قصد دارد برای سرگرمی مصرف کنندگان دستگاهی را در دست ساخت قرار دهد. این شرکت قصد دارد با شرکای گذشته خود یعنی { Hulu، ESPN و… } دستگاهی به نام جعبه کابل را ارائه دهد.

واقعیت: XBOX ONE یک جعبه کابل نیست، اما مایکروسافت می خواهد با یک همکاری نزدیک با تامین کنندگان محتوا به منظور ایجاد یک کنسول یک محتویات الکترونیکی ارائه کند. هرچند که شما می توانید از طریق تلویزیون با XBOX ONE به بازی کردن بپردازید، این موضوع همان چیزی است که از ابتدا در موردش شایعات زیادی شنیده ایم.

مترجم: سید محمد امین سکاکی

سید محمد امین سکاکی

سید محمد امین سکاکی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هجده + 6 =