GamesCom 2017 مقاله

انتظارات از Gamescom 2017

انتظارات از Gamescom 2017

اگر دنبال اخبار نمایشگاه‌های معروف صنعت بازی باشید قطعا حس کرده‌اید که بازه زمانی چند هفته مانده به Gamescom با شایعات بسیار محدودی همراه بود. اگر این تعداد را با شایعات قبل از E3 مقایسه کنیم، شاید به راحتی می‌توان کم اهمیت‌تر بودن این نمایشگاه را حس کرد اما به واقع این نمایشگاه آنقدرها هم کوچک و بی اهمیت نیست چون شرکت‌ها و استودیو‌های بسیار بزرگی برای نمایش و یا معرفی بازی‌های جدید خود این رویداد سالیانه را انتخاب کردند. در نمایشگاه امسال صدر اعظم کشور آلمان یعنی آنجلا مرکل نیز حضور خواهد داشت که خبری بسیار بزرگ برای تمام شرکت‌هایی است که محصولات خود را در این رویداد به نمایش خواهند گذاشت. سونی امسال حضور چندان پررنگی در Gamescom ندارد و مایکروسافت نیز روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند اما شرکت‌های Third Party به نظر حضور همه جانبه‌ای در Gamescom 2017 خواهند داشت. شاید در این بین یک یا دو بازی جدید و غافل‌گیر کننده نیز معرفی شود. شاید بلیزارد بعد از مدت‌ها بازی جدیدی را معرفی کند؟ شرکت‌های EA و مایکروسافت کنفرانس‌های کوچکی برای این همایش سالیانه در نظر گرفته‌اند. مایکروسافت قطعا باز هم تمرکز اصلی خود را به تبلیغ کنسول جدید خود Xbox One X معطوف خواهد کرد و EA نیز نمایش جدیدی از بازی‌های بزرگی که در دست ساخت دارد انجام خواهد داد. شاید حتی این دو شرکت در کنفرانس‌های خود به معرفی بازی‌های جدید بپردازند.

انتظارات از Gamescom 2017

سه غول بزرگ در نبرد Gamescom 2017

شاید سوال بزرگ در مورد Gamescom 2017 این باشد که سه غول بزرگ این صنعت چه چیزی برای نمایش در Gamsecom در چنته دارند؟ مایکروسافت مانند سال گذشته ترجیح داده که یک کنفرانس برگذار کند که می‌توان انتظار داشت در آن بازی‌هایی مثل Forza Motorsport 7 و Sea of Thieves نقطه اصلی تمرکز باشند. همچنین اطلاعات مربوط به پیش‌خرید Xbox One X نیز اعلام خواهد شد. سونی برای Gamsecom 2017 کنفرانس در نظر نگرفته است تا اخبار بیشتری برای ارائه در نمایشگاه PSX 2017 داشته باشد. البته سونی قطعا نیم نگاهی به TGS که در ژاپن برگذار می‌شود نیز دارد. سونی غرفه رسمی در Gamescom 2017 دارد و به احتمال فراوان چند عدد از بازی‌هایی که در E3 2017 نمایش داشتند بازهم در این غرفه‌ها حضور خواهند داشت. البته انتظار معرفی شدن بازی جدیدی از سمت سونی نداشته باشید، به نظر آنها اینکار را در PSX انجام خواهند داد. در آخر نینتندو امسال نه یک، بلکه دو برنامه زنده در برنامه دارد که به صورت استریم اینترنتی پخش خواهند شد. یکی از این استریم‌ها مربوط به بازی‌ Super Mario Odyssey است و دیگری نیز مربوط به Metroid Samus Returns خواهد بود. چند عدد از بازی‌های Switch نیز در غرفه‌های مربوطه قابل بازی خواهند بود.

انتظارات از Gamescom 2017

برنامه EA برای حضور در Gamescom 2017

کنفرانس EA روز 30 مرداد در ساعت 9 شب به وقت تهران انجام خواهد شد. انتظار می‌رود که آنها نمایش کاملی از FIFA 18 انجام دهند که زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده است. همچنین بازی‌های ورزشی NHL 18 و NFL 18 دیگر بازی‌هایی خواهند بود که EA اخبار بیشتری از آنها منتشر خواهد کرد. در کنار این بازی‌ها شاید بزرگترین بازی EA در حال حاضر Star Wars Battlefront 2 باشد. به احتمال زیاد EA محتوای بیشتری برای Battlefield 1 معرفی خواهد کرد. در انتها انتظار می‌رود که نمایش جدیدی از Need for Speed Payback انجام شود که امسال پاییز به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

انتظارات از Gamescom 2017 1

برنامه بلیزارد برای حضور در Gamescom 2017

شرکت بلیزارد تقریبا در اکثر نمایشگاه‌ها حضور چندان پررنگی ندارد چون آنها نمایشگاه Blizzcon را هر ساله برگذار کرده و نیازی به حضور و برگذاری کنفرانس ندارند. گرچه این شرکت معمولا در نمایشگاه Gamescom حضور پیدا می‌کند. امسال آنها تصمیم گرفتند که یک برنامه زنده را به صورت اینترنتی استریم کنند. این برنامه زنده روز 30 مرداد ساعت 8.30 شب به وقت تهران برگذار خواهد شد. البته بلیزارد یک برنامه زنده نیز برای چهارشنبه 1 شهریور در نظر گرفته است. انتظار می‌رود که بلیزارد در نمایش خود تقریبا محتوای جدیدی برای همه بازی‌هایش یعنی Starcraft 2، Diablo 3، Heroes of the Storm، World of Warcraft، Hearthstone و Overwatch معرفی کند. گرچه تا به امروز مشخص شده که یک نقشه جدید برای Overwatch معرفی خواهد شد. همچنین سری جدید انیمیشن Overwatch نیز در این نمایشگاه معرفی خواهد شد. در حال حاضر شایعه و خبری در مورد اینکه بلیزارد قصد معرفی بازی جدیدی در این نمایشگاه داشته باشد منتشر نشده اما شاید بسته الحاقی آینده World of Warcraft در این نمایشگاه معرفی شود که البته احتمال آن بسیار کم است.

انتظارات از Gamescom 2017 2

برنامه Nintendo برای حضور در Gamescom 2017

همانطور که اعلام شد نینتندو برنامه‌ای برای برگذاری کنفرانس در Gamescom 2017 ندارد اما برای دو بازی برنامه زنده که از طریق اینترنت استریم خواهد شد در نظر گرفته است. اولین استریم مربوط به Super Mario Odyssey خواهد بود که روز 4 شنبه یکم شهریور ساعت 17.30 به وقت تهران پخش خواهد شد. دومین استریم مربوط به Metroid Samus Returns است که روز دوم شهریور ساعت 14.30 به وقت تهران پخش خواهد شد. در کنار این دو بازی نینتندو قطعا به نمایش Fire Emblem Warriors و Xenoblade Chronicles 2 خواهد پردخت. همچنین فراموش نکنید که نینتندو بازی‌هایی مثل Pokken Tournament DX، Mario + Rabbids Kingdom Battle، Splatoon 2، Mario and Luigi Superstar Saga و Monster Hunter Stories را برای نمایش در غرفه آماده دارد. در حال حاضر فعلا خبری از حضور احتمالی Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon در دسترس نیست. برخی از منابع حدس می‌زنند که نینتندو یک اثر جدید در حین این نمایشگاه معرفی خواهد کرد که در حال حاضر خبری از آن در دسترس نیست و احتمال شایعه بودن آن بسیار زیاد است.

انتظارات از Gamescom 2017 3

برنامه حضور دیگر شرکت‌ها در Gamescom 2017

نمایشگاه Gamescom به شکل E3 کار نمی‌کند و شاید اولین نشانه آن عدم وجود کنفرانس‌های متعدد و بزرگ باشد. گرچه در این نمایشگاه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و بسیاری از بازی‌هایی که در E3 صرفا معرفی شدند حالا شاید قابل بازی باشند یا نمایش جدیدی از آنها انجام شود. شرکت Activision-Blizzard یکی از شرکت‌هایی است که برنامه زنده اینترنتی و یا کنفرانس خاصی ندارد اما قطعا Destiny 2 در غرفه مربوطه قابل بازی خواهد بود. البته انتظار معرفی جدیدی از این شرکت نداشته باشید. در کنار آن قطعا نمایش جدیدی از Call of Duty WW2 انجام خواهد شد. شرکت بتسدا چند ماه آخر سال بسیار مشغول خواهد بود. آنها بازی‌هایی مثل Wolfenstein 2 The New Colossus را قطعا در Gamescom به نمایش در خواهند آورد. در کنار آن انتظار می‌رود اطلاعات جدیدی از بازی‌های The Evil Within 2 و Dishonored Death of the Outsider توسط این شرکت منتشر شود. یوبی‌سافت برخلاف E3 به نظر می‌رسد که Gamescom را به آرامی سپری خواهد کرد. آنها بازی جدیدی برای معرفی ندارند اما از تمام آثاری که در E3 2017 معرفی شدند اخبار، اطلاعات و تریلر‌های جدیدی منتشر خواهند کرد. در کنار این شرکت‌ها می‌توان گفت که انتظار می‌رود بازی‌های Middle-earth Shadow of War، PES 2018، Star Citizen، Ni No Kuni 2 نیز حضور داشته باشند و حتی برخی از آنها قابل بازی باشند.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 + هشت =